Verbindings- Commandowagens

Auteur Topic: Verbindings- Commandowagens  (gelezen 136019 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #290 Gepost op: 10 augustus 2012, 15:40:20
Dit voertuig is een MCU :-)


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #291 Gepost op: 12 augustus 2012, 09:18:00
Een soort gelijk voertuig word ook gebouwd door Akkermans voor Brandweer Amsterdam-Amstelland
ACH & HBT


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #292 Gepost op: 10 december 2012, 18:38:08
Hierbij een nieuwe impressie van onze nieuwe VC-2 voor Zaanstreek-Waterland:











De puntjes moeten nog op de spreekwoordelijke ''i'' gezet worden, maar dit is in ieder geval een beeld van het nieuwe voertuig. Zoals jullie zien is er ruimte voor twee werkplekken met totaal 3 mobilofoons.

De foto's zijn door mij gemaakt.


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #293 Gepost op: 10 december 2012, 20:48:56
Hierbij een nieuwe impressie van onze nieuwe VC-2 voor Zaanstreek-Waterland:











De puntjes moeten nog op de spreekwoordelijke ''i'' gezet worden, maar dit is in ieder geval een beeld van het nieuwe voertuig. Zoals jullie zien is er ruimte voor twee werkplekken met totaal 3 mobilofoons.

De foto's zijn door mij gemaakt.
Nu is mijn vraag, wat zijn jullie taken ter plaatse? Deze vraag stel ik aangezien er in het land nogal veel verschil is tussen de taken.  :)


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #294 Gepost op: 11 december 2012, 17:54:26
Nu is mijn vraag, wat zijn jullie taken ter plaatse? Deze vraag stel ik aangezien er in het land nogal veel verschil is tussen de taken.  :)

Ondanks C2000 (een van de redenen waarom er ook VC's geschrapt worden) komen wij ter plaatse als direct aanspreekpunt voor de leidinggevenden, ter ondersteuning van het COPI en als ''informatiepunt'' ter plaatse. Wij verzamelen en plotten allerlei informatie, lezen mee met de meldkamer en in het veld blijkt ook dat we een mooi meldpunt zijn voor bijvoorbeeld nutsbedrijven. Zodra wij operationeel zijn is de VC het aanspreekpunt voor de verbindingen. Vaak kunnen wij al heel vaak reageren op dingen die gevraagd worden, kan dat niet spelen wij dit alsnog door naar de meldkamer. Als bijkomende taak brengen wij het incident ook nog in beeld door ter plaatse situatiefoto's te maken die direct gedeeld worden met de meldkamer en het COPI zodat zij ook een goed visueel beeld krijgen/hebben bij het incident.

Hopelijk is het een beetje duidelijk zo  ::)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #295 Gepost op: 11 december 2012, 18:50:44
Ondanks C2000 (een van de redenen waarom er ook VC's geschrapt worden) komen wij ter plaatse als direct aanspreekpunt voor de leidinggevenden, ter ondersteuning van het COPI en als ''informatiepunt'' ter plaatse. Wij verzamelen en plotten allerlei informatie, lezen mee met de meldkamer en in het veld blijkt ook dat we een mooi meldpunt zijn voor bijvoorbeeld nutsbedrijven. Zodra wij operationeel zijn is de VC het aanspreekpunt voor de verbindingen. Vaak kunnen wij al heel vaak reageren op dingen die gevraagd worden, kan dat niet spelen wij dit alsnog door naar de meldkamer. Als bijkomende taak brengen wij het incident ook nog in beeld door ter plaatse situatiefoto's te maken die direct gedeeld worden met de meldkamer en het COPI zodat zij ook een goed visueel beeld krijgen/hebben bij het incident.

Hopelijk is het een beetje duidelijk zo  ::)
Is er ook al bekend wat de benaming gaat worden voor deze dienst?
Ik neem aan dat het geen VC meer gaat heten.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #296 Gepost op: 11 december 2012, 19:04:41
Is er ook al bekend wat de benaming gaat worden voor deze dienst?
Ik neem aan dat het geen VC meer gaat heten.

Zoals ik begrepen heb blijft dit een VC-2 heten.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #297 Gepost op: 11 december 2012, 19:08:19
Zoals ik begrepen heb blijft dit een VC-2 heten.

Ok, dus eigenlijk verdwijnt dan de VC niet maar krijgt een andere (betere) invulling qua taken en functies?

Ik had meer gedacht aan een soort Mobiel Media Team. Maar dat kan ook een verwarring worden met het huidige MMT van de witte tak.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #298 Gepost op: 11 december 2012, 19:13:57
Ok, dus eigenlijk verdwijnt dan de VC niet maar krijgt een andere (betere) invulling qua taken en functies?

Ik had meer gedacht aan een soort Mobiel Media Team. Maar dat kan ook een verwarring worden met het huidige MMT van de witte tak.

Inderdaad. De oorspronkelijke VC taken blijven, maar met een paar extra bijkomstige taken zoals de foto's die direct gedeeld worden met het COPI en de meldkamer, en een soort van informatie-/meldpunt ter plaatse.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #299 Gepost op: 11 december 2012, 19:31:50
Inderdaad. De oorspronkelijke VC taken blijven, maar met een paar extra bijkomstige taken zoals de foto's die direct gedeeld worden met het COPI en de meldkamer, en een soort van informatie-/meldpunt ter plaatse.

Niet alleen foto's toch? Ik heb begrepen uit een verhaal wat ik gelezen heb dat er ook live-beelden mogelijk zijn.
Of is dat niet in iedere VC-2 beschikbaar?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.