Kogel- en steekwerende vesten voor ambulancepersoneel

Auteur Topic: Kogel- en steekwerende vesten voor ambulancepersoneel  (gelezen 73064 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Marc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 254
Gepost op: 2 november 2004, 18:59:19
Hallo,

Vanochtend het trieste bericht dat theo van G. is vermoord.
Er is al veel over in het nieuws geweest, dus ik zal het er verder maar niet over hebben,..stel je voor...ik geef dan MIJN mening,..

Aangezien het geweld op straat in forse mate toeneemt met bijbehorende letsels,.vroeg ik mij af...wanneer zouden ambulances uitgerust worden met 2 Kogel/steekwerende vesten.??
Ook in het geval van vanochtend behoort het ambulanceteam tot de hulpverleners die relatief als eerste ter plaatse zijn...

Graag jullie mening,.(voor hoever je die nog durft uit te spreken natuurlijk  :-[ )




112Owolde

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 2 november 2004, 19:03:54
Ik vind dit cker geen slecht idee, helemaal gezien dat er in de toekomst alleen maar meer van dit geweld word toegepast en de woede word afgericht op de hulpverlener(Helaas). Ik weet dat er al ambu's zijn waar men met vesten en spray op de wagen zitten. (ooit ergens gelezen). Echter waar dit was weet ik niet meer.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #2 Gepost op: 2 november 2004, 20:02:44
The London ambulance service heeft vesten voor het personeel. Elke dag wordt daar wel een ambulancebemanning aangevallen.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #3 Gepost op: 2 november 2004, 20:12:24
Ik vind het ook een goed idee en een tijdje terug was dat ook ter spraken in het nieuws e.d.g. maar ik heb daar eigenlijk nooit meer wat van gehoord. Het is dus zejer een goed idee omdat er genoeg mensen in dit land NIET normaal zijn en er steeds meer gekken bij zullen komen!!!!!!!


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #4 Gepost op: 2 november 2004, 21:00:59
Ook in het geval van vanochtend behoort het ambulanceteam tot de hulpverleners die relatief als eerste ter plaatse zijn...

Is dat zo. Geweldsincidenten wacht de ambu meestal totdat de politie het sein veilig geeft. In ieder geval moet de politie de veiligheid voor de ambubemensing garanderen.

RAdeR


112Owolde

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 2 november 2004, 21:30:13
Is dat zo. Geweldsincidenten wacht de ambu meestal totdat de politie het sein veilig geeft. In ieder geval moet de politie de veiligheid voor de ambubemensing garanderen.

RAdeR

De politie rijd in vele gevallen mee met een prio 1, hier is het zo dat de ambu wel wacht bij bekende adressen. Ik weet dat in Groningen de ambu gewoon tp gaat bij een steekpartij ofzo, ook als de politie nog aanrijdende is.(teminste dit was altijd zo). En naar mijn weten is dat hier ook gewoon zo.


Ridder Pim

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 5 november 2004, 12:36:36
Voor zover ik weet is nog geen enkele dienst in de Randstad uitgerust met steekwerende vesten.
Als iemand hier wat meer over weet hoor ik het graag.
Ben zelf werkzaam in Rotterdam, dus dan zou onze ambulancedienst toch één van de eerste moeten zijn samen met andere grote steden.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #7 Gepost op: 5 november 2004, 13:10:33
Pim,

Hoe doen jullie het? Wachten jullie op de politie of ga je zelf ter plaatse?

RAdeR


sigmario

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 5 november 2004, 14:09:38
Voor zover ik weet heeft niemand hier in de regio Randstad een soortgelijk vest aan in diensttijd.

Wel weet ik dat het toch wel regelmatig voorkomt dat de ambu eerder ter plaatse is dan politie, en hierdoor gebeurt het ook regelmatig dat de ambulancebemanning eerder aan de slag gaat en dus niet op politie blijft wachten.

Mario.


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #9 Gepost op: 5 november 2004, 15:18:58
Ook al gaat de ambulance niet eerder tp vóórdat de politie veiligheid kan garanderen, vind ik het toch wel verstandig als het medische personeel een steek-/ schotwerend vest als standaard uitrusting op de ambu heeft.

Want hoe zit het met agressie ín een ziekenauto? Als een patiënt, al dan niet bewust, een steekvoorwerp (bv. een injectiespuit) te pakken krijgt en daarmee de ziekenbroeder te lijf gaat.