Kogel- en steekwerende vesten voor ambulancepersoneel

Auteur Topic: Kogel- en steekwerende vesten voor ambulancepersoneel  (gelezen 73068 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #200 Gepost op: 17 oktober 2015, 12:16:23
Citaat
If the leaders of an EMS agency have failed to prepare personnel for an active shooter response, they need to get the training done, one way or another

http://www.ems1.com/paramedic-chief/articles/15578048-Active-shooter-response-training-for-EMS-Get-it-done/


helm

  • Gast
Reactie #201 Gepost op: 16 januari 2016, 18:45:31
Body armor for EMS: Is it time for every medic to wear a ballistic vest?
Paramedic chiefs and EMS leaders need to answer these questions before purchasing body armor for their medics

http://www.ems1.com/body-armor/articles/50209048-Body-armor-for-EMS-Is-it-time-for-every-medic-to-wear-a-ballistic-vest/


GWB Foxtrot

  • KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214


GWB Foxtrot

  • KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #204 Gepost op: 18 januari 2018, 16:38:52
Als het goed is allemaal...

Ik begreep dat het een advies was. Geen idee of een advies binnen de ambulancezorg vrijblijvend is of niet.



icare

  • Ambulancechauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • 112 als elke seconde telt
Reactie #205 Gepost op: 18 januari 2018, 19:30:21
De algemeen directeur van Witte Kruis heeft desgevraagd aangegeven (nog voor dat het advies bekend was) het advies van AZN te gaan zullen op volgen. Laten we hopen dat dit ook zo gaat gebeuren.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #206 Gepost op: 8 november 2018, 11:38:47
Ambulancepersoneel krijgt kogelwerende vesten

Ambulancepersoneel in heel Nederland krijgt kogel- en steekwerende vesten en helmen. Alle regionale ambulancediensten nemen het advies van Ambulancezorg Nederland om de beschermende kleding aan te schaffen, over.

De vesten moeten de medewerkers beter beschermen in onveilige omstandigheden en terreursituaties. Hulpverleners zijn niet verplicht om de vesten te dragen, ze moeten de situatie zelf inschatten. Bij Ambulancezorg Nederland zijn geen incidenten uit het verleden bekend waarbij medewerkers al een kogelwerend vest nodig hadden.

lees verder: https://nos.nl/artikel/2258320-ambulancepersoneel-krijgt-kogelwerende-vesten.html

Samen sterk in de hulpverlening!


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #207 Gepost op: 8 november 2018, 16:27:05
Ambulancepersoneel krijgt kogelwerende vesten

Bij Ambulancezorg Nederland zijn geen incidenten uit het verleden bekend waarbij medewerkers al een kogelwerend vest nodig hadden.

Bijzondere opmerking, of ze hebben de afgelopen jaren onder een steen geleefd of ze bedoelen concreet dat er nog niet is geschoten op ambulancemedewerkers...


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #208 Gepost op: 9 november 2018, 10:14:22
Ondertussen heb ik al een aantal ambulancemedewerkers gesproken die aangeven het kogelwerende vest en helm niet te gaan dragen omdat het dan gaat over een onveilige situatie. Zij geven aan te willen wachten achter het lintje tot het veilig is. Sterker nog, de noodzakelijke levensreddende handelingen in de warm zone zijn een taak van de DSI, aldus deze medewerkers.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #209 Gepost op: 9 november 2018, 13:24:16
Ik snap de reacties van de ambulancemedewerkers wel. Als ik af ga op de informatie en foto's uit de mediaberichten is het "ambulance"-vest, volgens mij te vergelijken met het politie/KMar-vest wat al dagelijks wordt gedragen. Dit vest is niet geschikt om een gebied in te gaan waar een terroristische aanslag bezig is, daarvoor hebben de blauwe diensten ook aanvullende bescherming.

Ik zou als ambulancemedewerker juist dit vest gaan dragen op diensten wanneer er verhoogde kans is op meldingen met geweld (steekpartijen) en in uitgaansgebieden (alcohol/drugs).