Onopvallende Politie en KMar Voertuigen

Auteur Topic: Onopvallende Politie en KMar Voertuigen  (gelezen 990290 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1990 Gepost op: 31 december 2014, 12:06:59
DAP of 'de anonieme politie' is bij ons in de regio geen term die intern gebruikt wordt. Aan welke afdeling moet ik daarbij denken?


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #1991 Gepost op: 31 december 2014, 13:12:38
Citaat van: Frank. link=msg=1318621 date=1420024019
DAP of 'de anonieme politie' is bij ons in de regio geen term die intern gebruikt wordt. Aan welke afdeling moet ik daarbij denken?

Districtelijke Afhandel Ploeg (als ik dat goed zeg), valt onder de recherche tak en werkt grotendeels de zaken van onvoorziene aanhoudingen af...
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1992 Gepost op: 31 december 2014, 13:18:21
Niet verkeerd zo'n Lexus. Naar een inbraakje 's nachts met de lampjes geluid en op de electra motor beter dan al die ronkende diesels die nu aan komen, ik zou voor deze ideale burgerauto tekenen.
Ja dan ben je standaard te laat bij elke heterdaadinbraak... als je op de stille electratechniek naar zo'n melding wilt rijden moet je hem in de eco stand zetten, dan het gaspedaal met een licht veertje bedienen en zeker niet harder rijden dan 45km per uur.
Als je deze drie dingen niet doet begint de benzinemotor te brullen en te zuipen als een gek.
En doordat het een atmospherishe motor is jaagt hij hem in de toeren wat weer veel lawaai geeft.
En mocht het je toch lukken om je geheel electrisch te verplaatsen dan mag de meldinglocatie niet meer zijn dan een paar kilometer anders is de accu leeg...

...en dan blijkt dit -zogenaamd milieuvriendelijk en stil- karretje ineens niet meer zo interessant meer als sectie stiekum - burgerbak he?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1993 Gepost op: 31 december 2014, 13:51:09
Citaat van: flowcop link=msg=1318643 date=1420027958
Districtelijke Afhandel Ploeg (als ik dat goed zeg), valt onder de recherche tak en werkt grotendeels de zaken van onvoorziene aanhoudingen af...

Dat zeg je goed, is eigenlijk gewoon een soort VVC team die de wat lichtere zaken draaien met opsporingsindicatie. Ook handelen ze de aanhoudingen/zaken af waar de noodhulp niet aan toe komt.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1994 Gepost op: 31 december 2014, 14:06:09
Ah duidelijk. Dat heet bij ons nu de basisteamrecherche (BR). Voorheen de afhandelunit AU en daarvoor de afhandel- en verwerkingseenheid AVE. Personeel komt uit de BPZ (steeds 3 periodes), alleen de coördinatoren zitten er voor vast. De BR heeft een VW Golf 5 zonder enige uitrusting. Is ook niet nodig, want de auto wordt alleen gebruikt voor simpele ritjes A naar B.

Overigens rijdt de gewone recherche (heet bij ons de districtsrecherche DR) ook in kale VW Polo's. Zij vervullen ook geen spoedfunctie.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1995 Gepost op: 31 december 2014, 14:38:12
Hoeveel namen kan je voor zo'n zelfde functie hebben binnen de Nationale Politie?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1996 Gepost op: 31 december 2014, 14:40:05
De politie is beroemd en berucht om haar afkortingen  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #1997 Gepost op: 31 december 2014, 19:40:53
Bij ons de 6uurs zaken dienst


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #1998 Gepost op: 18 januari 2015, 19:18:55
Citaat van: Bernt link=msg=1309887 date=1416623304
Na de Skoda hebben ze weer een nieuwe in Tilburg.

http://www.youtube.com/watch?v=vtZEFtE9uag

Niet alleen Tilburg heeft er een. Heb er nu al zeker 3 verschillende gezien buiten deze om dus denk dat regio ruim heeft aangekocht.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1999 Gepost op: 18 januari 2015, 21:46:04
Valt goed op  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.