Onopvallende Politie en KMar Voertuigen

Auteur Topic: Onopvallende Politie en KMar Voertuigen  (gelezen 984393 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #90 Gepost op: 14 oktober 2006, 20:33:22
Mercedes burgerauto van de KLPD :)







OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #91 Gepost op: 14 oktober 2006, 22:49:49
VROS KLPD Volvo V50.

Leuk verhaaltje hierachter: In een aflevering van "Rij ik zo!?" (EO) waren twee heren inspecteur van het KLPD te zien op de autorai. Ging grotendeels nergens over die aflevering, ze gingen o.a. in een porsche zitten, oude tijden herleven blablabla. Was opzich leuk om te zien. Er werd wel serieus naar de Volvo V50 gekeken en er werd gezegd dat dat wel een goede kandidaat was (voldoende ruimte achterin, voldoende ruimte voor inbouw, bagageruimte, enz. Daarnaast leeft het KLPD natuurlijk op zeer goede voet met Volvo, maar dat zeiden ze er niet bij 8). Uiteindelijk is het dus inderdaad de V50 geworden, getuige deze foto. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dit een mooie kar vind :)



Ik ving nog wat interessante gegevens op, deze volvo trekt de V70 opvallende voertuigen (diesels) eruit bij snelheden boven de 200 km/h. Deze V50 heeft een bezinemotor en kan iets van 230 halen.

Vraag van meneer: "Worden die snel heden vaak gereden dan?" (ging over de opvallende voertuigen)
Antwoord: In de spits niet, maar 's avonds laat en op rustige tijden wel als wij een melding krijgen.

De sirene heeft een modus dat wanneer je op de claxon druk, de sirene twee maal loeit en vervolgens weer stopt; "anders worden wij er ook gek van".

Ik moest ten wel even aan de brancherichtlijn OGS denken (max. 20 km/h boven toegestane snelheid en OGS aan van begin tot eind), maar ik vind dit wel heel begrijpelijk.

Gewoon even ter info ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


de modelbouwer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #92 Gepost op: 15 oktober 2006, 13:48:33
De sirene heeft een modus dat wanneer je op de claxon druk, de sirene twee maal loeit en vervolgens weer stopt; "anders worden wij er ook gek van".

Deze modus wordt bij verschillende korpsen al jaren (10-tallen) gebruikt en is zeker niet nieuw, maar wel algemeen onbekend!


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #93 Gepost op: 15 oktober 2006, 13:51:55
Deze modus wordt bij verschillende korpsen al jaren (10-tallen) gebruikt en is zeker niet nieuw, maar wel algemeen onbekend!

Ja, zo zijn er ook brandweerkorpsen waarbij bij het indrukken van de claxon de sirene permanent in werking wordt gezet. Het is zeker niet nieuw, maar ik hoorde dat van het KLPD voor het eerst ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s




Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #95 Gepost op: 15 oktober 2006, 13:52:05
Foto van de Gelderse politiedag

VIP- en volgauto van de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging (DKDB) van het korps landelijke politiediensten.

Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #96 Gepost op: 15 oktober 2006, 18:07:26
Hier een motor dan, van het VROS van het KLPD :)

OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #97 Gepost op: 15 oktober 2006, 18:21:57
Ssangyong jachtopzichter Twente :)

OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #98 Gepost op: 15 oktober 2006, 18:37:27
3 schitterende onopvallende voertuigen op een rijtje  8):



groetjes, Michel


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #99 Gepost op: 15 oktober 2006, 18:43:12
3 schitterende onopvallende voertuigen op een rijtje  8):

http://img124.imageshack.us/img124/3200/attl0.jpg

groetjes, Michel


Au...  :'(    (  ;) )