Onopvallende Politie en KMar Voertuigen

Auteur Topic: Onopvallende Politie en KMar Voertuigen  (gelezen 982897 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2270 Gepost op: 1 november 2016, 23:37:06
Citaat van: Proost link=msg=1455294 date=1478034993
Kom dit topic nu pas tegen. Kon de reden van dit topic niet echt vinden maar vroeg me even af waarom dit handig is om dat publiekelijk op internet te plaatsen..? Zoals in het nieuws te zien is betalen criminelen zelfs geld voor dit soort info (type auto, locatie waar die rijdt en wat die doet). Het kenteken ontbreekt alleen maar enfin.

Als je straks agent bent moet je maar eens uitzoeken hoeveel onopvallende politiewagens er zijn. Ik ben benieuwd naar de uitkomsten. Het zijn er in elk geval zo veel dat het onzinnig is om ze 'geheim' te houden. Ook de kentekens geheimhouden is eigenlijk onzin. Het zijn er namelijk zo veel dat niemand die kentekens allemaal onthoud. Daarnaast is een onopvallende politieauto vaak goed te herkennen voor iedereen die er een oogje voor heeft. Er zijn namelijk veel typische kenmerken.

Er zijn bepaalde diensten die er nadeel van hebben als alles online staat. Echter de onopvallende wijkauto's of verkeersurveillance auto's hoef je echt niet geheim te houden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #2271 Gepost op: 2 november 2016, 00:32:18
Ik maak er niet echt een punt van, stel alleen een vraag. Er zijn natuurlijk veel onopvallende voertuigen, dat is bekend. Maar waarom zou je die allemaal online zetten? Zeker gezien er zeer recentelijk nog in het nieuws is geweest dat er iemand gedagvaard is voor het delen van deze info. Om dan te zeggen dat er zoveel van zijn is natuurlijk een drogreden. Even onzinnig om ze online te publiceren lijkt me.

Ik ben natuurlijk niet heiliger dan de paus maar verbaasde me alleen dat er een topic over is. Overigens gaat voordeel bij het eindgesprek niet op omdat er niemand gekoppeld is aan dit account (wat bekend is dan) ;).


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2272 Gepost op: 2 november 2016, 03:30:30
Citaat van: Proost link=msg=1455317 date=1478043138
Ik maak er niet echt een punt van, stel alleen een vraag.

 O0

Citaat van: Proost link=msg=1455317 date=1478043138
Er zijn natuurlijk veel onopvallende voertuigen, dat is bekend. Maar waarom zou je die allemaal online zetten?

Ja. Het is onderdeel van de hobby van diverse forumleden. Waarom dat een hobby is? Geen idee. Anderen verzamelen postzegels enzo.

Citaat van: Proost link=msg=1455317 date=1478043138
Zeker gezien er zeer recentelijk nog in het nieuws is geweest dat er iemand gedagvaard is voor het delen van deze info.

Serieus? Dan ben ik wel benieuwd naar de details hiervan.  :)

Citaat van: Proost link=msg=1455317 date=1478043138
Om dan te zeggen dat er zoveel van zijn is natuurlijk een drogreden. Even onzinnig om ze online te publiceren lijkt me.

Naja. Het is best wel een goede reden. Omdat het er veel zijn gaat er namelijk weinig tot geen bruikbaarheid vanuit.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #2273 Gepost op: 2 november 2016, 11:48:51


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #2274 Gepost op: 2 november 2016, 11:56:52
Charlie heeft de link in dit topic gegeven om 11.45.

(Wilde hem hier plaatsen maar kon niet vanwege auteursrecht)


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #2275 Gepost op: 3 november 2016, 07:47:10
En nog een sugestieve/verwijtende posting verwijderd die niets toevoegde aan de discussie.

Graag inhoudelijk reageren of gewoon even helemaal niet.

Mod Arie


112wesley112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
    • fotografen112.nl
Reactie #2276 Gepost op: 10 november 2016, 10:35:08
Vanochtend een onopvallende polo gespot, nieuwe type , KJ kenteken, pikten iemand op bij het station. Iemand enig idee waarom diegene werd opgepikt?


knarf1990

  • Team Verkeer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
Reactie #2277 Gepost op: 10 november 2016, 10:59:50
Collega met een lekke band,  getuige zonder vervoer..  Lekker belangrijk.

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

--Niets is wat het lijkt--


112wesley112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
    • fotografen112.nl
Reactie #2278 Gepost op: 18 november 2016, 10:00:22
Deze gister zien rijden bij Centraal Station Groningen. Een VW Transporter, 9 persoons busje, geen getinte ramen maar zes agenten erin. Vermoed dat er agenten werden afgezet bij het station, gezien daar ook een klein bureau zit. Verder geen aanwijzingen gevonden om te kunnen zeggen dat er OGS in zit.
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=30mbe3c&s=9#.WC7DcubhBPY


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #2279 Gepost op: 18 november 2016, 10:31:29
Prima kans dat dit gewoon een poule-bus is. Gewoon om van punt A naar punt B te komen voor opleidingen, uitjes en grotere inzetten.
Hobby Bobby eenheid Den Haag