Onopvallende Politie en KMar Voertuigen

Auteur Topic: Onopvallende Politie en KMar Voertuigen  (gelezen 730237 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2350 Gepost op: 4 juli 2019, 03:25:23
Zijn er collega’s die onlangs burgermotoren op het basisteam hebben gekregen? Ik ben benieuwd naar de ervaringen. Welke merken worden uitgeleverd? Wij krijgen er eentje eind van het jaar en de tweede komt medio 2020.

Ben benieuwd hoe ze dat met de rij-opleidingen gaan doen....
Landelijke richtlijn is OBMS & SMM voor burgermotoren....
Gezien het kostenplaatje van de burgerfiets, de beperkte inzetbaarheid en het opleidingsprogramma zul je bij reguliere BT's weinig tot geen nieuwe burgerfietsen aantreffen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

PWB

• Hoofdagent A’dam
  • Senior gebruiker
Reactie #2351 Gepost op: 4 juli 2019, 18:14:58
Krijgt elke motorrijder dan ook standaard een compleet ‘burgermotorpak’ op het basisteam? Moet uiteraard wel.

Aardig kostenplaatje. Eerst maar eens collega’s opleiden tot motorrijder ipv hen jááááren te laten wachten....
Mooi zon drie weekse opleiding , alleen in een eenheid als Amsterdam waar enkel lichte motoren op de basisteams staan zou er een andere (kortere) opleiding moeten zijn. Net als vroegah.

Alhoewel het wel een fantastische aanvulling is op het werken in de wijk denk ik, zon burgermotor.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Wolfs

• HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #2352 Gepost op: 29 juli 2019, 21:49:46
Nee... er wordt verwacht dat collega’s in eigen kleding gaan rijden. Vraag me niet waarom...
De motoren worden ook kaal afgeleverd, dus zonder opbouw e.d.
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.

Citroen

• Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • Better safe than sorry
Reactie #2353 Gepost op: 3 augustus 2019, 22:31:37
Nee... er wordt verwacht dat collega’s in eigen kleding gaan rijden. Vraag me niet waarom...

Lijkt me toch sterk? De kledingwinkel stelt ze eind dit jaar/begin volgend jaar (uit mijn hoofd) beschikbaar.

I.v.m. je geweldsmiddelen zal je toch een broek moeten hebben die daar op gemaakt is.

En wat heb je nou aan een kale onopvallende motorfiets?! Ook qua communicatie/portofoonverkeer is dat natuurlijk helemaal niks.
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.

Jim1

• HAP
  • Forum gebruiker
Reactie #2354 Gepost op: 6 augustus 2019, 13:06:29
Bijzonder verhaal. Ook niets over gehoord op mijn A'damse BT.