Onopvallende Politie en KMar Voertuigen

Auteur Topic: Onopvallende Politie en KMar Voertuigen  (gelezen 984357 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2350 Gepost op: 4 juli 2019, 03:25:23
Zijn er collega’s die onlangs burgermotoren op het basisteam hebben gekregen? Ik ben benieuwd naar de ervaringen. Welke merken worden uitgeleverd? Wij krijgen er eentje eind van het jaar en de tweede komt medio 2020.

Ben benieuwd hoe ze dat met de rij-opleidingen gaan doen....
Landelijke richtlijn is OBMS & SMM voor burgermotoren....
Gezien het kostenplaatje van de burgerfiets, de beperkte inzetbaarheid en het opleidingsprogramma zul je bij reguliere BT's weinig tot geen nieuwe burgerfietsen aantreffen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #2351 Gepost op: 4 juli 2019, 18:14:58
Krijgt elke motorrijder dan ook standaard een compleet ‘burgermotorpak’ op het basisteam? Moet uiteraard wel.

Aardig kostenplaatje. Eerst maar eens collega’s opleiden tot motorrijder ipv hen jááááren te laten wachten....
Mooi zon drie weekse opleiding , alleen in een eenheid als Amsterdam waar enkel lichte motoren op de basisteams staan zou er een andere (kortere) opleiding moeten zijn. Net als vroegah.

Alhoewel het wel een fantastische aanvulling is op het werken in de wijk denk ik, zon burgermotor.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #2352 Gepost op: 29 juli 2019, 21:49:46
Nee... er wordt verwacht dat collega’s in eigen kleding gaan rijden. Vraag me niet waarom...
De motoren worden ook kaal afgeleverd, dus zonder opbouw e.d.
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #2353 Gepost op: 3 augustus 2019, 22:31:37
Nee... er wordt verwacht dat collega’s in eigen kleding gaan rijden. Vraag me niet waarom...
De motoren worden ook kaal afgeleverd, dus zonder opbouw e.d.

Lijkt me toch sterk? De kledingwinkel stelt ze eind dit jaar/begin volgend jaar (uit mijn hoofd) beschikbaar.

I.v.m. je geweldsmiddelen zal je toch een broek moeten hebben die daar op gemaakt is.

En wat heb je nou aan een kale onopvallende motorfiets?! Ook qua communicatie/portofoonverkeer is dat natuurlijk helemaal niks.
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #2354 Gepost op: 6 augustus 2019, 13:06:29
Nee... er wordt verwacht dat collega’s in eigen kleding gaan rijden. Vraag me niet waarom...
De motoren worden ook kaal afgeleverd, dus zonder opbouw e.d.
Bijzonder verhaal. Ook niets over gehoord op mijn A'damse BT.


112wesley112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
    • fotografen112.nl
Reactie #2355 Gepost op: 26 september 2019, 23:12:43
Vandaag langs BEC Groningen gekomen en diverse leasebakken zien staan als onopvallende dienstauto's. Allemaal kaal, dus ook geen portohouders etc. Vervangen wel de auto's die dat wel hadden.... Meer regio's waar ze dit doen?


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #2356 Gepost op: 27 september 2019, 12:11:12
Ik weet dat AIVM in Limburg Noord 1 of 2 volledig kale auto's heeft en dat de IBT centra vaak meerdere kale auto's hebben. Vaker gebruikt het IBT oude voertuigen waar alles weer af is gehaald.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


112wesley112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
    • fotografen112.nl
Reactie #2357 Gepost op: 28 september 2019, 11:36:46
Aha, Dit is niet voor het IBT, maar echt voor de noodhulp... Zal even kijken of ik een foto kan plaatsen.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #2358 Gepost op: 30 september 2019, 16:50:44
Is afhankelijk van de keuze die de betreffende dienst heeft gemaakt in het voertuig wat besteld is. Gewoon een poule auto, light-uitgerust of volledig uitgerust.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2359 Gepost op: 7 oktober 2019, 19:19:44
Zoals Kaasje zegt, teams bepalen zelf wat voor auto's ze willen. Helaas is door het nieuwe puntensysteem een kentering gekomen, niet uitgeruste auto's kosten minder punten waardoor je met die besparing een extra auto kunt laten rijden. Daarom maken veel teams nu de keuze om auto's aan te schaffen zonder O&G / stopborden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.