Onopvallende Politie en KMar Voertuigen

Auteur Topic: Onopvallende Politie en KMar Voertuigen  (gelezen 987705 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #140 Gepost op: 13 oktober 2007, 20:32:47
Onopvallende hondegeleiderswagen, niet bekend waar van. Voorzien van LED's in de grill en achter de achterdeuren.

Koninklijke Marechaussee, 100% zeker ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #141 Gepost op: 13 oktober 2007, 20:41:34
Koninklijke Marechaussee, 100% zeker ;)

Ik heb em inderdaad al eens geplaatst, hier op het forum. Toen stond ie op Schiphol, alleen ontbreekt er een C sticker (voor schiphol, zie de recherche bus), en een blauwe draaipit, er ligt namelijk wel een oranje in.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #142 Gepost op: 13 oktober 2007, 23:24:12
@ kmarfan,

Prachtig die Volvo! Ik heb hem op TV al in actie gezien.
Heb jij nog een foto van de achterzijde? Volgens mij heeft tie daar blauwe leds in de lamp unit verwerkt...


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #143 Gepost op: 14 oktober 2007, 09:19:35
Hier dan de achterkant ;)

OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Michelle1983

  • Gast
Reactie #144 Gepost op: 14 oktober 2007, 10:46:08
Soortgelijke Volvo van Blik op de Weg stond ook in Tilburg (alleen dan blauw), alleen op een niet-fotografeerbare plaats. Mooie auto inderdaad.


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #145 Gepost op: 14 oktober 2007, 13:58:46
Denk dat Feuerteufel het bij het juiste eind heeft; ook als de voertuigen binnen staan bij de Koninklijke Stallen hebben ze gewoon de AA-kentekens erop.

Er is kennelijk wat onduidelijkheid omtrend de kentekens van het "Hof" (Koninklijke Stallen) en Marechaussee.
Ten eerste hebben alle voertuigen van de Marechaussee een kenteken in de zgn. defensieseries, slechts een klein aantal heeft een zgn. burgerkenteken.
En wat betreft de voertuigen van het "Hof", deze worden bijna allemaal geleverd met standaard kentekenplaten, echter bij officiele gebeurdenissen zijn deze voorzien van het AA-kenteken. Sommige rijden hun gehele diensttijd rond met een AA-kenteken terwijl andere soms ook gereden worden met het zgn. burgerkenteken. Trouwens niet alle wagens met een AA-kenteken behoren tot het wagenpark van de Koninklijke Stallen, er zijn een aantal AA-nummers gereseveerd voor ingehuurde wagens of geleende wagens van defensie welk meestal ingezet worden bij grote gebeurdenissen. Daarnaast hebben de prive-auto's van de verschillende prinssen en prinsessen naast hun gewone burgerkenteken ook een AA-nummer toegewezen gekregen.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #146 Gepost op: 14 oktober 2007, 14:31:04
als de koninklijke familie voor prive dingen rijd? bijv naar de supermarkt.... rijden ze dan met AA of normaal kenteken
niet dat ze zelf naar de supermarkt gaan maar toch


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #147 Gepost op: 14 oktober 2007, 16:27:14
Normaal worden prive ritten gereden met gewone burgerkentekens, bij officieele ritten gebeurd dit onder AA-kentekens.
bijvoorbeeld, een lid van het koninklijk huis gebruikt prive een Audi op burgerkenteken en daarnaast gebruikt hij voor officieel werk een Volvo van de Koninklijke Stallen met een AA-kenteken, echter bij een evenement bijvoorbeeld prinsjesdag zie je de prive Audi ook met AA-kenteken rijden (dit heeft een reden die ik hier niet ga vermelden). Maar geeft hopelijk een antwoord op de vraag.


En als ze naar een supermarkt gaan in prive tijd, dan gebeurd dat toch erg met burgerkentekens. Maar meestal word het gebracht of haalt iemand van de hofhouding de zaken uit de "supermarkt".  ;)
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


photoboy1960

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
    • photoboy1960
Reactie #148 Gepost op: 16 oktober 2007, 18:53:44



























Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #149 Gepost op: 18 oktober 2007, 19:20:45
Audi VROS van het KLPD :)

OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!