Onopvallende Politie en KMar Voertuigen

Auteur Topic: Onopvallende Politie en KMar Voertuigen  (gelezen 986997 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #950 Gepost op: 26 februari 2011, 17:29:38
De productiemaatschappij van De Haas. Zij bouwen de voertuigen ook zelf in, zodat er, na uitbouw, geen gaten overblijven. Kan de politie nog wat van leren.

Het is zelfs onderwerp van discussie geweest, toen een aantal politiekorpsen van (toenmalig) BVOM niet meer samen ''mochten'' werken met BODW. Omdat de voertuigen geen mobi hadden, dat was een van de argumenten. In veel onopvallende voertuigen zit geen mobilofoon. In de VROS-voertuigen van de regio's en het KLPD wel. Hoe het zit met de VROS voertuigen van het Landelijk Parket Verkeer, dat weet ik eerlijk gezegd niet  ;)

Bij de BVOM VROS voertuigen zit deze als ik het goed heb in het handschoenenkastje.


nrkvbdnh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,153
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Reactie #951 Gepost op: 26 februari 2011, 19:46:53
Volgens mij zit er geen mob in; de BVOM-auto's rouleren in het land en het is niet mogelijk om alle gesprekskanalen die er in het land zijn, in de mob te programmeren (voorbeeld: bij ons in de regio zou het voor de hand liggen dat men op het noodhulpkanaal kan werken en ook op de gebiedskanalen en de info). Het is ook ondoenlijk om na elke roulatiebeurt de mob compleet her te programmeren.

Het is dus praktischer om dan met de porto van de eigen regio in te stappen. Let wel, een 'carkit' voor de porto in bouwen is dan ook weer geen optie gezien de verschillende porto's in het land.
het om programmeren van een mobilofoon is een koud kunstje even aan een pc hangen en een druk op de knop klaar is kees dus zal wel gebeuren denk ik zo maar
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW


ggj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 186
Reactie #952 Gepost op: 26 februari 2011, 20:40:54
Klopt. Volgensmij kost het Leo de Haas TV prod. ook niks de voertuigen (de aanschaf dan). Volgensmij in bruikleen van Volvo Nederland.
En ja, een mooie V60 D5 is ook niet mis ;-)
Ik denk eerder dat het de S60/V60 T6 wordt en niet de D5 aangezien BodW nog nooit een diesel als camera auto heeft gehad ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #953 Gepost op: 27 februari 2011, 00:41:26
het om programmeren van een mobilofoon is een koud kunstje even aan een pc hangen en een druk op de knop klaar is kees dus zal wel gebeuren denk ik zo maar

Mobi gewoon patchen aan het noodhulpkanaal (of ieder ander kanaal) en de porto's gebruiken voor de andere.
Hoef je dat allemaal niet te doen ;)

Maarre, zo heel langzaam aan maar terug ontopic denk ik ?  998765
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #954 Gepost op: 1 maart 2011, 07:28:14

Dienst: Politie Gelderland Midden
Soortvoertuig: Onopvallende dienstauto
Bouwjaar: 2010
Bijzonderheden: Geen


AI4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #955 Gepost op: 1 maart 2011, 16:50:57

Dienst: Politie Gelderland Midden
Soortvoertuig: Onopvallende dienstauto
Bouwjaar: 2010
Bijzonderheden: Geen

in de buurt van Arnhem genomen?  ::)


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Reactie #956 Gepost op: 1 maart 2011, 16:51:52
Ik gok zo te zien bij de zeer grote brand in Renkum laatst. ;)


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #957 Gepost op: 1 maart 2011, 16:54:55
Klopt beide,

Rijd voornamelijk in Ede en was bij de brand in Renkum als OvDP maar doet ook dienst als noodhulp


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #958 Gepost op: 1 maart 2011, 22:10:02
Er rijden een aantal van deze auto's rond in Gelderland-Midden. Geen enkele wordt gebruikt voor de noodhulp maar rijdt tijdens surveillance natuurlijk wel mee met meldingen.

En ze sturen goed bij spoed 998765
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


AI4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #959 Gepost op: 1 maart 2011, 22:59:29
Er rijden een aantal van deze auto's rond in Gelderland-Midden. Geen enkele wordt gebruikt voor de noodhulp maar rijdt tijdens surveillance natuurlijk wel mee met meldingen.

En ze sturen goed bij spoed 998765

leuk om te weten, ik zie ze vaker langskomen in Arnhem, exact dezelfde uitvoering als op de foto.
Eens kijken of ik er eentje op foto vast kan leggen binnenkort!