Landingsplaats bij traumacentra

Auteur Topic: Landingsplaats bij traumacentra  (gelezen 8216 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #10 Gepost op: 16 november 2011, 10:21:49
Maar we hebben het hier niet over het MCA maar over het Westfries Gasthuis in Heerhugowaard  ;)
Nee, het gaat wel degelijk over het MCA: het WFG staat in Hoorn. Het MCA gaat verhuizen van Alkmaar naar Heerhugowaard, waar een nieuw ziekenhuis gebouwd gaat worden. Het heliplatform dat daarbij gepland is, daar gaan de protesten over (of althans de vliegbewegingen ten gevolge van dat platform).
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #11 Gepost op: 16 november 2011, 11:07:08
Nee, het gaat wel degelijk over het MCA: het WFG staat in Hoorn. Het MCA gaat verhuizen van Alkmaar naar Heerhugowaard, waar een nieuw ziekenhuis gebouwd gaat worden. Het heliplatform dat daarbij gepland is, daar gaan de protesten over (of althans de vliegbewegingen ten gevolge van dat platform).

Excuus, je hebt gelijk  e050 ik had nog niet van de verhuizing gehoord.

Maar ook het aantal vliegbewegingen naar het MCA zal nog best meevallen.


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #12 Gepost op: 16 november 2011, 12:05:13
Wat zijn sommige mensen ook kortzichtig zeg!! heli platform proberen tegen te houden.......
Denken ze nou echt dat er geen heli land zonder platform??
Die zetten ze dan gewoon in het gras hoor!!
Dus laten we nou gewoon ophouden te zeuren die heli komt af en toe toch wel dus laat ze nou een veilige plaats maken om die kist te laten landen!!  998765
1:87 modelletjes:  


Ambu ALS

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
  • Beroepsmatig in de ambulancezorg werkzaam
Reactie #13 Gepost op: 16 november 2011, 12:52:09
Zou een ambulance met OGS niet meer mensen uit de slaap halen?

Daar zit nu precies mijn pijn.
Zelf rij ik graag zonder sirene als dat veilig kan.
De wetgeving keert zich echter tegen mij bij problemen. In de nachtelijke uren worden volgens mij door ambulances weinig sirenes gebruikt. Als we met z'n allen afspreken volledig OGS te rijden bij A1 vervoer, 24/7 dan voorspel ik een wetswijziging binnen enkele maanden. Dan worden heel veel mensen hartstikke gek. Want ik maak mij sterk dat mensen geen idee hebben hoe vaak ambulances rijden, laat staan 's nachts.  Dan valt zo'n sporadische heli natuurlijk opeens heel erg mee ;-)
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #14 Gepost op: 16 november 2011, 13:30:01
Ik zou vooral voor ambulances in deze regio zeggen: gewoon 24/7 met OGS naar het ziekenhuis rijden als het A1 betreft.


wesses

  • VPK in opleiding
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
  • Doe dat gene waar je plezier in hebt!
Reactie #15 Gepost op: 16 november 2011, 20:10:43
Ik als langedijker zou het alleen maar mooi vinden als er een lifeliner over komt vliegen!

En ik vindt de opmerkingen van de buurt bewoners niet echt terecht

De koninklijke lucht macht komt gemiddeld per jaar zo'n ?30 keer? over vliegen als het niet meer is.
Deze vliegen misschien wat hoger, maar hoor je duidelijk aankomen!
Tevens is het sinds de polderbaan erg gezellig boven langedijk, veel vliegtuigen die aanvliegen als LVNL dit graag wil.


Ook zal de overlast van ambulances in heerhugowaard mee vallen, deze krijgen namelijk een aparte weg naar het ziekenhuis toe, en zal dus niet door de woon wijken van heerhugowaard rijden.
Er is nog veel commotie over het nieuwe ziekenhuis, maar in mijn ogen is het alleen maar een verbetering, een beter en veel toegankelijkere ligging, en een modern ziekenhuis.

Zoals de voorlopige foto eruit zag in de krant enkele weken geleden, dan concludeerde ik dat de heli platform aan de buitenrand komt van heerhugowaard, dit ligt net tussen heerhugowaard en sint pancras in, ik denk dat de overlast wel degelijk zal mee vallen. De spoor brug die er nog geen 200 a 300 meter vandaan ligt zal meer herie geven als er een trein overheen rijd.

Groetjes wess
VPK in opleiding


Gast

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 16 november 2011, 20:39:37
Tevens is het sinds de polderbaan erg gezellig boven langedijk, veel vliegtuigen die aanvliegen als LVNL dit graag wil.

Dat wil de LVNL niet graag, dat wil de maatschappij, de overheid en alle dorpen die last hadden van vliegverkeer naar de Zwanenburgbaan toe graag.
De Polderbaan optimaal benutten is niet wat de LVNL bovenaan haar verlanglijstje heeft staan.


wesses

  • VPK in opleiding
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
  • Doe dat gene waar je plezier in hebt!
Reactie #17 Gepost op: 16 november 2011, 21:11:06
dat klopt!! ik heb er ook geen last van, mijn pa heeft een aantal jaar gewoond in zwanenburg, en dat was helemaal geweldig! toen was er nog geen polderbaan.
Maar na een paar maanden ben je er wel aan gewend, en valt het je niet eens meer op.

Ik moet zeggen dat ik het super mooi vind als er weer een 747 boven langedijk de bocht inzet, blijft toch geweldig die machines.
VPK in opleiding


Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #18 Gepost op: 17 november 2011, 03:10:45
Alle bewoners die nu protest aantekenen meteen registreren een verklaring laten ondertekenen dat zij, indien er een 112 melding komt (met indien bekend hun als betrokkene) met indicatie voor inzet van een trauma heli, zij deze niet willen hebben, liever wachten tot het MMT per auto ter plaatse is. Daarnaast verplichten om altijd een hanger te dragen waarmee duidelijk wordt dat zij geen heli inzet willen (non-traumaheli-inzet-penning).

Daarnaast natuurlijk ook voor andere meldingen, geen sirene's aan en de auto buiten de wijk neerzetten en te voet komen, al dat lawaai bij dat hard optrekken en afremmen opweg naar een melding.

Ze moeten blij zijn dat we er in dit land zoveel op inzetten om zo snel mogelijk adequate hulpverlening ter plaatse te hebben. Helemaal van de pot gerukt!!

Misschien leuk initiatief voor overige bewoners die de helipad wel op waarde weten te schatten, handtekeningen actie op touw zetten van voorstanders. Natuurlijk wel een beetje op het gevoel inspelen "stel nou dat je zoontje van vijf  is aangereden, en deze hulp kan hierdoor vele minuten eerder ter plaatse zijn om mogelijk zijn leven te redden, wil je dit dan wel of niet??"

Wat dat betreft zou er bij ieder groter ziekenhuis gewoon standaard een (eenvoudige) helipad moeten zijn, wel groot genoeg om ook voor transport van patienten ingezet te kunnen worden. Daarnaast een paar strategisch geplaatste (vervoers) trauma heli's en gaan met die banaan.

GreetZ,
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.