Mag een flitsauto......

Auteur Topic: Mag een flitsauto......  (gelezen 17360 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Gepost op: 4 november 2004, 20:03:35
Mag een flitsauto daar gaan staan en z'n boeltje uitstallen waar een ander niet zomaar in mag.....??

-En dan doel ik op een weggetje waar sinds kort het bord  'verboden in te rijden,bestemmingsverkeer uitgezonderd' staat.
(bestemmingsverkeer is naar mijn mening aanwonenden en bezoekers van aanwonenden...en geen flitsauto's...)

Mag een alcoholcontrole plaatsvinden op een stuk privè-oprit van een jachthaven....??

-Zoals ze dat 's zomers bij mij op de haven doen...

Ik ben benieuwd naar een antwoord!!


  Ta


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1 Gepost op: 4 november 2004, 21:44:53
ja, dat mag

mvg
Mike


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #2 Gepost op: 4 november 2004, 21:48:10
De politie heeft een aantal vrijstellingen van verschilende wetten waaronder het RVV 1990. Alleen bestemmings verkeers is een bord uit het RVV. Dus daar hebben ze vrijstellin voor zo ook de flitsauto. Verder mag de politie elke plaats betreden(met uitzondering vann een woning, hier zijn aparte regelingen voor) om hun taak uit te voeren. Dus ja eventueel ook jou prive terrein.

mvg
Mike


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #3 Gepost op: 4 november 2004, 21:54:45
Hmmmm,jammer...!
  Ta


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #4 Gepost op: 4 november 2004, 22:04:32
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #5 Gepost op: 4 november 2004, 22:14:43
Nou,het lijkt me zo leuk om er eens tegenin te gaan als ik een blaastest moet doen terwijl ze op privè-terrein staan,of proberen een prent ongedaan te krijgen als ze ergens staan te flitsen waar dat niet mag...


Mogen ze dan bijv. ook vanaf privè-terrein gaan staan flitsen?? Dan mag de eigenaar van die grond ze toch zeker wel vriendelijk verzoeken weg te gaan mag ik hopen...?
  Ta


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #6 Gepost op: 4 november 2004, 22:23:32
Nou,het lijkt me zo leuk om er eens tegenin te gaan als ik een blaastest moet doen terwijl ze op privè-terrein staan,of proberen een prent ongedaan te krijgen als ze ergens staan te flitsen waar dat niet mag...
Dat kan zowiezo niet...het betreffende artikel 8 uit de wegenverkeerswet, ik heb het hieronder nog even erbij gezet, staat dat het eenieder verboden is om onder invloed van "een stof" te rijden. Er staat niets in over waar...dus ook als je in je eigen schuur een rondje zou kunnen rijden met je auto mag je nog steeds niet drinken.. Dit komt dus door het ontbreken van de termen "weg" en "openbaar"..


Mogen ze dan bijv. ook vanaf privè-terrein gaan staan flitsen?? Dan mag de eigenaar van die grond ze toch zeker wel vriendelijk verzoeken weg te gaan mag ik hopen...?
"Veranderd de overtreding door het feit dat de overtreding is geconstateerd vanaf een stukje grond dat niet van de gemeente is?" dat is de vraag die de OvJ zich dan zal stellen, en volgens mij dan met "nee" zou beantwoorden






Artikel 8
1.
Het is een ieder verboden een voertuig te besturen of als bestuurder te doen besturen, terwijl hij verkeert onder zodanige invloed van een stof, waarvan hij weet of redelijkerwijs moet weten, dat het gebruik daarvan - al dan niet in combinatie met het gebruik van een andere stof - de rijvaardigheid kan verminderen, dat hij niet tot behoorlijk besturen in staat moet worden geacht.
2.
Het is een ieder verboden een voertuig te besturen of als bestuurder te doen besturen na zodanig gebruik van alcoholhoudende drank, dat:
a.
het alcoholgehalte van zijn adem bij een onderzoek hoger blijkt te zijn dan tweehonderdtwintig microgram alcohol per liter uitgeademde lucht, dan wel
b.
het alcoholgehalte van zijn bloed bij een onderzoek hoger blijkt te zijn dan een halve milligram alcohol per milliliter bloed.
3.
Het is verboden een motorrijtuig als bestuurder te doen besturen door een persoon waarvan men weet of redelijkerwijs moet weten dat deze verkeert in een toestand als in het eerste of het tweede lid is omschreven.

-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #7 Gepost op: 5 november 2004, 12:12:37
Beroep wordt zo en zo steeds moeilijker. Dit omdat een hoop mensen in beroep gaan om er  onderuit te komen en neit omdat ze een bepaalde overtreding niet hebben begaan.

mvg
Mike


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #8 Gepost op: 5 november 2004, 13:26:06
Tip van de maand: als je de overtreding hebt begaan, accepteer dan ook de gevolgen. Gewoon betalen, dan ben je overal vanaf. ;)


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #9 Gepost op: 5 november 2004, 14:59:27
Tip van de maand: als je de overtreding hebt begaan, accepteer dan ook de gevolgen. Gewoon betalen, dan ben je overal vanaf. ;)

inderdaad...als je iets doet waarvan je zelf weet dat je het niet mag doen van de wet...moet je niet gaan janken als je een bekeuring krijg...
je doet het immers zelf...en niet de politie...

of zie ik dat verkeerd????