Mag een flitsauto......

Auteur Topic: Mag een flitsauto......  (gelezen 17380 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • veiligheid boven alles
Reactie #40 Gepost op: 5 januari 2005, 14:29:56
Als je niet harder rijdt dan toegestaan hoef je niet bang te zijn voor controles. Of ze nu vanuit een kliko een fietstas of een omgebouwde aanhangwagen komen. Misschien wel een idee om alle creatieve controles hier te vernoemen. En controles op te hard rijden zijn niet overdreven. De meeste controles vloeien voort uit klachten uit de buurt. En ze dienen om de verkeersveiligheid te verhogen.
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.


Kanarie

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 5 januari 2005, 14:43:47
Die kliko inderdaad...... ik heb een poos geleden in de krant gelezen dat iemand een kliko op een verkeerde/ onveilige/ hinderlijke plaats zag staan. Hij dacht een goede daad te doen door deze een stukje te verplaatsen. Vervolgens werd hij bekeurd/ aangehouden!!! Wat bleek; die kliko stond daar omdat er een snelheidsmeter inzat! Dus was hij die controle aan het saboteren zonder dat hij het wist!


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #42 Gepost op: 5 januari 2005, 15:14:45
Zulke creatieve controle's heb ik in de buurt nog niet gezien  :)

Moeten ze maar eens gaan doen. Dan wordt flitsertje spotten net even wat leuker  ;)


Target77

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 5 januari 2005, 18:48:46
Zou leuk zijn als de vuilniswagen die Kliko dan kwam legen  ;D ;D ;D


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #44 Gepost op: 5 januari 2005, 18:50:11
Zou leuk zijn als de vuilniswagen die Kliko dan kwam legen  ;D ;D ;D
;D ;D, zou niet gek zijn  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #45 Gepost op: 5 januari 2005, 18:51:40

 ;D ;D, zou niet gek zijn  ;)

hier in aalsmeer zit een sticker op,

NIET LEGEN FLITSAPPARATUUR

politie amsterdam-amstelland
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Target77

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 5 januari 2005, 18:52:01

 ;D ;D, zou niet gek zijn  ;)

En die agent kwaad achter de vuilniswagen aanrennen  ;D ;D ;D


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #47 Gepost op: 6 januari 2005, 19:04:10
hier in aalsmeer zit een sticker op,

NIET LEGEN FLITSAPPARATUUR

politie amsterdam-amstelland

Ze zetten hem ook neer op dagen dat er verder geen kliko's staan,en als gewoon burger mag je je kliko weer niet op andere dagen dan de kliko-leeg-dag (+avond ervoor) aan de weg hebben staan,want dan kan je weer bekeurd worden... :-\
  Ta


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #48 Gepost op: 6 januari 2005, 19:07:00
Citaat
Als je niet harder rijdt dan toegestaan hoef je niet bang te zijn voor controles.

Nou heb ik laatst ontdekt dat als ik 120 rij,een vriendin achter me 130 moet rijden om gelijk op te blijven.
En als ik 50 wil rijden,dan kan dat niet als er een auto voor me zit,dus is het 45 op mijn teller.
Ik heb met de gps en tomtom gereden en m'n teller is dus echt exact aan de werkelijke snelheid,dus als ik maar even ietsie eroverheen zit dan heb ik al kans dat............
  Ta


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #49 Gepost op: 6 januari 2005, 19:14:50
En flitser heeft op 50 en 80 km wegen een correctie van vijf kilometers. Dat wil zeggen dat je vanaf 55 km/u of 85 km/u geflitst wordt. Hoe het zit met correcties op auto en autosnelwegen weet ik niet (lees geen ervaring  ;))