Nieuwe tankwagen 8.000L Volvo FM9.340 voor BW Londerzeel (B) +FOTO'S

Auteur Topic: Nieuwe tankwagen 8.000L Volvo FM9.340 voor BW Londerzeel (B) +FOTO'S  (gelezen 4188 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bralo20

  • Gast
Na meer dan 2 jaar was het dan vandaag eindelijk zover.  Brandweer Londerzeel mocht haar nieuwe tankwagen Volvo FM9.340 afhalen bij constructeur FireTechnics te Bredene.

Enkele gegevens:

Merk: VOLVO
Type: FM9.340
Motor: 9.360cc diesel
Vermogen: 250kW / 341PK
Versnellingsbak: VOLVO Powertronic Full AUTO incl. PTO & retarder
Constructeur: FireTechnics N.V. ism Plastisol B.V. & Rosenbauer A.G.
Nummerplaat: SMN-222
Regionummer: T221
Roepnaam: Tango 1 Londerzeel

Opties (volledige lijst volgt later):

- 3de zitplaats incl. persluchthouder
- NH20 pomp (std pomp met hogedrukpomp)
- Sproeibalk incl. tank 500L voor detergent of schuimproduct
- Martin Horn
....

Enkele foto's:










De "oude" Volvo N88 Wasterlain naast de "nieuwe" Volvo FM9.340 FireTechnics


De wagen zal de komende dagen en weken verder in orde gebracht worden in de kazerne.  Zo zal de BVV striping nog aangebracht worden en zal de wagen verder voorzien worden van materiaal.  De bedoeling is om de wagen tegen de officiële overhandiging van 10 december 2004 volledig klaar te hebben.  Vermoedelijk zal de wagen ook nog voorzien worden van extra signalisatie achteraan gezien het feit dat de standaardsignalisatie niet echt toereikend is voor gevaarlijke wegen zoals o.a. de A12 snelweg.

Met de komst van de nieuwe T221 zal de oude T221 de nieuwe nummer T223 krijgen.  T223 of T222 zal dan ook als nieuwe vaste standplaats de voorpost Malderen krijgen waar de kazerne aangepast zal worden om deze tankwagen samen met P222 en de pompwagen Bedford van bedrijfsbrandweer De Decker Van Riet te kunnen stallen.

Een uitgebreide fotoshoot zal later nog volgen wanneer het voertuig volledig afgewerkt is en klaar staat voor 1ste vertrek.


Mvg,




Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #1 Gepost op: 6 november 2004, 11:27:46
ziet er goet uit 8)


Nick

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 6 november 2004, 11:36:59
Wow  :o :o

Een zeer mooi voertuig persoon vind ik het fm9 chassis erg geslaagd!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 6 november 2004, 12:47:14
ik vind het een erg mooie wagen alleen je hebt wel gelijk, die achterkant is nog net niet helemaal af!!!

FM9 chassis is erg goed voor dit soort doeleinden
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bralo20

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 6 november 2004, 13:00:22
ik vind het een erg mooie wagen alleen je hebt wel gelijk, die achterkant is nog net niet helemaal af!!!

FM9 chassis is erg goed voor dit soort doeleinden

Vermoedelijk zal het achterste rolluik nog een volledige 3M visgraatstriping krijgen en zullen er nog blauwe flitsers ingebouwd worden.

De gemonteerde flitslichten vooraan laten trouwens ook te wensen over.  Overdag zijn deze bijna totaal onzichtbaar.  Hier zal het afwachten worden wat dit in de praktijk geeft.

Verder zal het voertuig nog in het "BVV" jasje gestoken worden zodat ook dit voertuig de nieuwe striping zal dragen.

Het voertuig is dus maw nog niet volledig af ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 6 november 2004, 13:05:10

De gemonteerde flitslichten vooraan laten trouwens ook te wensen over.  Overdag zijn deze bijna totaal onzichtbaar.  Hier zal het afwachten worden wat dit in de praktijk geeft.


misschien is een setje wigwag koplampen dan geen overbodige luxe!!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #6 Gepost op: 6 november 2004, 18:47:12
Wat een prachtvoertuig staat er naast in de kazerne.  :o Deze zag/zie je in Nederland en Belgie niet veel. Beide voertuigen zien er goed uit. :)

Veel suc6

Aaldert


jeugdbrandweerman

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 12 november 2004, 19:32:47
best wel mooi ding  :P


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 23 december 2004, 12:39:14
zijn er al nieuwe foto`s?? van de signalering etc
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #9 Gepost op: 23 december 2004, 15:53:34
Bij mij doen de foto's het niet, ik weet niet of ik de enige ben maar ik ben wel benieuwd, tjah en qua zichtbaarheid van de voorkant, flitsers zijn overdag inderdaad niet heel erg goed zichtbaar maar met de nieuwe led techniek moet dat wel opgelost kunnen worden.

Gr. RIcardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen