kelder leeg,ff afrekenen!!

Auteur Topic: kelder leeg,ff afrekenen!!  (gelezen 20745 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 28 december 2004, 19:35:48
Als je praat over dienstverlening dan mag de brandweer een factuur sturen..  En jij kan dat weer bij je verzekering declareren..

Dienstverlening wel ten koste van commerciele dienstverlenende partijen en van je paraatheid en inzetbaarheid.. Plus er worden wel extra kosten gemaakt..

Dus de gemeente moet gewoon een factuur sturen, die jij kan declareren bij je verzekering..
Persoonlijk heb ik er inderdaad ook geen probleem mee, dat het gebeurt....sleutel op de voordeur laten zitten op de 5e verdieping of zo... :-X Even de hoogwerker der voor en open is tie weer. ;D

Ook het feit dat je voor de 26e keer naar een liftopsluiting gaat, is geen punt. Als je pieper gaat, ga je der gewoon voor. Er wordt veel te veel gemuggezift tegenwoordig: dit mag niet het gindere moet je, enz. Ze moeten in brandweer Nederland eens ophouden met zeuren en OH, en doen waar ze op aangenomen zijn!
Jezelf in dienst stellen van de "mensheid", of dit nu een automaat is of een lift, of paarden in de sloot, of ongevallen of brand. >:(


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #41 Gepost op: 28 december 2004, 20:47:49

Persoonlijk heb ik er inderdaad ook geen probleem mee, dat het gebeurt....sleutel op de voordeur laten zitten op de 5e verdieping of zo... :-X Even de hoogwerker der voor en open is tie weer. ;D

Ook het feit dat je voor de 26e keer naar een liftopsluiting gaat, is geen punt. Als je pieper gaat, ga je der gewoon voor. Er wordt veel te veel gemuggezift tegenwoordig: dit mag niet het gindere moet je, enz. Ze moeten in brandweer Nederland eens ophouden met zeuren en OH, en doen waar ze op aangenomen zijn!
Jezelf in dienst stellen van de "mensheid", of dit nu een automaat is of een lift, of paarden in de sloot, of ongevallen of brand. >:(
inderdaad,ook wij hebben in de zomermaanden zo ongeveer dagelijks uitrukken voor paarden of koeien uit de sloot halen.het komt onze neus uit af en toe zeker als de pieper voor dat soort meldingen 3x per dag gaat :-X

Maar we vergeten nog steeds dat als de pieper gaat dat er mensen om onze hulp vragen.En dan moeten wij gewoon die hulp verlenen,en niet als een comerciele instantie het handje ophouden.Want die klus wordt echt wel betaald maak je maar geen zorgen,daar betalen we allemaal aan mee.

dat er een rekening komt voor het volpompen van een zwembad of voor een tuin volblazen met schuim prima,maar het is van de zotte om een rekening neer te leggen bij mensen als zij om brandweerhulp vragen


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #42 Gepost op: 28 december 2004, 21:16:11

inderdaad,ook wij hebben in de zomermaanden zo ongeveer dagelijks uitrukken voor paarden of koeien uit de sloot halen.het komt onze neus uit af en toe zeker als de pieper voor dat soort meldingen 3x per dag gaat :-X

Maar we vergeten nog steeds dat als de pieper gaat dat er mensen om onze hulp vragen.En dan moeten wij gewoon die hulp verlenen,en niet als een comerciele instantie het handje ophouden.Want die klus wordt echt wel betaald maak je maar geen zorgen,daar betalen we allemaal aan mee.

dat er een rekening komt voor het volpompen van een zwembad of voor een tuin volblazen met schuim prima,maar het is van de zotte om een rekening neer te leggen bij mensen als zij om brandweerhulp vragen

blijft dat je daarbij geld inpikt dat ook aan opknappen van de speeltuin had kunnen worden besteed. Of aan het lekkende dak van de gymzaal. Of het opnieuw bestraten van de stoep hiervoor waar geen geld voor is...

Het is maar waar je je prioriteiten legt, bij het bedrijf dat te beroerd is z'n lift goed te onderhouden of bij het algemeen nut. Ik zelf zie liever geld besteed aan de bouwval van een school hier in het centrum, maar ieder z'n meug.

Komt nog bij dat je als brandweer zorgt dat de noodzaak voor het bedrijf ontbreekt om z'n lift eens goed na te laten kijken, het kost 'm immers geen geld! >:(

Mooi weer spelen van mijn centen.

En over die paarden in het wild rooster, die eikels zouden naast een rekening ook nog een boete moeten krijgen, de dierenbeulen!

En mijn gras maai ik zelf wel, dat hoeft al niet meer!  >:(

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #43 Gepost op: 28 december 2004, 21:21:56


blijft dat je daarbij geld inpikt dat ook aan opknappen van de speeltuin had kunnen worden besteed. Of aan het lekkende dak van de gymzaal. Of het opnieuw bestraten van de stoep hiervoor waar geen geld voor is...

Het is maar waar je je prioriteiten legt, bij het bedrijf dat te beroerd is z'n lift goed te onderhouden of bij het algemeen nut. Ik zelf zie liever geld besteed aan de bouwval van een school hier in het centrum, maar ieder z'n meug.

Komt nog bij dat je als brandweer zorgt dat de noodzaak voor het bedrijf ontbreekt om z'n lift eens goed na te laten kijken onbreekt, het kost 'm immers geen geld! >:(

Mooi weer spelen van mijn centen.

Henk
wij pikken geen geld in hoor,wij krijgen ieder jaar een x bedrag.
En die lift moet toch na worden gekeken als wij zijn geweest,we halen de mensen eruit.En dan gaat de stroom eraf,dus dan is de lift helemaal buiten werking.Probleem ligt dan bij het liftbedrijf,en die moet dan maar zelf zien watie er mee doet.Want de brandweer mag geen liften weer in bedrijf stellen,dus dat bedrijf komt echt wel aan z,n trekken


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #44 Gepost op: 28 december 2004, 21:28:26

wij pikken geen geld in hoor,wij krijgen ieder jaar een x bedrag.
En die lift moet toch na worden gekeken als wij zijn geweest,we halen de mensen eruit.En dan gaat de stroom eraf,dus dan is de lift helemaal buiten werking.Probleem ligt dan bij het liftbedrijf,en die moet dan maar zelf zien watie er mee doet.Want de brandweer mag geen liften weer in bedrijf stellen,dus dat bedrijf komt echt wel aan z,n trekken

De brandweer begroting wordt elk jaar opnieuw worden vastgesteld en moet worden goedgekeurd door de raad. En zie je kans Jan en alleman gratis diensten te bieden die geen echte brandweerdiensten zijn zit je kennelijk te ruim in je jasje en kan daar dus bezuinigd worden en komt geld vrij om het dak van de gymzaal te maken.

De Graaf Wichman hier zet zelf de stroom er weer op ... en weer ... en weer ... en weer.

IDD de lift daar zou buiten werking gesteld moeten worden want het lift bedrijf is falliet en het onderhoud bestaat nu uit plak en pleisterwerk door een ander bedrijf wat het onderhoud overgenomen heeft, alle deuren zijn uit hun verband en toch blijft ie in de vaart.... Was het maar zo zoals jij dat schetst, ga daar maar eens kijken, je schrikt je lam!

Henk


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #45 Gepost op: 28 december 2004, 21:32:04
Dienstverlening voor mensen die de brandweer nodig hebben omdat er brand of een hv o.i.d. is maakt ook niemand zich druk over.

Hetgene waar het hier over gaat zijn zowieso prio 3 meldingen DUS HELEMAAL NIET SPOEDEISEND!!!!

Deze "meldingen" kunnen dus ook door een bedrijf gedaan worden. Deze bedrijven moeten ook het personeel-gebouw-voertuig-gereedschap en zelfs de brandstof betalen. Deze mensen komen niet voor niets. Kijk alleen is naar de voorrij kosten die ze ergens vor rekenen als je iets moet laten repareren........ Daar alleen al word je niet vrolijk van. Deze mensen willen in ieder geval de kosten die ze maken eruit halen en als het even kan er ook nog wat geld aan over houden zodat ze ook salaris krijgen en beleg op hun boterham kunnen kopen.

WIE ZIJN WIJ DAN OM DIT VOOR DIE MENSEN KOSTELOOS AF TE PAKKEN????? Ik kan niet zeggen dat dat dan dienstverlening is.

En Fireman77 we weten wel hoe het in een 24uurs dienst in elkaar zit...... Maar dat staat helemaal los van deze discussie.
Dat het in een klein dorp wel gedaan word is meestal meer onder het mom van  ons kent ons en is er 9 van de 10 keer geen bedrijf o.i.d. die deze klussen kan doen en er toch mensen uit de grote stad moeten komen om dit op te lossen.
En dan nog vind ik dat je er om concurentie belangen tegen te gaan je hier een normaal tarief voor moet vragen.

Nog een voorbeeldje???!!!
een glazenwasser mag niet meer op een ladder om zijn ramen te wassen.... de kosten voor het huren van een hw zijn dusdanig hoog dat hij deze kosten doorberekend aan het bedrijf/instelling waar hij ramen moet wassen. Nee zegt het bedrijf dit is te duur. Ik betaal belasting en vraag dan wel even of de brandweer met de hoogwerker komt. Die brengen hem tenslotte voor niets. En om het dan  helemaal mooier te maken mag de glazenwasser met de hoogwerker van de brandweer zeker mee naar boven.....

BEUNKLUSSEN IS BETALEN we zijn geen filotropische instelling


firemanr

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 28 december 2004, 22:08:33
!!!!

Deze "meldingen" kunnen dus ook door een bedrijf gedaan worden. Deze bedrijven moeten ook het personeel-gebouw-voertuig-gereedschap en zelfs de brandstof betalen. Deze mensen komen niet voor niets.
Niet beter te weten, dat glazenwassers tot 7 meter mogen wassen.... ??? En nogmaals, als we een melding krijgen om mensen uit een lift te halen, al is het 3x op een nacht, dan doe je dit....verder geen gezeur. Degen die hoger in rang zijn als ons moeten dat maar bekonkelfoezen. Die doen dat toch al genoeg. En verder zal het me een r..tzorg zijn of dit inpikkerij is of niet. Als die pieper gaat, begint onze taak en wat die is, horen we wel. Wij kunnen het uiteraard niet verkopen om te zeggen, nee, laat die mensen maar zitten in de lift. Heb je al eens een liftdeur opengedaan, waarin 6 mensen staan, 1 hond en een oud mensje (die een hartaanval nabij was van de hitte en commotie)? Geloof het gerust dat die blij waren, dat we na een half uur de lift weer open kregen. Die gaan niet zitten neuzelen van: doe die deur maar dicht, want er moet iemand van het liftbedrijf komen >:(
En soms moeten de monteurs van heinde en ver komen en zitten die mensen dus nog langer in die lift. :-X


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #47 Gepost op: 28 december 2004, 22:30:34
ik denk ook niet dat de liftopsluitingen een probleem zijn, het gaat immers om het bevrijden van mensen in een benarde situatie. En als de liftdeur een keertje weigert en je staat er al voor de zoveelste keer wil de spreider erop zetten ook wel eens helpen ;)

Het gaat meer om het reinigen van wegdekken, buitensluitingen etc. Daar waar dringend hulp geboden is heb ik er ook geen moeite mee. Ik heb er trouwens ook geen moeite mee om het wel te doen maar het gaat erom dat het niet een taak is van de brandweer. Hoe graag we ook uitrukken doet er niet toe, wij zijn een hulpverleningsdienst die paraat is om spoedeisend op te treden en zodra er anderen zijn die het omwille van hun broodwinning uitvoeren moet je je afvragen of je je daar ook mee bezig moet houden. Als iemand zijn raam eruit ligt bel je een timmerman en ook niet de brandweer! Wanneer ga je wel en wanneer ga je niet??


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #48 Gepost op: 28 december 2004, 22:33:00

Niet beter te weten, dat glazenwassers tot 7 meter mogen wassen.... ??? En nogmaals, als we een melding krijgen om mensen uit een lift te halen, al is het 3x op een nacht, dan doe je dit....verder geen gezeur. Degen die hoger in rang zijn als ons moeten dat maar bekonkelfoezen. Die doen dat toch al genoeg. En verder zal het me een r..tzorg zijn of dit inpikkerij is of niet. Als die pieper gaat, begint onze taak en wat die is, horen we wel. Wij kunnen het uiteraard niet verkopen om te zeggen, nee, laat die mensen maar zitten in de lift. Heb je al eens een liftdeur opengedaan, waarin 6 mensen staan, 1 hond en een oud mensje (die een hartaanval nabij was van de hitte en commotie)? Geloof het gerust dat die blij waren, dat we na een half uur de lift weer open kregen. Die gaan niet zitten neuzelen van: doe die deur maar dicht, want er moet iemand van het liftbedrijf komen >:(
En soms moeten de monteurs van heinde en ver komen en zitten die mensen dus nog langer in die lift. :-X

Ik ben niet duidelijk geweest, maar ga die fout rechtzetten. Ik zeg niet dat jij (en al die anderen van de brandweer) er niet heen mogen, maar je moet het niet voor niets doen, dat is concurentie vervalsing.  En ik geloof echt niet dat je bij de brandweer kan zitten en overal maling aan kan hebben. Brandweer mensen zijn toch juist hele sociale mensen? Ze doen het toch niet alleen voor de aktie? Zeg me asjeblieft dat ik me niet vergis...

En die spreider, dat is een lumieus idee!!! Wedden dat het probleem van achterstallig onderhoud zo opgelost is?



Henk


firemanr

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 28 december 2004, 22:33:45
ik denk ook niet dat de liftopsluitingen een probleem zijn, het gaat immers om het bevrijden van mensen in een benarde situatie. En als de liftdeur een keertje weigert en je staat er al voor de zoveelste keer wil de spreider erop zetten ook wel eens helpen ;)

Het gaat meer om het reinigen van wegdekken, buitensluitingen etc. Daar waar dringend hulp geboden is heb ik er ook geen moeite mee. Ik heb er trouwens ook geen moeite mee om het wel te doen maar het gaat erom dat het niet een taak is van de brandweer. Hoe graag we ook uitrukken doet er niet toe, wij zijn een hulpverleningsdienst die paraat is om spoedeisend op te treden en zodra er anderen zijn die het omwille van hun broodwinning uitvoeren moet je je afvragen of je je daar ook mee bezig moet houden. Als iemand zijn raam eruit ligt bel je een timmerman en ook niet de brandweer! Wanneer ga je wel en wanneer ga je niet??
Dat is voor ons geen discussie, Jordi. Nogmaals als die pieper ga, dan ga je gewoon en sta je idd mopperend die straat weer te reinigen. Toch is het niet aan ons "koeters", zoals we de gewone manschappen wel eens noemen ;), om 'nee' te verkopen. Als er niemand komt om het wegdek te reinigen, en er valt een motorrijder onderuit of er knallen wat auto's op elkaar, heb je het dan wel voor elkaar???????????? :-X