kelder leeg,ff afrekenen!!

Auteur Topic: kelder leeg,ff afrekenen!!  (gelezen 20761 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 28 december 2004, 22:35:33


Ik ben niet duidelijk geweest, maar ga die fout rechtzetten. Ik zeg niet dat jij (en al die anderen van de brandweer) er niet heen mogen, maar je moet het niet voor niets doen, dat is concurentie vervalsing.  En ik geloof echt niet dat je bij de brandweer kan zitten en overal maling aan kan hebben. Brandweer mensen zijn toch juist hele sociale mensen? Ze doen het toch niet alleen voor de aktie? Zeg me asjeblieft dat ik me niet vergis...

Henk
Wij kunnen geen geld vragen aan de mensen als we dat gevraagt worden te doen door de AC... en wat die andere vraag betreft......niet alleen nee... :-X :-X :-X


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #51 Gepost op: 28 december 2004, 22:38:49
ik denk ook niet dat de liftopsluitingen een probleem zijn, het gaat immers om het bevrijden van mensen in een benarde situatie. En als de liftdeur een keertje weigert en je staat er al voor de zoveelste keer wil de spreider erop zetten ook wel eens helpen ;)

Het gaat meer om het reinigen van wegdekken, buitensluitingen etc. Daar waar dringend hulp geboden is heb ik er ook geen moeite mee. Ik heb er trouwens ook geen moeite mee om het wel te doen maar het gaat erom dat het niet een taak is van de brandweer. Hoe graag we ook uitrukken doet er niet toe, wij zijn een hulpverleningsdienst die paraat is om spoedeisend op te treden en zodra er anderen zijn die het omwille van hun broodwinning uitvoeren moet je je afvragen of je je daar ook mee bezig moet houden. Als iemand zijn raam eruit ligt bel je een timmerman en ook niet de brandweer! Wanneer ga je wel en wanneer ga je niet??
dus het reinigen van een wegdek is geen spoedeisende klus,en dus geen taak van de brandweer.
ga dat maar aan de motorrijder en de automobilist vertellen die hier op een zondagochtend schade hebben opgelopen doordat ze weggleden op een oliespoor :-X
Toen kosten het 2 UUR voordat er eindelijk een bedrijf was om de resterende 2 kilometer schoon te maken.

Klussen zoals ff een zwembad vullen en die tuin vol met schuim,en de vraag voor de hoogwerker voor het maken van een filmpje.Daar kun je een rekening voor schrijven,maar al dat andere is voor de belastingbetaler


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #52 Gepost op: 28 december 2004, 22:44:24

Dat is voor ons geen discussie, Jordi. Nogmaals als die pieper ga, dan ga je gewoon en sta je idd mopperend die straat weer te reinigen. Toch is het niet aan ons "koeters", zoals we de gewone manschappen wel eens noemen ;), om 'nee' te verkopen.

Oh, je hebt er geen mening over, dat is wat anders. Als je wat wordt gezegd dan doe je het gewoon, oke dat is duidelijk.
Maar die mening kan ik als burger wel hebben. Want het gebeurd van mijn geld. En ik heb er niets tegen als bedrijven de kans krijgen om zich te richten op het reinigen van het wegdek. Kan die mooi personeel aannemen, scheelt weer uitkeringsgeld. We hebben hier een rioolreinigings bedrijf ( ik zal de naam niet noemen, anders grijpt Christiaan weer in, maar het bestaat echt kijk maar in de gouden gids onder rioolreiniging ;D ) dat staat te trappelen om het wegdek te reinigen. Maarja, die rekend daar geld voor, gek he? Dus laat de brandweer dat maar doen. Vinden die jongens leuk! (ook als doen ze alsof ze mopperen ;D)

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #53 Gepost op: 28 december 2004, 22:45:44


Oh, je hebt er geen mening over, dat is wat anders. Als je wat wordt gezegd dan doe je het gewoon, oke dat is duidelijk.
Maar die mening kan ik als burger wel hebben. Want het gebeurd van mijn geld. En ik heb er niets tegen als bedrijven de kans krijgen om zich te richten op het reinigen van het wegdek. Kan die mooi personeel aannemen, scheelt weer uitkeringsgeld. We hebben hier een rioolreinigings bedrijf ( ik zal de naam niet noemen, anders grijpt Christiaan weer in, maar het bestaat echt kijk maar in de gouden gids onder rioolreiniging ;D ) dat staat te trappelen om het wegdek te reinigen. Maarja, die rekend daar geld voor, gek he? Dus laat de brandweer dat maar doen. Vinden die jongens leuk! (ook als doen ze alsof ze mopperen ;D)

Henk
en dat bedrijf laat een stief uur op zich wachten :-X :-X :-X


firemanr

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 28 december 2004, 22:48:58

en dat bedrijf laat een stief uur op zich wachten :-X :-X :-X
Bij ons durft de gemeente het wel eens te doen, maar die hebben der ook niet altijd tijd voor.... :-\ Dus dan worden wij weer opgetrommeld.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #55 Gepost op: 28 december 2004, 22:51:01

Bij ons durft de gemeente het wel eens te doen, maar die hebben der ook niet altijd tijd voor.... :-\ Dus dan worden wij weer opgetrommeld.
nouja,dat bedrijf waar Henk het over heeft duurde een uur,en na een half uur boenen moest er maar nog een bedrijf bijkomen met een ZOABreiniger.
Je hoeft niet hoogbegaafd te zijn om na te kunnen gaan wat er in 2uur kan gebeuren :-X


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #56 Gepost op: 28 december 2004, 22:51:17

en dat bedrijf laat een stief uur op zich wachten :-X :-X :-X

Ja, maar als je zoiets structureel wilt oplossen kan dat niet als je "af en toe eens een keer er voor gebeld wordt", als de brandweer een keer geen zin heeft. Dan moet het rendabel zijn om daar ook echt mensen voor in dienst te nemen. Nu is het nog altijd zo dat 99% van het wegdekreinigen door de brandweer opgelost wordt. Als je dan in een keer een bedrijf overvalt met "hallo met de brandweer, kun jij het nou eens een keertje doen zal hij er niet op berekend zijn. Maar dat is logisch. (hé, alweer Johan)

Henk


firemanr

  • Gast
Reactie #57 Gepost op: 28 december 2004, 22:53:58


Maar die mening kan ik als burger wel hebben. Want het gebeurd van mijn geld. Dus laat de brandweer dat maar doen. Vinden die jongens leuk! (ook als doen ze alsof ze mopperen ;D)

Henk

Diezelfde burgers vinden het geen probleem om ons te zien schuren van HUN geld. 8)
En mopperen doen we toch wel, als je zon kilometertje of 2 van olie mag ontdoen. :-X :-X


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #58 Gepost op: 28 december 2004, 22:55:20


Ja, maar als je zoiets structureel wilt oplossen kan dat niet als je "af en toe eens een keer er voor gebeld wordt", als de brandweer een keer geen zin heeft. Dan moet het rendabel zijn om daar ook echt mensen voor in dienst te nemen. Nu is het nog altijd zo dat 99% van het wegdekreinigen door de brandweer opgelost wordt. Als je dan in een keer een bedrijf overvalt met "hallo met de brandweer, kun jij het nou eens een keertje doen zal hij er niet op berekend zijn. Maar dat is logisch. (hé, alweer Johan)

Henk
dan zijn we waar het overgaat,dan doet de brandweer die 1 % ook wel erbij.Want dan duurt het dus te lang voor er een bedrijf is


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #59 Gepost op: 28 december 2004, 22:57:24

nouja,dat bedrijf waar Henk het over heeft duurde een uur,en na een half uur boenen moest er maar nog een bedrijf bijkomen met een ZOABreiniger.
Je hoeft niet hoogbegaafd te zijn om na te kunnen gaan wat er in 2uur kan gebeuren :-X

Ja, dan blijkt de brandweer iets niet te kunnen en verwacht dat er dan wel binnen een kwartier een bedrijf voor z'n neus staat dat het wel even overneemt om de rest van het jaar weer in slaap te sukkelen. Als de brandweer zoiets stuctureel ter hand neemt is het niet rendabel om een auto standby te houden voor die ene keer in het jaar dat de brandweer iets niet lukt. Koop dan als brandweer een zoab reiniger, als je A zegt moet je ook B zeggen. Uiteindelijk is de brandweer de oorzaak dat er geen bedrijf is dat het wegdek reinigt.

Want dat is niet lonend. Gratis, daar kan niemand tegenop.

Henk