kelder leeg,ff afrekenen!!

Auteur Topic: kelder leeg,ff afrekenen!!  (gelezen 20746 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #80 Gepost op: 30 december 2004, 14:16:53
Dit is inderdaad echt te gek voor woorden. De volgende stap is echt het van het dak halen van een erop getrapte bal door een stel kwajongens.......
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #81 Gepost op: 30 december 2004, 22:49:31
Haha, het is wel een leuk stukje! Humoristisch! ;D

Christian


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #82 Gepost op: 31 december 2004, 09:36:28
En je rijnste kolder:

Citaat
De aardlekschakelaar bleef doorslaan, dus kortsluiting. Reden voor hem om snel te handelen, om te voorkomen dat de kortsluiting brand zou veroorzaken.

Ja ja, dat de aardlekschakelaar afslaat heeft niets te maken met kortsluiting (het betreft een aardlek, lekstroom van fase of nul naar aarde) en als die aardlek schakelaar eruit gaat staat er geen stroom meer op, dus kan er zowiezo geen brand meer door ontstaan.

Dus een L..verhaal om inzet van brandweer mee te rechtvaardigen. Ik voel ook een kortsluiting aankomen bij mijn tuinverlichting, omdat het gras te lang is, wanneer komen jullie nou eens maaien? ;D

Henk


firemanr

  • Gast
Reactie #83 Gepost op: 31 december 2004, 11:28:50
Heb een keer kortsluiting veroorzaakt met een stekker in het stopcontact te steken.....Aardlek ging erdoor, maar schrok me kapot van de steekvlam aan het stopcontact.... :-X :-X Dus zeg niet dat er geen brand door kan ontstaan. :-\


fireman77

  • Gast
Reactie #84 Gepost op: 31 december 2004, 13:23:35
En je rijnste kolder:



Ja ja, dat de aardlekschakelaar afslaat heeft niets te maken met kortsluiting (het betreft een aardlek, lekstroom van fase of nul naar aarde) en als die aardlek schakelaar eruit gaat staat er geen stroom meer op, dus kan er zowiezo geen brand meer door ontstaan.

Dus een L..verhaal om inzet van brandweer mee te rechtvaardigen. Ik voel ook een kortsluiting aankomen bij mijn tuinverlichting, omdat het gras te lang is, wanneer komen jullie nou eens maaien? ;D

Henk


Ik heb z'on gevoel dat jij pas de hulp van de brandweer inschakel als de vlammen om je oren vliegen!!!!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #85 Gepost op: 31 december 2004, 13:31:48


Ik heb z'on gevoel dat jij pas de hulp van de brandweer inschakel als de vlammen om je oren vliegen!!!!


die mensen moet je juist in ere houden ;D ;D


fireman77

  • Gast
Reactie #86 Gepost op: 31 december 2004, 13:45:13

die mensen moet je juist in ere houden ;D ;D

Eigenlijk wel.
Nou henk, om een bekende term in ere te herstellen.

VOORAL DOORGAAN!!!
(uitspreken met een amerikaans accent a.u.b.)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #87 Gepost op: 31 december 2004, 19:11:45
Heb een keer kortsluiting veroorzaakt met een stekker in het stopcontact te steken.....Aardlek ging erdoor, maar schrok me kapot van de steekvlam aan het stopcontact.... :-X :-X Dus zeg niet dat er geen brand door kan ontstaan. :-\

Een combinatie. Bij kortsluiting kan óók de aardlek schakelaar omgaan. Maar als alleen de aardlekschakelaar omgaat is dat écht en teken van een verbinding van één van de""stroomdraden"naar aarde, dat gebeud al bij  30 mA.

Ik kan U verzekeren dat 30 millie ampere tot U allens teleurstelling niet genoeg is voor het veroorzaken van de door U kennelijk zo fel begeerde brand. Daar is de aardlek schakelaar ook niet voor.  Deze dient ter constatering van een lek stroom naar aarde. Zoals een brandweerman die op een meterkast spuit. De aardlek schakelaar meet de stroom die via de fase "weggaat" en meet de stroom die terug komt via de nul en vergelijkt die. Zodra er stroom niet terugkomt (een verschil van 30 mA of meer schakeld hij bij stroomdraden uit. Anders als een zekering, deze gaat pas door als de stroom waarde vermeldt op de zekering bereikt wordt, bv 10 of 16 A.  De grootste kans op brand ontstaat als bij de sluiting een stroom loopt die wel voldoende is voor de ontwikkeling van warmte, maar de stoomsterkte van de zekering niet te boven gaat zodat hij niet smelt/afslaat.  De meest gebruikte zekeringen zijn 10 en 16 A. 1 A = 1000 mA.

De aardlekschakelaar gaat dus al door bij 30 Ma, een zekering van 16 A pas bij 16000 mA.

Dus er is nog hoop op een uitrukje, maar niet door een aardlekschakelaar alleen, daarin moet ik U teleurstellen ;D.

Bovendien is er vanavond voor jullie genoeg te doen  ;D 8)

Henk