Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's

Auteur Topic: Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's  (gelezen 197593 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #10 Gepost op: 10 mei 2011, 21:05:14
Wat ik persoonlijk dan weer erg interessant vind dat zijn die C2000-masten, maar die zie ik niet in elke regio staan??


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #11 Gepost op: 11 mei 2011, 07:01:37
Allen,
Dank weer voor de correcties! Dat wordt nog een druk weekend...  ;D

Mijn opmerkingen/vragen:
- C2000 masten staan bij alle regio's er op. Ze zijn alleen niet altijd zichtbaar, omdat de masten nogal eens op het terrein van een kazerne staan... en dan overschrijft het kazernesymbool dat van de mast. Mijn bron is trouwens www.c2000masten.nl, dus geen officiële bron.
- Hanzelijn Lelystad-Zwolle... tja die is pas in 2012 in gebruik... ligt-ie er al?
- Wijzigingen Fryslân pas ik aan, waarvoor dank.
- Ede: tja, het leger wordt steeds leger... ook correcties voor militaire objecten zijn van harte welkom.
- In Barendrecht blijkt de Kazerne aan de Londen alleen voor OTO doeleinden, geen uitruk... willen we dat soort locaties ook vermeld hebben?
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #12 Gepost op: 11 mei 2011, 07:19:05
Allen,
Dank weer voor de correcties! Dat wordt nog een druk weekend...  ;D

Mijn opmerkingen/vragen:
- Hanzelijn Lelystad-Zwolle... tja die is pas in 2012 in gebruik... ligt-ie er al?

Ja, deze ligt er inmiddels alweer een tijdje. De eerste trein heeft er al een testrit gemaakt.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #13 Gepost op: 11 mei 2011, 12:59:55
Ik neem aan dat je het volgende medium al kent:
www.zuid-holland.nl/risicokaart

Zo niet: doe er je voordeel mee... ;)


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #14 Gepost op: 11 mei 2011, 14:05:38
Uiteraard, sterker nog: alle locaties BRZO en Opslag Gevaarlijke Stoffen op de regiokaarten komen direct uit de landelijke Risicokaart, nederland.risicokaart.nl. Die wordt beheerd door IPO (GBO.Provincies)

Wel merk ik dat deze databron niet bepaald volledig / actueel is. Gemeenten zijn verantwoordelijk voor updates. Wij kunnen ook ons steentje bijdragen. Elke correctie die we vinden, geef ik ook weer door aan de bronhouders.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #15 Gepost op: 11 mei 2011, 14:08:53
C2000 masten staan bij alle regio's er op. Ze zijn alleen niet altijd zichtbaar, omdat de masten nogal eens op het terrein van een kazerne staan... en dan overschrijft het kazernesymbool dat van de mast.
http://www.imergis.nl/map/2011-R15-Haaglanden-b60.jpg

Er staat geen "C2000-mast" in de legenda en zie ook geen masten staan op de plekken waarvan ik 100% zeker weet waar ze horen te staan. Sterker nog, ik zie er niet eentje. Volgens mij wel bij meer regio's, maar ik blijf voor nu even bij Haaglanden.

EDIT: Volgens mij staan ze er wel, maar ontbreken er een aantal. In de legenda ontbreekt het in elk geval. Ook is het ADO stadion verhuisd van het Zuiderpark naar het Forepark (industrieterrein)


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #16 Gepost op: 11 mei 2011, 14:24:03
Groningen is redelijke in orde, mist wel wat..  Hoofdbrandweer kazerne sontweg staat er niet op, wel de ambu post.  Het 'oude'  FC Groningen station staat er nog steeds op (deze is al gesloopt).  En er staat een onbekende teken welke niet in de legenda staat.  een Donker groene punt met blauwe rand.  
Staat op de kaart stukje rechts van het woord Hoogkerk, midden op de ringweg.

Ook mist het huis van bewaring aan het Hooghoudstraatje (jawel...  dat is recht tegenover de hooghoud fabriek.. Uut Grunn :D)


(p.s. in firefox en ook in IE kan je redelijk zoomen door CTRL vast te houden en met scroll-wiel kan je dan in- en uitzoomen)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #17 Gepost op: 11 mei 2011, 14:28:02
(p.s. in firefox en ook in IE kan je redelijk zoomen door CTRL vast te houden en met scroll-wiel kan je dan in- en uitzoomen)

Dat is net als "digitale zoom" bij een fotocamera niets anders dan het uitrekken van de pixels. Het aantal pixels neemt niet toe, dus de kwaliteit ook niet.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #18 Gepost op: 11 mei 2011, 15:05:10
Een aanpassing voor de regio Kennemerland
 - Het Spaarne Ziekenhuis Haarlem of oude Mariastichting is al geruime tijd tegen de vlakte, Heythuizerweg Haarlem
 - Het Spaarne Ziekenhuis Heemstede, Handellaan, is een dagziekenhuis met absoluut geen SEH functie
 - Het Kennemer Gasthuis heeft ook een lokatie in Haarlem Noord, Vondelweg 999, heeft wel een SEH maar zeer beperkt!

 - Ik mis de ambulancepost van AMS bij de BRW post Sloten op Schiphol
 - CORUS bestaat niet meer is namelijk TATA steel.

De toevoeging van RB en KNRM stations is in mijn optiek een meerwaarde. Zo ook de loodsposten tbv ambulance bijstand. Zeker als ik op zoek moet naar een loodspost voor assistentie/ bijstand in een andere regio.
Elke hulpverlening start met communicatie.


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #19 Gepost op: 11 mei 2011, 15:11:32
Hoi,

Het zijn inderdaad 'platte' plaatjes dus inzoomen levert alleen maar grovere pixels op.

C2000: ik heb overgenomen wat ik vond op www.c2000masten.nl. Misschien zijn zij nog niet volledig. Ik zal in elk geval het C2000 symbool toevoegen aan de legenda van Haaglanden. Zelfde geldt voor Groningen (de puntjes met groenblauwe gloed zijn C2000 masten).

Groningen Sontweg: ik heb die locatie nu aangegeven als hoofdvestiging Veiligheidsregio. De brandweerkazerne zou er dan eigenlijk 'onder' geplot moeten worden, maar dat staat zo lelijk... :-(

Stadions ADO en FC Groningen zal ik aanpassen. Er wordt me toch wat verhuisd en gesloopt in Nederland zeg...

- Kennemerland ziekenhuizen: Poliklinieken toon ik niet, maar elk ziekenhuis dat klinische faciliteiten heeft wel. Klopt het dat "klinische faciliteiten" meer betekent dan Spoedeisende Hulpverlening? Mijn bron is www.zorgatlas.nl.
- Kennemerland Ambupost en Corus pas ik aan.

Ik zoek nog naar de locaties van brandweerkazernes op grote industrieterreinen zoals Amsterdam Haven, Vlissingen Sloegebied en Terneuzen. Weet iemand die?
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst