Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's

Auteur Topic: Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's  (gelezen 197743 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #120 Gepost op: 30 oktober 2011, 18:07:51
Zo, de fout met de aanhalingstekens in de tooltips is nu hersteld.
Ook zijn de klikbare gebiedjes nu in overeenstemming met de volgorde van de kaartlagen op het scherm. Dus: als op de kaart een politiebureau een C2000 mast overlapt, dan staat de clickable area van het politiebureau ook bóvenop die van de mast. Het lijkt misschien muggezifterij, maar we zijn nu in elk geval "onder de motorkap" consistent met wat je op het scherm ziet.

Verder nu hersteld: Van Ghent Kazerne (korps mariniers)  0098 en de Ginkelse Heide tussen Ede en Arnhem  ;)
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #121 Gepost op: 30 oktober 2011, 20:22:08
Bij regio Hollands-Midden is de volgorde van de legenda afwijkend.


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #122 Gepost op: 4 november 2011, 17:15:03
De klikkaarten zijn bijna klaar. Hier de directe links naar de testpagina's:

R01 Groningen
R02 Fryslân
R03 Drenthe
R04 IJsselland
R05 Twente
R06 Noord- en Oost-Gelderland
R07 Gelderland Midden
R08 Gelderland-Zuid
R09 Utrecht
R10 Noord-Holland-Noord
R11 Zaanstreek-Waterland
R12 Kennemerland
R13 Amsterdam-Amstelland
R14 Gooi en Vechtstreek
R15 Haaglanden
R16 Hollands Midden
R17 Rotterdam-Rijnmond
R18 Zuid-Holland-Zuid
R19 Zeeland
R20 Midden- en West-Brabant
R21 Brabant-Noord
R22 Brabant-Zuidoost
R23 Limburg-Noord
R24 Zuid-Limburg
R25 Flevoland

Alle legenda's zijn nu actief (op de 6 thema's), alleen die van R24 Zuid-Limburg komt nog.

Wat is er gewijzigd?
- Bij veel tooltips is ook de gemeentenaam toegevoegd (niet bij kazernes/ambuposten, scheelt Kb's)
- Foutieve beddencapaciteit bij poliklinieken verwijderd, getallen gelden alleen voor de ziekenhuizen
- Dankwoord opgenomen in toelichtende tekst
- Statistieken toegevoegd in toelichtende tekst
- R02 Ambupost verhuisd van Sint Anne naar Stiens
- R06 Iconen KMAR en Defensie bij Zutphen-N gecorrigeerd
- R06 Zutphen Jeugdgevangenis toegevoegd
- R07 Kazerne Arnhem-Elderveld verwijderd
- R07 Camping bij Harskamp Laarweg 15 verwijderd
- R08 Land van Maas en Waal toegevoegd
- R09 Golf Old Course Loenen aan de Vecht toegevoegd
- R12 NIFP Haarlem Zijlweg toegevoegd
- R15 Den Haag Kazerne Escamp verhuisd naar Waldorpstraat 555
- R17 Rotterdam Stadion Excelsior toegevoegd
- R17 Stuw in de IJssel bij Krimpen toegevoegd
- R18 Dordrecht Camping Bruggehof bij tankstation verwijderd
- R20 BRZO object bij Bergen op Zoom verwijderd
- R25 Lelystad jeugdgevangenis toegevoegd

Binnenkort krijg ik adresgegevens van ambuposten in R'dam-Rijnmond die zijn verhuisd.

Ik plan om 12 november a.s. live te gaan. Alle correcties die vóór of op 10 november binnenkomen, verwerk ik nog.
Daarna volgt een reguliere update cyclus van eens per vier maanden.

Iedereen die heeft bijgedragen / gaat bijdragen aan de inhoud: ontzettend bedankt!!  098uo
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #123 Gepost op: 4 november 2011, 18:46:40
O0 O0 O0

 ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #124 Gepost op: 4 november 2011, 21:02:47
Namens het moderatorteam onze dank voor de link naar het forum in jóuw dankwoord ;)


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #125 Gepost op: 4 november 2011, 21:08:52
In een woord: Schitterend!

Ziet er echt prachtig uit Jan-Willem  O0 O0
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #126 Gepost op: 4 november 2011, 21:59:25
Vanwaar eigenlijk de keuze om golfbanen er apart op te zetten? En tegelijkertijd geen zwembaden/ijsbanen (chloor en andere stoffen)?


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #127 Gepost op: 5 november 2011, 07:54:31
Golfbanen zijn inderdaad een twijfelgeval. Maar ja, die lijst had ik toch al liggen...  ::)
IJsbanen staan er denk ik al op als risico-objecten van type "Opslag Ammoniak". Kijk maar 'ns in Assen vlak naast het provinciehuis.
Zwembaden zou ik wel willen, maar daar heb ik geen landsdekkende lijst met locaties van. Kan ik ook nergens vinden.  :-\
Zelfde met de Reddingsbrigades. Als iemand een landelijke adreslijst heeft, is 't zo gedaan.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #128 Gepost op: 5 november 2011, 09:46:41
Golfbanen zijn inderdaad een twijfelgeval. Maar ja, die lijst had ik toch al liggen...  ::)
IJsbanen staan er denk ik al op als risico-objecten van type "Opslag Ammoniak". Kijk maar 'ns in Assen vlak naast het provinciehuis.
Zwembaden zou ik wel willen, maar daar heb ik geen landsdekkende lijst met locaties van. Kan ik ook nergens vinden.  :-\
Zelfde met de Reddingsbrigades. Als iemand een landelijke adreslijst heeft, is 't zo gedaan.

Dan mis ik de ijsbaan in Dordrecht tegenover het ziekenhuis. Ik heb even gekeken op risicokaart.nl maar daar staat hij ook niet op als risico-object??? (alhoewel die kaart behoorlijk gedateerd is...)

http://www.optisport.nl/dordrecht/schaatsbaan/

En er wordt toch echt ammoniak gebruikt:
http://www.geagrenco.nl/nl-nl/News-and-Media/News/Pages/GEA-Grenco-B.V.-levert-koelinstallatie-voor-ijshal-Dordrecht.aspx


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #129 Gepost op: 5 november 2011, 11:58:41
Hoi,
Als de IJsbaan niet op risicokaart.nl staat, dan heb ik 'm ook niet, want al mijn risico-gevende objecten komen regelrecht uit risicokaart.nl.
Dat betekent dat gemeente Dordrecht achterloopt met het bijhouden. Ik zal 'm toevoegen en een mailtje naar Dordrecht sturen.

De kaarten kunnen trouwens nog gaver:
Ga bij Kennemerland maar eens op het rode woord "Schiphol" staan - je ziet dan de zgn. "locatiegebonden risico's" van compediumvoordeleefomgeving.nl, plus de vertrekkende (groen) en inkomende (roze) vliegroutes. Zo zie je bv wat er zoal over Hoofddorp binnenkomt en vertrekt.
Werkt ook op de kaart van Amsterdam-Amstelland.

En nog gaver (echt een test):
Ga bij regio's 10 t/m 21 eens over het woord "Waterschap" staan in de legenda. Toont maximale overstromingsdiepte. Ook uit risicokaart.nl. Is wel een behoorlijk zware overlay, die even tijd nodig heeft om te laden. Ik ben erg benieuwd hoe snel die "performt" bij jullie?
N.B. werkt nog niet op regio 16 omdat "Waterschap" daar nog niet in de legenda staat  ;D wordt verholpen.

Nu ik er zo over nadenk zijn de mogelijkheden eindeloos... gaan we naar een online regionaal risicoprofiel?  :D
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst