Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's

Auteur Topic: Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's  (gelezen 197607 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #170 Gepost op: 29 december 2011, 17:01:49
De kaarten van de OOV ketenpartners zijn nu ook bijgewerkt, op www.imergis.nl/asp/44.asp#OOV.  098uo
Vooral de kaarten van Defensie en Politie zijn behoorlijk gewijzigd.
Van de GGD had ik verwacht een kaart met 25 GGD regio's te kunnen maken, maar de praktijk blijkt trager dan de wetgeving...  >:D
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #171 Gepost op: 1 januari 2012, 16:05:33
Harskamp regio 07 Gelderland-Midden mis ik een UMTS mast ± 100-200 meter ZZO van C2000 mast, de UMTS mast staat niet op de kaart.
Deze mast staat tussen Echos Home baan Zulu , voormalig PMT baan Zulu, en voetbalveld van SV Harskamp.


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #172 Gepost op: 2 januari 2012, 19:05:43
Hoi,

Mijn gegevens komen van http://www.antennebureau.nl/antenneregister

Op de site staat:

Citaat
In het Antenneregister staan vrijwel alle vast opgestelde antenne-installaties met een zendvermogen groter dan 10 decibelWatt.


Dus dit is een geval van "vrijwel", óf het zendvermogen haalt de 10 decibelWatt niet  0098
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #173 Gepost op: 2 januari 2012, 20:21:11
Hoi,

Mijn gegevens komen van http://www.antennebureau.nl/antenneregister

Op de site staat:
 

Dus dit is een geval van "vrijwel", óf het zendvermogen haalt de 10 decibelWatt niet  0098

En daar staat deze UMTS mast wel op de kaart, dus denk een gevalletje "overheen gekeken"  0098 ;)

Ik vond de mast op : http://www.gsmmasten.nl hier is ook op te zien waar de UMTS mast t.o.v. de C2000 mast


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #174 Gepost op: 2 januari 2012, 20:37:11
Dan is er iets anders aan de hand. Ik ben natuurlijk niet alle 23.000 masten stuk voor stuk afgegaan om ze apart in te tekenen  >:D

Van het Excel bestand op hun site heb ik volautomatisch een Shapefile laten genereren. En die zie je op mijn kaart. Blijkbaar bevat hun Excel bestand minder masten dan in hun geo-viewer  :(

Of misschien is de UMTS mast bij Harskamp heel nieuw? Het Excel bestand is van november 2011.

Als ik de komende weken tijd heb, zal ik er eens naar informeren bij ze.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #175 Gepost op: 2 januari 2012, 20:44:41
Dan is er iets anders aan de hand. Ik ben natuurlijk niet alle 23.000 masten stuk voor stuk afgegaan om ze apart in te tekenen  >:D

Van het Excel bestand op hun site heb ik volautomatisch een Shapefile laten genereren. En die zie je op mijn kaart. Blijkbaar bevat hun Excel bestand minder masten dan in hun geo-viewer  :(

Of misschien is de UMTS mast bij Harskamp heel nieuw? Het Excel bestand is van november 2011.

Als ik de komende weken tijd heb, zal ik er eens naar informeren bij ze.

De mast is sinds een kleine 6 maanden actief de mast stond er een paar maanden eerder als de C2000 mast maar door bezwaren van omwonenden is deze een tijdlang niet voorzien van apparatuur.


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #176 Gepost op: 2 januari 2012, 20:54:09
Haha, beet, er staat nu een bijgewerkte Excel op hun website t.o.v. van wat ik had  8)
Mea culpa, mijn GSM/UMTS kaartlaag is verouderd   :P
In de Excel die ik net heb gedownload staat die van Harskamp er inderdaad wel op.
Ook boeiend: er zijn ook wat masten opgeruimd, bij Maarssen en Bilthoven bijvoorbeeld.

De komende tijd zal ik de kaartlaag actualiseren.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #177 Gepost op: 2 januari 2012, 21:58:00
Komen we samen toch naar de beste overzichtskaarten van de regio's. ;D


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #178 Gepost op: 5 januari 2012, 08:46:50
Zo, voor de 25 detailkaarten van de veiligheidsregio's is de GSM/UMTS kaartlaag nu bijgewerkt. Met dank aan Firefighter1970 voor de oplettendheid!!

Misschien moet je eerst even je browser cache leegmaken (tijdelijke bestanden verwijderen) om het verschil te zien.

De kaartlaag ziet er nu een stuk blauwer uit... Dat komt omdat er nogal wat masten zijn die zowel GSM als UMTS "aan boord" hebben - tot nu toe toonde ik in zo'n geval de GSM kleur. Vanaf nu staat er in zo'n geval de UMTS kleur. Dus alleen bij groene stipjes weet je zeker dat dat alléén GSM is. Peildatum van het bronbestand is november 2011.

De detailkaarten van de provincies volgen komend weekend.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #179 Gepost op: 5 januari 2012, 13:28:30
De links naar de kaarten in de hoofdpost doen het niet  ;)

EDIT: En misschien een idee, ik weet niet of het mogelijk is.

Als je een klikkaart op de legande linksboven een van de lagen aanklikt, dat deze open blijven. Want als ik bijv. Gelderland-Zuid de postcodegebieden helemaal in het Oosten moet zien, moet ik de hele tijd de kaart verslepen etc.
Student Technische Bedrijfskunde TU/e