Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's

Auteur Topic: Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's  (gelezen 197624 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #230 Gepost op: 22 september 2012, 19:08:18
Zelfde geldt trouwens voor de ambulanceposten: http://www.imergis.nl/asp/klikkaartambu.asp

Voor alle correcties: bij voorbaat hartelijk dank!

N.B. Bij zowel brandweerkazernes en ambuposten zijn niet alle hyperlinks meer goed. Ook daarvan lees ik graag correcties.

Link van ambulanceposten Noord-Limburg zijn niet meer correct. Dit zijn de posten: Bergen, Venray, Venlo, Helden, Weert, Roermond en Echt.
De oude link was http://www.ravln.nl, de nieuwe link is waarschijnlijk: http://www.ambulancezorgln.nl/

Goed werk trouwens, mijn complimenten!
mvg
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #231 Gepost op: 22 september 2012, 21:36:59
Prachtige kaarten, Jan Willem.  O0

Het valt vooral op hoe de dichtheid is van bepaalde posten. Met name in het westen, waar meer mensen wonen zijn er meer posten te vinden. Als je naar de posten in Drenthe kijkt b.v., dan snap je niet dat sommige posten een aanrijtijd van 15 minuten kunnen halen. En voor ambulance is dit geloof ik nog minder, binnen 8 minuten?
Ongelofelijk dat er overal in NL dezelfde aanrijtijden gelden. Dit lijkt haast onmogelijk. Ik neem mijn petje af voor de posten die dat nog wel halen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #232 Gepost op: 22 september 2012, 21:41:34
Prachtige kaarten, Jan Willem.  O0

Het valt vooral op hoe de dichtheid is van bepaalde posten. Met name in het westen, waar meer mensen wonen zijn er meer posten te vinden. Als je naar de posten in Drenthe kijkt b.v., dan snap je niet dat sommige posten een aanrijtijd van 15 minuten kunnen halen. En voor ambulance is dit geloof ik nog minder, binnen 8 minuten?
Ongelofelijk dat er overal in NL dezelfde aanrijtijden gelden. Dit lijkt haast onmogelijk. Ik neem mijn petje af voor de posten die dat nog wel halen.
Herstel; Ambulance 15 minuten, brandweer 8 minuten.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #233 Gepost op: 22 september 2012, 22:08:11
Herstel; Ambulance 15 minuten, brandweer 8 minuten.

Dank voor de verbetering, Dejan.  ;) O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #234 Gepost op: 23 september 2012, 02:15:27
Prachtige kaarten, Jan Willem.  O0

Het valt vooral op hoe de dichtheid is van bepaalde posten. Met name in het westen, waar meer mensen wonen zijn er meer posten te vinden. Als je naar de posten in Drenthe kijkt b.v., dan snap je niet dat sommige posten een aanrijtijd van 15 minuten kunnen halen. En voor ambulance is dit geloof ik nog minder, binnen 8 minuten?
Ongelofelijk dat er overal in NL dezelfde aanrijtijden gelden. Dit lijkt haast onmogelijk. Ik neem mijn petje af voor de posten die dat nog wel halen.

Het is op de plattelandsprovincies ook minder druk met verkeer, minder bebouwing en minder bevolking. In de stedelijke gebieden als de randstad zijn de straten drukker, en daar hebben de hulpdiensten dus ook meer moeite om ter plaatse te komen.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #235 Gepost op: 27 september 2012, 18:34:07
Beste allen,

Ter info, een test van de Imergis klikkaart Reddingsbrigades staat nu op
http://www.imergis.nl/asp/klikkaartredd.asp

Reddingsbrigade Nederland is nu aan het checken of er nog foutjes in zitten. De papieren versie wordt in elk geval opgenomen in het Denhatex Jaarboek Veiligheidsregio's 2013.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #236 Gepost op: 28 september 2012, 11:37:03
Beste allen,

Ter info, een test van de Imergis klikkaart Reddingsbrigades staat nu op
http://www.imergis.nl/asp/klikkaartredd.asp

Reddingsbrigade Nederland is nu aan het checken of er nog foutjes in zitten. De papieren versie wordt in elk geval opgenomen in het Denhatex Jaarboek Veiligheidsregio's 2013.

Echt super Jan Willem! Ben blij dat dat kaartje uit 1900 wat RN op haar site heeft staan eindelijk weg kan ;)

Gegevens voor regio Brabant Noord kloppen volgens mij!

Mag ik er al naar linken?
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #237 Gepost op: 1 oktober 2012, 07:40:45
Hallo,

Dank voor het compliment, het was best wat werk. Maar ik denk dat Yvonne haar adressen-verzamelwerk ook goed gedaan heeft!

Graag nog even niet linken. Dit is sowieso een testpagina die weer gaat verdwijnen. De klikbare kaart zal worden opgenomen op www.reddingsbrigade.nl, het is beter om dan daar naar te linken.
En natuurlijk worden de locaties toegevoegd aan de klikkaarten op mijn site.
E.e.a. zal vóór het einde van dit jaar live staan.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #238 Gepost op: 19 november 2012, 08:33:48
Beste allen,

Uiterlijk 1 december a.s. zijn alle regionale klikkaarten op http://www.imergis.nl/asp/44.asp vernieuwd.
Je kunt alvast (deels) bekijken welke locaties je daarop zult vinden, via de volgende thema-kaarten:

Zoals altijd geldt: heb je een update / correctie? Laat het hier weten!
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #239 Gepost op: 19 november 2012, 08:55:13
Goed,

Ambulanceposten Gelderland midden

Nijkerk = verdwenen
Daarvoor is in de plaats gekomen Zelderseweg 67 Terschuur

Post Delta 129 Arnhem staat er niet bij en post Oosterhout GLM. Post Elst GLD is verdwenen.