Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's

Auteur Topic: Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's  (gelezen 197752 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #250 Gepost op: 21 november 2012, 15:53:42
Fusiegemeente Schagen bestaat toch ook pas vanaf 1 januari 2013? Tot die tijd is het gewoon Harenkarspel, Schagen, Zijpe  O0

Klopt, maar dan moet je het tot die tijd ook consequent houden. Nu staat er bij de posten van Zijpe dus al wel "Schagen". Daarnaast zijn ook de gemeentegrenzen conform situatie 2013 getekend.
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #251 Gepost op: 22 november 2012, 13:06:15
Wow, ik had niet gerekend op zoveel reactie.

Dat van fusiegemeente Schagen is inderdaad wat slordig. De kaart toont alvast de situatie per 1-1-2013, dus de database van kazernes behoort dat dan ook te doen. Zal ik aanpassen.
Bedankt voor de correctie van Petten, die wist ik nog niet.

Ook dat van Wezep is slordig, de opmerkingen zijn natuurlijk helemaal terecht.

Persoonlijk ben ik erg blij met deze vorm van "crowd sourcing". Alleen gezamenlijk komen we tot de beste kaarten; ik kan het ook niet alleen  8)
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Reactie #252 Gepost op: 22 november 2012, 13:14:53
De brandweerkazerne Rheden staat er 2x op en Doesburg en Dieren ontrbreken in die regio (Gelderland-Midden)


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #253 Gepost op: 22 november 2012, 13:54:40
De brandweerkazerne Rheden staat er 2x op en Doesburg en Dieren ontrbreken in die regio (Gelderland-Midden)

Op de overzichtkaart van alle brandweerlokatie's staan alle drie de uitruklokatie's van de gemeente Rheden dus Velp, Rheden en Dieren er gewoon op evenals de uitruklokatie van de gemeent Doesburg.


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #254 Gepost op: 22 november 2012, 18:14:16
Um, die vergissingen van 't Harde en Gemeente Wezep kan ik niet vinden op de overzichtskaart op http://www.imergis.nl/asp/Klikkaart-brandweer.asp.
Waar zie je die?
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #255 Gepost op: 22 november 2012, 20:15:36
Zo, de nieuwste kazerne (Maasvlakte 2, Rotterdam) staat er nu ook op.
http://www.imergis.nl/asp/Klikkaart-brandweer.asp
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #256 Gepost op: 23 november 2012, 00:02:52
Maar wat moet je dan doen, als 's Hertogenbosch teveel schermruimte in neemt ?  998765

een keuze maken wat belangrijker is: overzichtelijkheid of correctheid. Er zijn langere plaatsnamen in Nederland en 's-Hertogenbosch (met streepje) is nu ook weer niet zo veel langer dan Amsterdam, Maastricht of Leeuwarden
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #257 Gepost op: 23 november 2012, 07:09:56
Brandweerkazerne Tiel-Noord (Bloomboogerd of hoe je de straat ook schrijft) is sinds lange tijd alleen nog maar een ambulancepost, geen brandweerkazerne  ;)
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #258 Gepost op: 26 november 2012, 07:03:37
Geo-bedrijf ESRI heeft met de Imergis brandweerkazerne-locaties een interactieve kaart gemaakt met Brand-tweets:
http://bit.ly/TXCZqL

Als 't eenmaal goed werkt, zie je snel waar er brand is  8)
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #259 Gepost op: 2 januari 2013, 19:06:55
Yes, ze zijn er: de detail-klikkaarten van de nieuwe Politie-eenheden.
Zie www.imergis.nl/asp/44.asp
En klik op "Detail" van de eenheid van je keuze.
Bij het bewegen van je muis over een object verschijnt een tooltip met detail-info.
Klik op een object om naar die website te gaan. Bij het klikken op een politiebureau zie je vaak gelijk de betreffende wijkagenten verschijnen (van politie.nl/mijn-buurt).

De kaarten tonen ook de nieuwe districtsgrenzen. Niet de basisteamgrenzen, dat is op deze schaal teveel gepriegel in de vier grote steden.
Eventuele fouten of correcties alsmede aanvullingen en en suggesties graag hier melden.

Met hartelijke groet,

Jan-Willem van Aalst
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst