Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's

Auteur Topic: Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's  (gelezen 199827 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #320 Gepost op: 28 mei 2013, 15:16:22
Citaat van: jwva link=msg=1167293 date=1369746695
Dat vind ik wel een argument. Voldoen de locaties van Luke (reactie #312 hierboven) daar aan?

Voor Vliegveld Deelen, Parenco, ISK Harskamp, IBL Leusden, UMC Utrecht, Vliegveld schiphol en Vliegveld De Kooy durf ik mijn hand er wel voor in het vuur te steken. Bij de rest durf ik het niet met zekerheid te zeggen. In ieder geval zijn bij al mijn genoemde locaties de korpsen voorzien van een blusvoertuig en van manschappen met volwaardige opleiding.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #321 Gepost op: 28 mei 2013, 16:45:15
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1167295 date=1369746982
Voor Vliegveld Deelen, Parenco, ISK Harskamp, IBL Leusden, UMC Utrecht, Vliegveld schiphol en Vliegveld De Kooy durf ik mijn hand er wel voor in het vuur te steken. Bij de rest durf ik het niet met zekerheid te zeggen. In ieder geval zijn bij al mijn genoemde locaties de korpsen voorzien van een blusvoertuig en van manschappen met volwaardige opleiding.
Zover ik weet is de bedrijfsbrandweer van IBL Leusden ook ter ziele, en is dit een BHV+organisatie geworden.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #322 Gepost op: 28 mei 2013, 17:36:19
Citaat van: Peter71 link=msg=1167324 date=1369752315
Zover ik weet is de bedrijfsbrandweer van IBL Leusden ook ter ziele, en is dit een BHV+organisatie geworden.

Volgens mij heeft defensie alleen op de schietkampen en vliegbasis nog volwaardige brandweerkorpsen.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #323 Gepost op: 28 mei 2013, 18:02:45
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1167348 date=1369755379
Volgens mij heeft defensie alleen op de schietkampen en vliegbasis nog volwaardige brandweerkorpsen.

Dan vergeet je nog de 'Nieuwe Haven' in Den Helder, voor de rest ben ik er ook niet mee bekend ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #324 Gepost op: 28 mei 2013, 19:16:39
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1167348 date=1369755379
Volgens mij heeft defensie alleen op de schietkampen en vliegbasis nog volwaardige brandweerkorpsen.
Ik heb zelf nog eens goed na zitten denken, maar hier kon je inderdaad wel gelijk in hebben. Op de complexen waar ik regelmatig kom is de bedrijfsbrandweer opgeheven. ;)


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #325 Gepost op: 28 mei 2013, 20:12:59
Even een beetje terzijde :

Brandweerkorpsen in Den Helder gaan nauwer samenwerken
 

23 apr 2013 20:45 | laatste update: 23 apr 2013 20:52
 
Marinebrandweer
Foto: Koninklijke Marine

DEN HELDER De Marinebrandweer en de gemeentelijke brandweer van Den Helder en de Veiligheidsregio Noord-Holland Noord gaan nauwer samenwerken.

2 mei wordt een convenant getekend, ondermeer door minister Opstelten en de militaire top. De brandweerkorpsen hopen slagvaardiger op te kunnen treden door de samenwerking. Voor de gemeente betekent dit dat de Marinebrandweer ook buiten de kazerne kan opereren. Op sommige plekken is dit korps sneller ter plekke dan de gemeentelijke brandweer.

Volgens Den Helder is de nieuwe werkwijze 'bijzonder in het land en geldt het als een voorbeeld van civiel-militaire samenwerking op het gebied van brandweerzorg'.

Brandweertaken deels naar marine

20 Maart 2012


Den Helder – Een deel van de taken van de gemeentebrandweer wordt overgenomen door de marine. Officieel gaat dit onder de noemer van verdere samenwerking, waarbij de marine binnen de regio als gewone brandweereenheid gaat opereren en een deel van de dekking van het gebied voor haar rekening neemt.

 Dit alles blijkt uit een brief die door het college is verstuurd aan de gemeenteraad. Daarin staat verder: “In de afgelopen maanden is onderzocht hoe te komen tot effectieve en versterkende samenwerkingsafspraken tussen de gemeente, veiligheidsregio en de marine. Inzet daarbij is dat de samenwerking voor alle partners leidt tot meerwaarde (win-win situatie). Deze meerwaarde wordt uiteindelijk vertaald in een kwalitatieve winst voor alle betrokkenen. Maar ook voor meer veiligheid op straat en in het centrumgebied van onze stad.”

Er worden de komende weken nieuwe afspraken gemaakt tussen partijen en die worden vastgelegd in een convenant, dat in juni moet worden ondertekend. De samenwerking moet effectief worden per 1 september 2012. In de verstrekte informatie staat niets over eventuele gevolgen voor het aantal medewerkers bij de gemeentebrandweer en het vrijwillige korps. Wel staat in de afspraken dat buiten werktijd de vrijwilligers de tweede tankauto voor hun rekening nemen, het korps wordt dus niet afgeschaft.

Dekking
“De dekking voor de brandweerzorg in de Veiligheidsregio Noord-Holland Noord wordt ingericht volgens de uitgangspunten die in het Dekkingsplan van de VR NHN zijn opgenomen. Dit betekent dat de operationele grenzen worden gehanteerd en dat binnen gemeenten de snelst aanwezige brandweereenheid ter plaatse gaat. Het Korps Marine Brandweer gaat in deze mee uitrukken als een operationele eenheid binnen de regio. Er wordt geen onderscheid gemaakt in type uitrukken. Een eenvoudige containerbrand of brandmelding kan ook tot een ernstig incident leiden”, zo schrijft het college.

 Het college verwacht dat met deze aanpak de brandweer voortaan sneller ter plaatse is, wat de veiligheid ten goede komt. Ook vergroot de samenwerking “de slagkracht van de regio, in het
 bijzonder rondom de grote risico’s nabij het marine-complex”. Het college en de Admiraliteitsraad hebben al ingestemd met de voorgenomen veranderingen, het wachten is nu nog op goedkeuring door de minister van Defensie.

Vertrouwen
 Sinds het personeel eind vorige maand het vertrouwen in interim-commandant Bas van Riel opzegde, is het onrustig binnen het korps. Er zijn in de afgelopen weken verschillende gesprekken gevoerd, maar die hebben de lucht nog niet weten te klaren. Een van de angsten was dat de vrijwillige tak van de brandweer gaat verdwijnen. Vorige week is opnieuw met de brandweermedewerkers gesproken, maar voor zover bekend is het vertrouwensprobleem nog niet de wereld uit. De gemeente kan/wil hier niets over melden.

 Informatie van Defensie.nl:
 Het Korps Marinebrandweer is onderdeel van de Koninklijke Marine. Het korps bestaat uit zo’n 135 beroepsbrandweerlieden, die als burgerambtenaren in dienst zijn van Defensie. Het korps verzorgt de brandbestrijding op alle defensieterreinen en Maritiem Vliegkamp De Kooy in Den Helder. De primaire taak van het Korps Marinebrandweer is het voorkomen, beperken en bestrijden van brand, waterongevallen en andere calamiteiten. Daarbij kan het gaan om gebouwen, voertuigen, schepen of vliegtuigen van de Koninklijke Marine. Het redden en in veiligheid brengen van personen heeft de hoogste prioriteit.

http://www.brandweervrijwilligers.nl/nieuws/3192/brandweertaken-deels-naar-marine/


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #326 Gepost op: 28 mei 2013, 21:09:36
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1167348 date=1369755379
Volgens mij heeft defensie alleen op de schietkampen en vliegbasis nog volwaardige brandweerkorpsen.

Vergeet niet de verschillende munitiedepots die nog voorzien zijn van eigen brandweer. Zoals Veenhuizen en Norg(?). Zijn er nog meer?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #327 Gepost op: 28 mei 2013, 22:06:32
Op de Vliehors (Militair oefenterrein West Vlieland) staat een Unimog met enige miltairen die ook bij de brandbestrijding worden ingezet,niet alleen op dat terrein maar ook op verzoek bij overige branden.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #328 Gepost op: 28 mei 2013, 22:29:04

[/quote]
Citaat van: -Joost- link=msg=1167359 date=1369756965
Dan vergeet je nog de 'Nieuwe Haven' in Den Helder, voor de rest ben ik er ook niet mee bekend ;)

Inderdaad helemaal de marine vergeten en misschien dat er nog volwaardige ploegen zijn op munitiedepots en andere risicovolle objecten.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541
Reactie #329 Gepost op: 28 mei 2013, 23:59:38
En vergeet de bedrijfsbrandweer van ECN in Petten niet. Zij hebben ook een stukje uitrukgebied buiten het terein.