Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's

Auteur Topic: Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's  (gelezen 197605 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #440 Gepost op: 31 mei 2015, 18:15:45
- Fouten in locaties van kazernes en posten kun je in dit forum kwijt.
- Fouten in straten kun je zelf herstellen in je browser op www.openstreetmap.org. Als je een OSM account hebt of aanmaakt, kun je zelf online de kaart editen. Alles wat je corrigeert staat in de volgende OpenTopo release ook goed (en vele andere websites die de OSM gebruiken). OSM werkt net als Wikipedia.
- Fouten in gebouwen kun je melden via een mail aan bag@kadaster.nl, met een duidelijke vermelding om welk adres het gaat.
- Fouten in het terrein (niet zijnde wegen of gebouwen) kun je zelf melden via het BRT terugmeldsysteem van het Kadaster. Ook daarvoor geldt dat het in de volgende OpenTopo release dan goed staat.

Als je een kaartvoorbeeld wilt geven van iets dat volgens jou niet klopt, dan kun je in je browser daar naar zoomen via de web-app app.map5.nl. Je kunt daar zoomen en verschuiven. Je adresbalk in je browser past zich aan je bewegingen aan. Zodra je kaart goed staat, kopieer je het adres in je bericht hier. Bijvoorbeeld wat je net aangaf:
In de buurt van Politiebureau Kooilaan, Leiden.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #441 Gepost op: 10 juli 2015, 17:02:59
De OpenTopo kaartbladen zijn weer bijgewerkt, nu op basis van de stand van eind juni 2015. Preciezer:
- Ondergrond van Basisregistratie Topografie: 30 juni 2015
- Gebouwen uit BAG: 8 juni 2015
- Wegen uit OpenStreetMap: 18 juni 2015
- Risicokaart: april 2015
- Vaarwegen/betonning Rijkswaterstaat: april 2015
- Imergis Points of interest (kazernelocaties e.d.): eind juni 2015

OpenTopo komt voor het eerst in drie smaken/stijlen, kijk zelf op www.opentopo.nl

Geïnteresseerden kunnen de Releasenotes als PDF lezen.
De komende weken zullen ook alle gemeentekaarten op gemeentenatlas.nl worden bijgewerkt.

Veel plezier ermee.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #442 Gepost op: 18 juli 2015, 19:36:06
In navolging van www.opentopo.nl is nu ook z'n broertje www.gemeentenatlas.nl bijgewerkt. 393 gemeentekaarten, samengesteld uit #Top10NL, #BAG en #OSM van juni 2015. Met natuurlijk de RRGS risico-objecten, buisleidingen Gasunie/NAM, dijkringen, en kazernes/posten.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #443 Gepost op: 23 juli 2015, 23:02:08
Diverse politiebureau's in NO-Gelderland en IJsselland zijn ten gevolge van bezuinigingen gesloten. Hier in de buurt bijvoorbeeld bureau's Wezep, Elburg, Hattem, Heerde etc. -- maar Nunspeet en Epe zijn wel weer behouden. Een compleet overzicht moet wel ergens op de site van de politie staan.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #444 Gepost op: 23 juli 2015, 23:10:54
De site van de politie is niet meer te vertrouwen qua bureau's in je omgeving. Veel oude bureau's staan er opeens weer in sinds de vernieuwing van de site. Voor mijn basisteam staan er 11 bureau's, terwijl dit er nog maar 2 zijn vandaag de dag.


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #445 Gepost op: 24 juli 2015, 18:51:35
Hoi, bedankt voor de opmerkzaamheid. Ik heb wel een bron binnen de Nationale Politie, ik zal daar eens gaan polsen. 8)
Ik denk dat die bezuinigingsgolf (met sluiting van vestigingen) de komende jaren nog wel zal aanhouden.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #446 Gepost op: 11 oktober 2015, 12:56:40
Citaat van: jwva link=msg=1363645 date=1437756695
Hoi, bedankt voor de opmerkzaamheid. Ik heb wel een bron binnen de Nationale Politie, ik zal daar eens gaan polsen. 8)
Ik denk dat die bezuinigingsgolf (met sluiting van vestigingen) de komende jaren nog wel zal aanhouden.

Mijn bron binnen de Nationale Politie heeft mij nog geen actuele lijst met politievestigingen kunnen geven. Er is daar veel in beweging.

Intussen heb ik alle kaartbladen op www.opentopo.nl weer bijgewerkt op alle schalen - nu dus release 2015-R09. Voorlopig heb ik daar de politielocaties op uitgezet (behalve de hoofdbureaus en de speciale diensten, die sluiten niet zo snel). Merk trouwens op dat opentopo.nl nu ook een 'simpele' variant heeft, te selecteren via de indexkaart. Ben benieuwd of die jullie bevalt.

De prettige kaartviewer Map5.nl zal denk ik over een weekje ook bijgewerkt zijn met de nieuwe kaarten.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #447 Gepost op: 6 januari 2016, 08:16:01
Beste hulpverleners,

Binnenkort volgt weer de halfjaarlijkse update van de locaties van de kazernes/posten, voor de OpenTopo 2016-februari release.

Zijn er het afgelopen halfjaar posten verhuisd of gesloten?
Of gaat dat de komende paar maanden gebeuren?
Ik heb uit Zaanstreek-Waterland vier sluitingen doorgekregen (Den Ilp, De Haal, Oostknollendam, Jisp) maar er is vast nog meer gebeurd.
Alle meldingen zijn welkom hier!
Dank,
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #448 Gepost op: 12 maart 2016, 15:21:26
Brandweer Amsterdam-Amstelland, kazerne Anton, pas verhuisd naar Langbroekdreef 10, Amsterdam Zuid-Oost (Kruising Langbroekdreef met de Gooiseweg)
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #449 Gepost op: 13 maart 2016, 18:50:05
Mbt. de politiebureau's. Het politiebureau aan station Holland Spoor is niet meer geopend.