Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's

Auteur Topic: Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's  (gelezen 197575 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SvenV

  • 112Film
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #70 Gepost op: 7 september 2011, 18:24:02
Ik heb gezien bij de kaarten van Hollands-Midden en dan Alphen aan den Rijn te zien op die kaarten dat het Politie bureau er niet op staat.

Kees Mustersstraat 2
2406LK Alphen aan den Rijn

Gr. Sven


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #71 Gepost op: 29 september 2011, 09:07:55
Hoi Sven,
Dat klopt - lokale politiebureaus heb ik nu niet 'aan' staan op de kaart. Omdat ze zo vaak in het gemeentehuis zitten (of vlak erbij) wordt dat heel rommelig op de kaart. Alleen de regionale hoofdbureaus staan er op.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #72 Gepost op: 29 september 2011, 09:19:37
Beste hulpverleners,

Graag nodig ik jullie uit als testers van de eerste klikkaarten! De eerste veertien regio's zijn nu in beta-versie te testen.
Wat is er veranderd aan de Imergis detailkaarten:
- De kaarten zijn iets groter geworden, om ook objecten die dicht bij elkaar staan klikbaar te kunnen maken;
- De achtergrond is wat zachter gemaakt, zodat klikbare objecten beter uitkomen;
- De lokale wegen zijn net iets anders geplot;
- Het belangrijkste: objecten op de kaart zijn nu klikbaar! Als je een object aanwijst met de muis, verschijnt er een tooltip met gegevens. Je kunt vervolgens doorklikken naar de website die in de tooltip aangegeven staat. Dat geldt ook voor de risico-objecten en de recreatie.

De volgende 14 regio's zijn nu te testen:

R04 IJsselland
R05 Twente
R06 Noord- en Oost-Gelderland
R07 Gelderland Midden
R08 Gelderland-Zuid
R09 Utrecht
R14 Gooi en Vechtstreek
R19 Zeeland
R20 Midden- en West-Brabant
R21 Brabant-Noord
R22 Brabant-Zuidoost
R23 Limburg-Noord
R24 Zuid-Limburg
R25 Flevoland

De zuidoostelijke helft van Nederland dus, zeg maar. Onderaan elke kaart staat meer achtergrondinfo en de bronvermelding van de data.

Terwijl ik druk bezig ben met de regio's in Zuid-Holland en Noord-Holland en Noord-Nederland, lees ik hier graag alle opmerkingen. En natuurlijk ook correcties, want die zullen er vast zijn.

Ergens in december zullen alle regio's afgerond zijn.

Alvast reuze bedankt!
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #73 Gepost op: 29 september 2011, 12:29:38
Fantastisch  O0  O0  O0
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #74 Gepost op: 29 september 2011, 20:43:08
Ik heb voor Utrecht nog een risico object in Eemnes, wil je die via de PM hebben?


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #75 Gepost op: 29 september 2011, 21:08:06
Hoi,
Goed dat je 't noemt. Mutaties op de risicokaart kun je het beste direct aan de betreffende gemeente melden, in jouw geval Eemnes.

Waar ik in mijn "terugmeld" tekst vooral op doel, zijn de brandweerkazernes, ambulanceposten en andere OOV locaties.
Risico-objecten worden door de gemeenten periodiek aangeleverd aan GBO.Provincies. Daar haal ik weer periodiek mijn gegevens uit. De actuele bron van risico-objecten blijft altijd nederland.risicokaart.nl.

Een andere bijkomende reden is dat er heel veel risico-gevende objecten in Nederland zijn. Als ik alle mutaties zelf moet bijhouden en doorgeven, dan heb ik daar een dagtaak aan...  8)

Ik hoop verder dat de kaarten bevallen.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #76 Gepost op: 29 september 2011, 21:10:12
Hoi,
Goed dat je 't noemt. Mutaties op de risicokaart kun je het beste direct aan de betreffende gemeente melden, in jouw geval Eemnes.

Waar ik in mijn "terugmeld" tekst vooral op doel, zijn de brandweerkazernes, ambulanceposten en andere OOV locaties.
Risico-objecten worden door de gemeenten periodiek aangeleverd aan GBO.Provincies. Daar haal ik weer periodiek mijn gegevens uit. De actuele bron van risico-objecten blijft altijd nederland.risicokaart.nl.

Een andere bijkomende reden is dat er heel veel risico-gevende objecten in Nederland zijn. Als ik alle mutaties zelf moet bijhouden en doorgeven, dan heb ik daar een dagtaak aan...  8)

Ik hoop verder dat de kaarten bevallen.
Ok, duidelijk. De kaart van utrecht ziet er in ieder geval goed uit. O0


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #77 Gepost op: 1 oktober 2011, 00:56:42
Hoi Jan Willem,

kijkend op de kaart van Drenthe en dan specifiek Emmen mis ik nogal het een en ander op basis niveau. Bij mij haast in de achtertuin staan 2 geregistreerde hunnebedden (midden in de woonwijk Angelslo)
Daarnaast is op de Es een drinkwaterwinstation gevestigd  (dit is de hoofdlocatie voor Emmen maar er zijn er meerdere in Emmen)
kijkend naar de Risicokaarten zijn deze ook niet meer helemaal actueel zeker nu de NAM weer aan het oliewinnen is Schoonebeek en omgeving.
In de gemeente staan zowieso 3 wat grotere energiecentrales (warmtekracht centrales min. 1MW) (emmtech terrein, 2 in het tuindersgebied Erica en Klazienaveen)

Arend Beens


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #78 Gepost op: 1 oktober 2011, 01:12:02
Waar ik me nogal over verbaas is het feit dat de kerncentrale in Lingen hiervandaan tov Emmen (hemelsbreed 30 km) niet is opgenomen in de risicokaarten. En dan heb ik het nog niet eens tov coevorden en Zwartemeer.

In Lingen (D) Daar zit kernopslag, verrijking en een (nog) werkende centrale. ( Cynische mode aan:  Jammer genoeg krijgt het milieuvolk zijn zin op basis van verkeerde argumentatie. Feitelijk is dit een van de meest goedkope en duurzaamste energieopwekkingen (eind cynische mode)


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #79 Gepost op: 1 oktober 2011, 11:05:43
Hoi,

Scherpe observaties.  :)

Mijn voorlopige antwoorden:
1. De klikkaart van Drenthe is nog niet klaar, die staat voor eind november op de planning. Heb dus a.u.b. nog even geduld.

2. Risico-objecten worden door gemeenten bijgehouden... en dat houdt dus op bij de landsgrens (Vroeger stonden de Seveso-objecten bij Antwerpen er op maar die zijn ook al weggehaald). Alle risico-objecten op mijn kaarten haal ik uit de landelijke bron: nederland.risicokaart.nl. En die is inderdaad niet altijd actueel. Elke gemeente hoort zijn gebied netjes bij te houden. En de ene gemeente doet dat beter dan de andere.

3. Brandweerkazernes, ambuposten en andere OOV locaties hou ik zelf bij. Voor de rest maak ik gebruik van (officiële) gegevensbronhouders. De kwaliteit op mijn kaart is net zo goed als die van de bronhouders. "Garbage in, garbage out". Samen kunnen we wel helpen om de bron beter te maken door fouten terug te melden. Dat kan bij de risicokaart nu al, richting je eigen gemeente.

Dat gezegd hebbende, blijft alle feedback natuurlijk welkom!!  8)
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst