Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's

Auteur Topic: Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's  (gelezen 197695 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #80 Gepost op: 2 oktober 2011, 21:07:32
Ziet er mooi uit. Enige opmerking tot nu toe is dat de brandweerkazerne van Achterveld verhuist is naar een oude garage op de Hessenweg. Huisnummer heb ik zo niet.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #81 Gepost op: 2 oktober 2011, 21:23:04
Dat is nou het leuke van een klikkaart: dan klik je op de kazerne, en kom je terecht (in dit geval) bij www.brandweerleusden.nl
Daar vind je bij de "Contact" pagina:
Hessenweg 196, 3791 PN  Achterveld  0098

Maar ik kreeg van een brandweermedewerker uit Leusden bericht dat Achterveld een nieuwe kazerne krijgt (Meester Van Bergenweg 3), dus die heb ik daar maar alvast gezet. Of was dat juist het oude adres?  ;D

Ik hoor 't graag!
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #82 Gepost op: 16 oktober 2011, 19:57:25
Beste hulpverleners,

De klikkaarten van de regio's in Noord- en Zuid-Holland zijn nu ook beschikbaar. Als bčta-test; er zitten vast nog foutjes in.

De volgende 22 regio's zijn nu te testen:

R04 IJsselland
R05 Twente
R06 Noord- en Oost-Gelderland
R07 Gelderland Midden
R08 Gelderland-Zuid
R09 Utrecht
R10 Noord-Holland-Noord
R11 Zaanstreek-Waterland
R12 Kennemerland
R13 Amsterdam-Amstelland
R14 Gooi en Vechtstreek
R15 Haaglanden
R16 Hollands Midden
R17 Rotterdam-Rijnmond
R18 Zuid-Holland-Zuid
R19 Zeeland
R20 Midden- en West-Brabant
R21 Brabant-Noord
R22 Brabant-Zuidoost
R23 Limburg-Noord
R24 Zuid-Limburg
R25 Flevoland

Nu missen alleen Groningen, Fryslân en Drenthe nog. Die verwacht ik eind november gereed te hebben. Medio december gaat alles live op www.imergis.nl.

Als je een object aanwijst met de muis, verschijnt er een tooltip met gegevens. Je kunt vervolgens doorklikken naar de website die in de tooltip aangegeven staat. Dat geldt ook voor de risico-objecten en de campings. Overigens: mijn gegevens zijn niet beter dan de brondata die ik gebruik. Dus bijv. een foute vermelding in risicokaart.nl is dus ook bij mij fout. Ik ga uit van kwaliteit bij de bron...

Let op, ook buiten regio-grenzen zijn objecten klikbaar, behalve de natuurgebieden/dagrecreatie/golfbanen. Dat heeft een technische reden, die komen niet uit RD(x,y) shapefiles. De rest wel.

Jullie kennen je eigen regio het beste. Ik hoor dan ook graag wat niet meer klopt, of vergeten is, of binnenkort verandert.
Alvast bedankt!
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #83 Gepost op: 18 oktober 2011, 23:01:38
Hallo allemaal,

Gelijk een landelijk dekkende update: de risico-objecten. Ik merkte dat de plotselectie op de kaart niet overal overeenkwam met de database-selectie. Daardoor stonden er soms risico-objecten die niet klikbaar waren, en ook een paar risico-objecten niet zichtbaar waren op de kaart (maar wel klikbaar). Dat is nu verholpen; even de pagina's herladen voor de laatste versie.
Overigens zijn de allerkleinste risico-objecten (categorie "overig") niet klikbaar. Bekijk de kaart van Flevoland en je snapt waarom: alle boerderijen met een propaantank opnemen zou wat overdreven zijn. Op nederland.risicokaart.nl staat sowieso veel meer dan op deze kaarten, ik zal dat ook nog wat nadrukkelijker vermelden in de toelichtende tekst onderaan.

O ja, en bij Chemiepak op Moerdijk heb ik tussen haakjes toegevoegd "(gesloten)"  0098
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #84 Gepost op: 21 oktober 2011, 16:48:53
Yes! Een primeur-test voor de regio Rotterdam-Rijnmond, zie
www.imergis.nl/asp/KlikkaartR17.asp

In de legenda zie je een zestal thema's blauw gekleurd. Als je je muis daarover beweegt, krijg je een kloek overzicht van de spreiding van die locatie-typen over de regio.

Getest in Internet Explorer en Chrome.

De andere regio's zullen z.s.m. ook volgen.

Enjoy!
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #85 Gepost op: 21 oktober 2011, 17:02:02
Mooi! Werkt overigens ook prima op Firefox (7.0.1)
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #86 Gepost op: 21 oktober 2011, 18:07:26
Ziet er verdomd goed uit..!


GWB Foxtrot

  • KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #87 Gepost op: 22 oktober 2011, 10:27:10
In Safari 5 werkt het ook!  O0


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #88 Gepost op: 22 oktober 2011, 19:17:07
Mmm, dat is toevallig SMK-Foxtrot. Zoek dat gebouw op jouw profielfoto eens op en klik er op.  ::) (wordt al aangepast door JW)


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #89 Gepost op: 22 oktober 2011, 20:34:12
Van de volgende kaarten is de legenda nu ook 'actief' gemaakt: (allemaal bčta-test)

R9 Utrecht
R11 Zaanstreek-Waterland
R12 Kennemerland
R13 Amsterdam-Amstelland
R14 Gooi en Vechtstreek

De rest van de kaarten volgt natuurlijk.

Enjoy!

NB: KLPD wordt i.d.d. KMAR op Schiphol, over een week of wat staat-ie live. Graag alle fouten doorgeven; alleen sámen kunnen we tot de beste kaarten komen.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst