Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's

Auteur Topic: Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's  (gelezen 197586 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #90 Gepost op: 22 oktober 2011, 22:27:58
Ziet er goed uit ! ben erg nieuwsgierig naar de rest  O0


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #91 Gepost op: 23 oktober 2011, 10:08:27
Fijn dat het in vier browsers goed werkt. Hebben we toch de grote meerderheid van browsers getest denk ik.

Vanochtend de KMAR op Schiphol gelijk maar even gecorrigeerd. Volgens mij is-ie nu goed.
In Haaglanden staan nu gelijk ook het Vredespaleis (Internationaal gerechtshof) en de Hoge Raad correct vermeld.

Volgende stap: Groningen, Fryslân en Drenthe afronden. Dan alle legenda's 'actief' maken. Daarna kan het hele zwikkie live...  :D
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #92 Gepost op: 29 oktober 2011, 21:21:24
Zo, alle veiligheidsregio's zijn nu klikkaart (nog steeds testfase!!). Directe links:

R1 Groningen
R2 Fryslân
R3 Drenthe
R04 IJsselland
R05 Twente
R06 Noord- en Oost-Gelderland
R07 Gelderland Midden
R08 Gelderland-Zuid
R09 Utrecht
R10 Noord-Holland-Noord
R11 Zaanstreek-Waterland
R12 Kennemerland
R13 Amsterdam-Amstelland
R14 Gooi en Vechtstreek
R15 Haaglanden
R16 Hollands Midden
R17 Rotterdam-Rijnmond
R18 Zuid-Holland-Zuid
R19 Zeeland
R20 Midden- en West-Brabant
R21 Brabant-Noord
R22 Brabant-Zuidoost
R23 Limburg-Noord
R24 Zuid-Limburg
R25 Flevoland

Regio's 1-6, 9, 11-14, 16 en 17 hebben nu actieve legenda's. De rest volgt de komende week.
Nu ook toegevoegd: Duitse kazernes, ambuposten en ziekenhuizen (Emmen tot Roermond).
Ook zijn natuurreservaten, recreatiegebieden en golfbanen nu ook buiten de eigen regio klikbaar.
Alle kaarten zijn bovendien opnieuw "gerenderd" in Photoshop. Zeer kleine terreingrenzen zijn verwijderd en de buurregio's zijn wat minder vaag.

Graag wil ik iedereen op HVforum uitnodigen om de klikkaarten de komende 10 dagen grondig te testen.

Zelf heb ik me vooral bezig gehouden met het verzamelen, coderen en ontsluiten van gegevensbronnen. Aangezien de (landelijke) gegevensbronnen zelf bepaald niet perfect zijn, zullen er heus foutjes in zitten.

Alles wat ik van jullie teruggemeld krijg, verwerk ik in de kaarten én meld ik terug naar de gegevensbronhouders.

Op 10-11-2011 eindigt de testfase. Op 11-11-2011 gaan de kaarten live met flink wat tamtam  098uo
Iedereen alvast ontzettend bedankt voor het mee-testen!
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #93 Gepost op: 29 oktober 2011, 21:28:18
Ziet er schitterend uit!

Misschien in Gld-Z de tekst Land van Maas en Waal toevoegen, omdat je ook de Betuwe en Bommelerwaard hebt? Gebied vanaf Beuningen/Wijchen tot ca Heerewaarden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Land_van_Maas_en_Waal
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #94 Gepost op: 29 oktober 2011, 21:30:51
Zijn hier ook hoofdgasleidingen in Nederland op te zien?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #95 Gepost op: 29 oktober 2011, 21:54:59
Ja, d.w.z. de hoofdgasleidingen zoals die ook op nederland.risicokaart.nl zijn opgenomen.
Je ziet ze als de paarse streepjeslijntjes. Omdat ze ondergronds zijn heb ik ze vaag gehouden. In bijv. Groningen zie je ze goed.
En kijk ook 'ns naar de buisleiding tussen Hindeloopen en Medemblik. Ook de gasleidingen op de Noordzee zijn zichtbaar, kijk bv. bij Den Helder.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #96 Gepost op: 29 oktober 2011, 22:07:48
Ja, d.w.z. de hoofdgasleidingen zoals die ook op nederland.risicokaart.nl zijn opgenomen.
Je ziet ze als de paarse streepjeslijntjes. Omdat ze ondergronds zijn heb ik ze vaag gehouden. In bijv. Groningen zie je ze goed.
En kijk ook 'ns naar de buisleiding tussen Hindeloopen en Medemblik. Ook de gasleidingen op de Noordzee zijn zichtbaar, kijk bv. bij Den Helder.

Ok, moet zeggen dat het er mooi uitziet.
Ik heb ook de gasleiding dicht bij mijn huis gevonden. Gaan jullie de kaarten ook nog inzoombaar maken?

Enkele rode puntjes zijn trouwens niet verklaart met een ballonnetje. (tekst)
Tenminste die ik even bekeek.
Ik zie ook geen risico voor de gasontzwavelingsfabriek tussen Emmen en Klazinaveen. Misschien is deze vergeten?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #97 Gepost op: 29 oktober 2011, 22:20:20
Tja, dat weet ik dus niet zeker. Ik vermoed dat die op de Risicokaart staat vermeld als risicotype "Overig". Dat zijn op mijn kaarten de kleinste rode stipjes, die ook geen "tooltip" hebben. Dat heeft een praktische reden: daar zijn er zoveel van, dat de Imergis kaarten nogal "zwaar" (veel Kb) zouden worden. Je kunt alle risico-objecten natuurlijk altijd vinden op nederland.risicokaart.nl. Daar vind je ook de kwetsbare objecten zoals scholen, tehuizen etc.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #98 Gepost op: 29 oktober 2011, 22:30:39
O ja, en ik hoop een primeur te hebben: de eerste kaart die de Meldkamer Noord-Nederland toont, bij Drachten!  0098
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #99 Gepost op: 29 oktober 2011, 22:43:04
Toch even nog over de gasontzwavelingsfabriek. Ik zie inderdaad een kleiner rood stipje t.o.v. een grotere rode stip voor een normale fabriek of een verdeelstation. De GZI is (GasOntzwavelingsInstallatie) is echter vele malen groter dan een normale fabriek of een verdeelstation. Misschien een inschattingsfout van de landelijke risicokaart?

Ik wil hier ook niet te lang over "doorzeuren" maar het lijkt mij dat de gevaren bij de GZI vele malen groter zijn dan bij een verdeelstation. Is geen verwijt naar jullie/jou.  ;)

En mooi van die primeur.  O0

Kunnen jullie ook eens aangeven wat er nu met de kaarten gedaan wordt en wordt daar de hulp van de vele HV-forumleden ook in genoemd als bron? (of een speciaal dankwoord?)
 :)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.