Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's

Auteur Topic: Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's  (gelezen 197730 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #260 Gepost op: 6 januari 2013, 18:11:44
Op Wikipedia vind je nu topografische stedenkaarten van zo'n 100 steden in Nederland.
Niet alleen vind je daarop de bekende locaties van brandweerkazernes, ambuposten, politiebureaus en gemeentehuizen, maar ook de risicogevende objecten (BRZO, ammoniak, gas, munitie etc) van de risicokaart. Op de ondergrond natuurlijk alle topografische details die we kennen van de Top25 rasterkaarten.

Het overzicht van de steden vind je op www.imergis.nl/asp/46.asp. Ik heb veel extra tips over betere visualisatie gehad van topografische experts, die heb ik nu doorgevoerd in alle 100.000+ steden. De rest volgt in de komende weken.

Wat ik al ben tegengekomen:
- De nieuwe kazerne in Hoorn aan de Veiling staat nog steeds niet goed, ik ga dat de komende tijd aanpassen.
- Amsterdam Ooster Ziekenhuis is niet goed geplaatst

Vragen aan jullie:
1- Klopt het dat de brandweerkazerne in Berg en Dal bij Nijmegen is verhuisd? Wat is het nieuwe adres?
2- Klopt het dat vanuit de brandweerpost Helmond-West geen uitrukken meer plaatsvinden?
3- Ambupost Griftdijk, Nijmegen-Noord, is die er al, komt die nog, of niet?

Bedankt weer!

Groeten,

JW
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #261 Gepost op: 6 januari 2013, 18:40:58
Op Wikipedia vind je nu topografische stedenkaarten van zo'n 100 steden in Nederland.
Niet alleen vind je daarop de bekende locaties van brandweerkazernes, ambuposten, politiebureaus en gemeentehuizen, maar ook de risicogevende objecten (BRZO, ammoniak, gas, munitie etc) van de risicokaart. Op de ondergrond natuurlijk alle topografische details die we kennen van de Top25 rasterkaarten.

Het overzicht van de steden vind je op www.imergis.nl/asp/46.asp. Ik heb veel extra tips over betere visualisatie gehad van topografische experts, die heb ik nu doorgevoerd in alle 100.000+ steden. De rest volgt in de komende weken.

Wat ik al ben tegengekomen:
- De nieuwe kazerne in Hoorn aan de Veiling staat nog steeds niet goed, ik ga dat de komende tijd aanpassen.
- Amsterdam Ooster Ziekenhuis is niet goed geplaatst

Vragen aan jullie:
1- Klopt het dat de brandweerkazerne in Berg en Dal bij Nijmegen is verhuisd? Wat is het nieuwe adres?
2- Klopt het dat vanuit de brandweerpost Helmond-West geen uitrukken meer plaatsvinden?
3- Ambupost Griftdijk, Nijmegen-Noord, is die er al, komt die nog, of niet?

Bedankt weer!

Groeten,

JW

1. Bedoel je daarmee Nijmegen-Noord (Lent)? Zo ja, Spoorstraat 31
2. Dat is inderdaad correct. Voertuigen staan nu op de hoofdpost
3. Waarschijnlijk bedoel je Oosterhout. Deze is er inderdaad al. Bij de komst van deze ambulancepost is die van Elst (GLD) opgeheven.


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #262 Gepost op: 7 januari 2013, 16:50:26
Citaat
- Amsterdam Ooster Ziekenhuis is niet goed geplaatst

Misschien moet je die ook maar verwijderen aangezien er geen Ooster ziekenhuis bestaat in Amsterdam.  ;)
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #263 Gepost op: 13 januari 2013, 20:40:57
Heh heh, had natuurlijk het olvg aan het oosterpark 9 moeten zijn...

In elk geval bedankt voor de updates.
Wat Berg en Dal betreft: nee ik bedoel niet Lent, ik bedoel bij nader inzien ook niet Berg en Dal, maar de kazerne in Beek, Ubbergen. Wie o wie weet dit?
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #264 Gepost op: 13 januari 2013, 20:48:11
Nieuwe Rijksweg N325 zitten ze nu, bij de gemeentewerf.  ;)
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #265 Gepost op: 26 januari 2013, 19:28:25
Geo-nieuwtje: nu zowel de digitale data van de Top10NL van Kadaster, alsook de BAG en andere datasets kosteloos beschikbaar zijn, en er bovendien een krachtig open-source GIS tool is (QuantumGIS), zijn de bekende topografische kaartbladen ook zelf te maken.
Download blad 32W (Baarn, Zeist, Amersfoort) vanaf http://www.mijnbestand.nl/Bestand-87I8DBAJZ7D6.zip. Daar zit een .jpg in van 25Mb, deze heb ik gemaakt in QGIS met mijn eigen kleurenschema.

In aanvulling op de Top10NL dataset heb ik nog de volgende datasets gebruikt in QuantumGIS:
- BAG panden, 8 januari 2013
- BAG verblijfsobject functies (de gekleurde stipjes), 8 januari 2013
- Top25namen (voor de wegenlabels, gemeentenamen, plaatsnamen, knooppuntnamen, waterlabels)
- NL kilometergrid, zelf in GML gemaakt
- Risicogevende objecten van de Risicokaart (omdat mijn kaarten nu eenmaal meestal voor hulpverleners zijn)
- Imergis points of interest (gemeentehuizen, politiebureaus, brandweerkazernes, defensielocaties, rijksdiensten, ziekenhuizen, etc.) (open data)
- Antenneregister voor de GSM/UMTS masten (open data, gratis te verkrijgen)
- Rijksmonumenten van Rijksdienst voor Cultureel Erfgoed (open data, gratis te verkrijgen)

Dit is mijn eerste poging. Nog niet alles staat helemaal goed, maar 't is al een heel eind.

Ik hou me natuurlijk aanbevolen voor alle suggesties voor verbeteringen.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #266 Gepost op: 13 april 2013, 23:28:48
Beste allen, als je nog recente of toekomstige verhuizingen van brandweerkazernes en/of ambuposten weet, hoor ik die graag hier!

Updates die ik recent heb verwerkt in de database:
-   R17 Rotterdam nieuwe Brandweerkazerne Maasvlakte-2
-   R08 Gelderland-Zuid, verhuizing Brandweerkazerne Ubbergen
-   R16 Locatie Brandweerkazerne Leiderdorp gecorrigeerd
-   R10 Locatie Brandweerkazerne Hoorn Oude Veiling gecorrigeerd
-   R15 Locatie Meldkamer De Yp toegevoegd
-   R12 Verhuizing Brandweerkazerne Zandvoort-N
-   R17 Verhuizing Brandweerkazerne Stad aan ’t Haringvliet
-   R22 Gemeentehuis Waalre opnieuw gepositioneerd
-   R09 Provinciehuis Utrecht verhuisd
-   R12 Locatie gemeentehuis Heemskerk gecorrigeerd
-   R22 Brandweerpost Helmond-West verwijderd
-   R08 Nijmegen, Ambulancepost Griftdijk locatie gecorrigeerd

Updates die ik heb gepland:
- R12 KMAR en Justitie/Penitentiair vestigingen Sloterweg Schiphol
- R01 Brandweer+Ambupost Stadskanaal gaat verhuizen van Steenhouwer 34 naar Veenstraat xxx per medio 2013
- R13 Brandweer Ouderamstel gaat naar Aart van der Neerweg 1, in 2014.
- R19 Brandweer Hulst opent nieuwe kazerne op 15 mei 2013 kruising Hogeweg, op de hoek N290 – Tolweg, 15 mei 2013.
- R20 Brandweer Bergen op Zoom gaat naar kruising Van Konijnenburgweg/Calandweg Bergen op Zoom, september 2013

Andere?

alvast bedankt!
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #267 Gepost op: 14 april 2013, 12:05:47
Beste allen, als je nog recente of toekomstige verhuizingen van brandweerkazernes en/of ambuposten weet, hoor ik die graag hier!

Updates die ik recent heb verwerkt in de database:
-   R17 Rotterdam nieuwe Brandweerkazerne Maasvlakte-2
-   R08 Gelderland-Zuid, verhuizing Brandweerkazerne Ubbergen
-   R16 Locatie Brandweerkazerne Leiderdorp gecorrigeerd
-   R10 Locatie Brandweerkazerne Hoorn Oude Veiling gecorrigeerd
-   R15 Locatie Meldkamer De Yp toegevoegd
-   R12 Verhuizing Brandweerkazerne Zandvoort-N
-   R17 Verhuizing Brandweerkazerne Stad aan ’t Haringvliet
-   R22 Gemeentehuis Waalre opnieuw gepositioneerd
-   R09 Provinciehuis Utrecht verhuisd
-   R12 Locatie gemeentehuis Heemskerk gecorrigeerd
-   R22 Brandweerpost Helmond-West verwijderd
-   R08 Nijmegen, Ambulancepost Griftdijk locatie gecorrigeerd

Updates die ik heb gepland:
- R12 KMAR en Justitie/Penitentiair vestigingen Sloterweg Schiphol
- R01 Brandweer+Ambupost Stadskanaal gaat verhuizen van Steenhouwer 34 naar Veenstraat xxx per medio 2013
- R13 Brandweer Ouderamstel gaat naar Aart van der Neerweg 1, in 2014.
- R19 Brandweer Hulst opent nieuwe kazerne op 15 mei 2013 kruising Hogeweg, op de hoek N290 – Tolweg, 15 mei 2013.
- R20 Brandweer Bergen op Zoom gaat naar kruising Van Konijnenburgweg/Calandweg Bergen op Zoom, september 2013

Andere?

alvast bedankt!
Ik weet niet in hoeverre je de regiokantoren van veiligheidsregios ook in je kaarten verwerkt. Maar het kantoor van de veiligheidsregio Utrecht verhuist zeer binnenkort ook naar het gebouw waar de provincie Utrecht nu in zit aan de Archimedeslaan. ;)


Rewind

  • HV-geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #268 Gepost op: 14 april 2013, 17:07:15
Is er iemand weet of er in De Cocksdorp (Texel) nog een kazerne zit?

Op de website verwijst de link van de detailkaart NHN naar een kaart zonder locaties.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #269 Gepost op: 14 april 2013, 20:16:13
Is er iemand weet of er in De Cocksdorp (Texel) nog een kazerne zit?

Op de website verwijst de link van de detailkaart NHN naar een kaart zonder locaties.

Als je in de legenda op brandweerkazernes gaat staan lichten alle brandweerkazernes op en ook op Texel 2 kazernes waarvan 1 in de Cocksdorp.