Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's

Auteur Topic: Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's  (gelezen 197667 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #270 Gepost op: 14 april 2013, 22:00:10
De brandweerkazerne van Den Oever was toch verplaatst naar een locatie dichterbij de snelweg A7?
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #271 Gepost op: 30 april 2013, 11:13:26
Hallo allen,

Met verbazing heb ik de klikkaart van Noord-Holland-Noord gezien, daar waren inderdaad alle iconen op verdwenen.  :o Ik snap niet hoe dat heeft kunnen gebeuren...  :( Het is gelijk hersteld.
Daarmee is nog niet de vraag over de brandweerpost in De Cocksdorp opgelost, want in de html klikcode (en dus ook in mijn database) staat die vermeld op Kikkertstraat 11. Waarom het icoon er dan niet staat, snap ik ook niet. Als iemand op Texel hier uitsluitsel over kan geven, dan graag!

Kazerne Den Oever: hier heb ik nog van niemand een nieuw adres van gekregen, ook niet van de veiligheidsregio zelf. Dus als iemand weet of die inderdaad recentelijk is verhuisd naar een locatie dichter aan de snelweg, dan hoor ik dat graag!  8)
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #272 Gepost op: 30 april 2013, 11:50:24
Detail topografie van alle regio's!

De Basisregistratie Topografie (BRT) wordt bijgehouden door het Kadaster en is sinds 2012 open data. Iedereen mag de data dus hebben, maar het goed visualiseren is nog niet zo makkelijk. Met QuantumGIS (QGIS), een open source tool voor geografie, heb ik uit de BRT een set topografische kaarten van alle regio's en provincies gemaakt. Ze lijken op de bekende papieren topografische detailkaarten, zij het dat ik een eigen kleurenschema heb ontworpen, en wat thema-kaartlagen heb toegevoegd, zoals de risicogevende objecten uit de risicokaart, de gebruiksfuncties van de BAG, en natuurlijk mijn eigen OOV locaties.

Wat vind je allemaal op de kaarten? Bekijk de legenda. Daar zie je ook de bronvermeldingen van de gebruikte geo-data, voor wie daarin geïnteresseerd is.



Deze detailkaarten zijn tot eind mei 2013 te downloaden (als JPG, verpakt in ZIP) via de volgende links:

R01 Groningen (35 Mb)
R02 Fryslân (48 Mb)
R03 Drenthe (34 Mb)
R04 IJsselland (38 Mb)
R05 Twente (18 Mb)
R06 Noord- en Oost-Gelderland (56 Mb)
R07 Gelderland Midden (21 Mb)
R08 Gelderland-Zuid (19 Mb)
R09 Utrecht (24 Mb)
R10 Noord-Holland-Noord (18 Mb)
R11 Zaanstreek-Waterland (7 Mb)
R12 Kennemerland (9 Mb)
R13 Amsterdam-Amstelland (7 Mb)
R14 Gooi en Vechtstreek (5 Mb)
R15 Haaglanden (9 Mb)
R16 Hollands Midden (18 Mb)
R17 Rotterdam-Rijnmond (18 Mb)
R18 Zuid-Holland-Zuid (19 Mb)
R19 Zeeland (22 Mb)
R20 Midden- en West-Brabant (31 Mb)
R21 Brabant-Noord (21 Mb)
R22 Brabant-Zuidoost (19 Mb)
R23 Limburg-Noord (27 Mb)
R24 Zuid-Limburg (9 Mb)
R25 Flevoland (22 Mb)

Provincies:
P01 Groningen (35 Mb)
P02 Fryslân (48 Mb)
P03 Drenthe (34 Mb)
P04 Overijssel (55 Mb)
P05 Gelderland (86 Mb)
P06 Utrecht (24 Mb)
P07 Noord-Holland (40 Mb)
P08 Zuid-Holland (53 Mb)
P09 Zeeland (22 Mb)
P10 Noord-Brabant (66 Mb)
P11 Limburg (36 Mb)
P12 Flevoland (22 Mb)

En de werkgebieden van enkele van de (nieuwe) meldkamers;
MK01 Noord-Nederland (100 Mb)
MK02 Oost-Nederland (82 Mb)
MK03 Midden Nederland (61 Mb)
MK04 Noord-Holland (35 Mb)
MK06 Den Haag (24 Mb)
MK07 Rotterdam (34 Mb)
MK08 Zeeland - West-Brabant (53 Mb)
MK09 Oost-Brabant (39 Mb)

Na downloaden uitpakken, en bij het viewen even inzoomen naar 100%.
De kaarten zijn vrij te gebruiken, met bronvermelding. De kaarten worden aangeboden 'as-is', d.w.z. niemand kan hier rechten aan ontlenen. Ik heb niet elke vierkante kilometer kunnen controleren.  ;)  Er kunnen dus foutjes of onhandigheidjes in zitten. Alle suggesties voor verbetering zijn van harte welkom.

Let op: Omdat het rasterplaten zijn, heeft inzoomen weinig zin. Ze zijn vooral bedoeld om op je gemak het terrein van je werkgebied te verkennen. Ik verwacht trouwens dat deze 'views' op termijn ook wel beschikbaar komen in het meldkamer GIS, de CoPI, OT/BT ruimtes en het LCMS scherm.  8)

N.B. De kaarten komen niet op mijn website, daarvoor nemen ze teveel ruimte in beslag. Je vindt natuurlijk wel het overzicht van mijn topografische wikipedia stedenkaarten via de bekende plek. Meer over mijn topografische kleurenschema vind je op www.qgis.nl.

Nogmaals: te downloaden tot eind mei 2013, daarna worden ze automatisch van de server verwijderd.
Veel plezier er mee.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #273 Gepost op: 30 april 2013, 11:55:05
De brandweer van den Oever zit aan de Havenweg 4


Rewind

  • HV-geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #274 Gepost op: 30 april 2013, 12:12:18
Daarmee is nog niet de vraag over de brandweerpost in De Cocksdorp opgelost, want in de html klikcode (en dus ook in mijn database) staat die vermeld op Kikkertstraat 11. Waarom het icoon er dan niet staat, snap ik ook niet.
Als ik met de muis aan de oostzijde van De Cocksdorp ga staan, zie ik wel de gegevens van de brandweerkazerne.
Op de kaart van heel Noord-Holland lijkt er alleen een grijs/bruin stipje te staan. Op de detailkaart R10/NHN staat er een klein rood ruitje. Misschien een verkeerd icoontje?


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #275 Gepost op: 30 april 2013, 12:36:59
De brandweer van den Oever zit aan de Havenweg 4

Bedankt, ik had nog staan Hofstraat 30a. Ik werk de database bij. Bij de volgende update wordt-ie zichtbaar.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #276 Gepost op: 2 mei 2013, 11:07:10
Allen,

Een oplettende medewerker in Hollands Midden wees mij erop dat ik op die regiokaart was vergeten om gemeente Oegstgeest te selecteren.
Slordig!  :(
De gecorrigeerde versie van Hollands Midden is als volgt te downloaden:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-4ADEZAPG8JPC.zip

Groeten,
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


Wilbert Tintel

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
    • Nieuws op Beeld
Reactie #277 Gepost op: 2 mei 2013, 11:26:10
Nog een kleine correctie voor de overzichtskaart van Hollands-Midden: De brandweerkazerne van Benthuizen is sinds voorjaar 2009 verhuist van het Van Zuijtland naar de Omleidingsweg 4. Rode stip oude locatie, groene stip nieuwe locatie.


Is een oude Google Maps kaart, infrastructuur klopt niet helemaal. Terrein waar de vrachtwagens staan is de helft verkleind voor de bouw van de nieuwe kazerne in 2009.
Redactie Nieuws op Beeld - www.nieuwsopbeeld.nl | Hollands-Midden | Fotografie | Interesse: brandweer


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #278 Gepost op: 2 mei 2013, 18:50:15
Fantastisch, bedankt voor het melden! Ik heb 'm opgenomen in de database en bij de volgende update staat-ie weer goed.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


richard1074

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #279 Gepost op: 2 mei 2013, 21:17:53
Hoi,
Op de kaarten met politiebureaus, bv : http://www.imergis.nl/asp/KlikkaartE6.asp mist nog een politiebureau.
--
Bureau Scheveningen
Nieuwe Parklaan 250
2587 BZ Den Haag
http://www.politie.nl/bureaus/06/bureau-scheveningen.html
--
Groet.