Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's

Auteur Topic: Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's  (gelezen 197697 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #430 Gepost op: 10 mei 2015, 12:31:16
De 2015-R04 release van OpenTopo staat live, met natuurlijk de topografie van het Kadaster (BRT/Top10NL) als belangrijkste bron van het kaartbeeld. Zie http://www.opentopo.nl.
Voor het eerst komt OpenTopo met Release Notes. Deze zijn boven de indexkaart te openen.

OpenTopo combineert het beste uit verschillende bestaande geodata bronnen, gericht op het werk in fysieke veiligheid, om tot een zo actueel mogelijk beeld te komen. De BAG (gebouwen) is van april 2015 en de OSM (wegen) van 15 april 2015. Ook de drijvende vaarwegmarkeringen van Rijkswaterstaat zijn volledig bijgewerkt.

Vanaf 800 pix/km zijn nu ook de perceelgrenzen uit de Kadastrale registratie (van PDOK) opgenomen (zij het heel subtiel, om het kaartbeeld nog enigszins rustig te houden).

De Gigapan van OpenTopo is verleden tijd. De kaart is nu zoombaar te bekijken via http://app.map5.nl/nltopo/ met dank aan Just van den Broecke van Map5.nl. Deze kaart is binnenkort ook goed te gebruiken op mobiele devices.

Als je alle kaartbladen snel wilt downloaden, dan kun je met de Downthemall plugin (Firefox) terecht op http://data.nlextract.nl/opentopo/.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #431 Gepost op: 25 mei 2015, 09:25:39
De OpenTopo kaarten op 1600 pix/km zijn nu ook beschikbaar met de #PDOK luchtfoto's als ondergrond (62 cm/pixel), zie OpenLuFo.
Dit is het idee:


Je klikt op de webpagina op de rechthoeken die voor jouw regio relevant zijn. Let op, dit zijn grote bestanden, i.h.a. 32 luchtfoto’s in één rechthoek, samen ca. 1 GB. Daarna kun je met deze indexkaart preciezer bekijken welke JPG welk gebied jouw regio bedekt.

Je hebt hiermee dus luchtfoto's met wegenlabels, huisnummers, hectometerbordjes, en nog veel meer.
Op deze resolutie zijn de luchtfoto's rechtenvrij. De OpenLuFo zelf is ook open data, CC-BY (=naamsvermelding).
Veel plezier ermee.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #432 Gepost op: 28 mei 2015, 19:36:50
Binnenkort wordt het landelijke bestand van locaties van brandweerkazernes en ambulanceposten weer bijgewerkt. Van meerdere regio's heb ik al mutaties gekregen.
Als je nog weet van een recente of zeer aanstaande verhuizing, meld het dan a.u.b. hier!   8)
Alvast bedankt.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #433 Gepost op: 28 mei 2015, 19:40:05
Heb je de "nieuwe" kazerne in Hazerswoude-Dorp al?


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #434 Gepost op: 30 mei 2015, 15:24:27
Ik heb in de lijst "Klaproos 1, Hazerswoude-dorp". Op de kaart:
http://app.map5.nl/nltopo/#rd/opentopo/12/4.590717/52.0917
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


Anne

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
  • Wherever I lay my head... that's my home.
Reactie #435 Gepost op: 30 mei 2015, 20:23:16
Binnenkort verhuist de ambulancepost van Stiens. Locatie is links van AB Telecom, Seefugel 1 Stiens. Adresgegevens heb ik helaas niet.

Groeten Anne
Groet Anne




jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #437 Gepost op: 31 mei 2015, 11:27:21
Bedankt, ook voor de maps link. De luchtfoto is al vijf jaar oud zie ik, daar staat in elk geval nog geen gebouw naast AB Telecom...
Gelukkig staat-ie in de BAG al wel getekend en dus ook op OpenTopo (hoewel nog niet als ambulancepost):
http://app.map5.nl/nltopo/#rd/opentopo/13/5.750067/53.26609  8)
Het blijkt nummer 1a te zijn. Daarmee heb ik de exacte locatie; nogmaals dank!
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #438 Gepost op: 31 mei 2015, 14:40:48
Zo te zien staan de nieuwe ambulancepost aan de Elsenpas 11 in Beuningen er nog niet op.
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #439 Gepost op: 31 mei 2015, 14:49:04
Hoe zit het met doorgeven van fouten? Ik heb vlak bij mijn huis een straat gezien die hier als doorgaand staat, maar die echt geen doorgaand verkeer heeft. En denk dat het er zelfs 2 zijn, maar ben van de 2e niet 100% zeker. Leiden, vlakbij politiebureau Kooilaan.