Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's

Auteur Topic: Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's  (gelezen 197764 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #20 Gepost op: 11 mei 2011, 16:58:49

- Kennemerland ziekenhuizen: Poliklinieken toon ik niet, maar elk ziekenhuis dat klinische faciliteiten heeft wel. Klopt het dat "klinische faciliteiten" meer betekent dan Spoedeisende Hulpverlening? Mijn bron is www.zorgatlas.nl.


Tsjaa, klinische faciliteiten kan van alles betekenen, maar hoeft nu juist lang niet altijd spoedeisende hulpverlening te betekenen. Zo zijn er in ZHZ voor het Albert Schweitzerziekenhuis 4 lokaties aangegeven, maar maar op twee daarvan is een spoedeisende hulp en opname-faciliteiten (Dordwijk en Zwijndrecht) de andere twee hebben alleen nog bedden voor dagbehandeling en poliklinieken.


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #21 Gepost op: 11 mei 2011, 17:54:07
Hmm, dat maakt veel duidelijk. Tja, wat te doen... Op de kaarten horen ziekenhuislocaties die van belang zijn voor het werk van de hulpverleners. Horen dan alleen SEH ziekenhuizen er op, of toch de huidige (grotere) set?
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


Lifequard Texel

  • EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • Leeuwarden
Reactie #22 Gepost op: 12 mei 2011, 14:38:59
Hallo Jan-Willem,

Goed initiatief  O0
Een paar puntjes vanuit het Friesche:
De brandweerkazerne in het zuiden van Leeuwarden zit niet ten zuiden van het ziekenhuis, maar op de zelfde lokatie als de veiligheidsregio aan de zelfde weg (aldlansdyk).

Verder hebben we hier het WTC Expo, een beurscomplex. (WTC Expo Heliconweg 52 8914 AT Leeuwarden) Dit ligt aan de oostkant van de BRZO locatie (Schuurmans Vuurwerkfabriek)  in Leeuwarden.

De golfbaan staat ingetekend ten noorden van de weg naar Hardegarijp, maar bevind zich meer naar het zuid-oosten, tussen de camping en de spoorlijn richting Groningen.

Succes,
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #23 Gepost op: 12 mei 2011, 15:30:41
Ik zoek nog naar de locaties van brandweerkazernes op grote industrieterreinen zoals Amsterdam Haven, Vlissingen Sloegebied en Terneuzen. Weet iemand die?

misschien heb je hier wat aan?
http://www.brandweer.org/korpsen/index.html
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #24 Gepost op: 12 mei 2011, 23:32:12

misschien heb je hier wat aan?
http://www.brandweer.org/korpsen/index.html

Hier heb ik dankbaar gebruik van gemaakt, maar ze vermelden geen bedrijfsbrandweerkazernes voor zover ik kan zien...
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #25 Gepost op: 15 mei 2011, 16:56:01
Allen,

Op www.imergis.nl/asp/44.asp zijn alle regiokaarten nu bijgewerkt. Met veel dank aan iedereen die heeft bijgedragen!!
De kazernes, ambuposten, stadions, defensie- en ziekenhuislocaties zijn weer actueel, en Groningen heeft z'n gevangenis er op... :)
De Hanzelijn Lelystad-Zwolle staat nu vermeld. Van Meldkamer Oost-Nederland ontving ik locaties van de kazernes en ambuposten in Duitsland (van Emmen tot Venlo), die staan er nu ook op. Kortom, een hele verbetering; iedereen bedankt!

Wat nog open staat: nevenposten brandweer; locaties KNRM en Reddingsbrigade (wie wil een adressenlijst leveren?); verdeelstations TenneT (fors klusje).

Ik heb niet de illusie dat alles op de kaarten nu klopt. Wie komt met de volgende correctie?
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #26 Gepost op: 15 mei 2011, 21:13:27
Beste Jan-Willem,

Ik zat net nog een keertje naar Zeeland te kijken. De volgende zaken ontbreken/kloppen niet:
- Rijksweg 57 (Walcheren), deze loopt inmiddels anders na de aanleg van een aquaduct onderdoor het kanaal bij Middelburg. De nieuwe weg zie je op deze link: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=middelburg&sll=51.131108,9.865723&sspn=4.882004,14.227295&ie=UTF8&hq=&hnear=Middelburg,+Zeeland&ll=51.500301,3.616734&spn=0.075016,0.222301&t=h&z=13
- Het militaire opslagterrein in het Ritthemse bos ontbreekt.
- Camping De Merelhoeve: Langeweg 3a Nieuw- en Sint Joosland ontbreekt.
- Camping De Karnemelkshoeve: Barentsweg Ritthem ontbreekt.


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #27 Gepost op: 16 mei 2011, 07:12:10
Hallo,

- N57: dank, voeg ik toe; lang leve Google (dat gaat overheidsviewer GeoZET nooit sneller doen)
- Militaire opslag Ritthem: ik zie dat die nu vermeld staat als opslag gevaarlijke stoffen (uit de Risicokaart). Ik zal er een Defensiesymbool bij plaatsen.
- Campings: daar sta ik van te kijken. Mijn campingbronbestand komt nota bene van het landelijk Kenniscentrum Recreatie. Ik corrigeer de fout en geef het door aan de bronhouder.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #28 Gepost op: 16 mei 2011, 10:45:56
locaties KNRM en Reddingsbrigade (wie wil een adressenlijst leveren?);  

Jan-Willem en anderen: de vraag is even welke adressen van KNRM en RN vermeld moeten worden? Een beetje Reddingsbrigade beschikt over een postadres, een clubhuis en/of botenhuis en dan nog 1 of meerdere strandposten. Ik neem aan dat het zeker om de laatste gaat en dan misschien nog botenhuizen?

Dat is wel lastig, want de adressenlijsten die ik ken bevatten alleen correspondentiegegevens, dus een postbus of postadres...

Ik ga eens rondvragen ;)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #29 Gepost op: 16 mei 2011, 12:27:46
Ik vind het een heel goed initiatief, echter weet iemand hier wegenkaarten met kilometers? Als secundair hulpverlener zou ik daar veel aan hebben daar ik ook in andere regio's werk.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.