Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's

Auteur Topic: Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's  (gelezen 197839 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #100 Gepost op: 29 oktober 2011, 22:50:54
Mooie kaarten (zeker de actieve legenda), heb alleen nog wel een 2tal vragen.

Over de actieve legenda, wat word dadelijk wel en wat word niet actief? Want ik heb
even bij kennemerland gekeken en daar staan alleen de Gemeentehuis, Ambupost, Brandweer-
kazerne en de risicolocaties als actief.

En voor mijn woonregio ZHZ daar zag ik dat jij een aantal campings er in had staan, echter
mis ik 3 campings die bij mij in de buurt staan. Wil jij nu alle campings er op hebben of waren die
met een bepaalde reden?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #101 Gepost op: 29 oktober 2011, 22:54:22
Het regio-hoofdkantoor van de politie ZHZ in dordrecht is niet klikbaar? Als je de muis over het blauwe bolletje houdt krijg je alleen het tankstation (LPG) wat ernaast ligt als klik-optie.


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #102 Gepost op: 29 oktober 2011, 23:03:53
Het regio-hoofdkantoor van de politie ZHZ in dordrecht is niet klikbaar? Als je de muis over het blauwe bolletje houdt krijg je alleen het tankstation (LPG) wat ernaast ligt als klik-optie.
Het tankstation, het regio-hoofdkantoor en de c2000-mast staan dicht bij elkaar, maar het regio-hoofdkantoor is wel klikbaar.
Helemaal rechtsonder op de grens van licht en donker blauw.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #103 Gepost op: 29 oktober 2011, 23:20:47
Het tankstation, het regio-hoofdkantoor en de c2000-mast staan dicht bij elkaar, maar het regio-hoofdkantoor is wel klikbaar.
Helemaal rechtsonder op de grens van licht en donker blauw.

Inderdaad, nu lukt het mij ook. Misschien dat dat toch enigszins aangepast kan worden. Regio-hoofdkantoor lijkt mij relevanter dan dat tankstation.


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #104 Gepost op: 29 oktober 2011, 23:36:25
Regio-hoofdkantoor lijkt mij relevanter dan dat tankstation.
Voor jou misschien wel, maar het regio-hoofdkantoor is geen risico object.


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #105 Gepost op: 29 oktober 2011, 23:49:34
Tip voor de mensen die de kaart niet goed kunnen lezen/zien, omdat het te klein is:

Als je in Internet Explorer het zoomniveau op 400% zet, kan je alles tot in detail zien...
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #106 Gepost op: 29 oktober 2011, 23:52:32
Op de kaart van ZHZ staat camping Bruggehof 2x gemeld. 1x bij Texaco tankstation, die klopt niet. 1x bij KNRM station, die klopt wel.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #107 Gepost op: 30 oktober 2011, 00:05:51
Gelderland-Midden:
1 Er staat nog de post Arnhem-Elderveld deze bestaat niet meer.
2 Natuurgebied De Plijmen is onderdeel van Nationaal Park De Hoge Veluwe welke weer niet vermeld staat


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #108 Gepost op: 30 oktober 2011, 02:01:22
Ziet er zeer netjes uit! Vraag: zijn de kaarten eventueel ook beschikbaar in een hoge resolutie? In mijn regio (brabant zuid-oost) staan niet denderend veel puntjes dus inzoomen met kwaliteitsbehoud zou handig zijn :)

Verder: ga zo door!


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #109 Gepost op: 30 oktober 2011, 09:16:02
Wat een reacties zo snel al! Ook al persoonlijke berichten. Ik ben erg blij met alle reacties, de kaarten worden zo steeds beter.
Punt-voor-punt:

  • Zoomfunctie: Nee, het blijft een rasterkaart en dus niet inzoombaar. Anders zou ik een geo-viewer moeten gebruiken, maar mooie vormgeving wordt dan moeilijker, en het ontbreekt me simpelweg aan vrije tijd daarvoor. Dit gebeurt in de vrije uurtjes! Wel komen de objecten misschien ooit als Google Map layers beschikbaar (KML) en dan kun je natuurlijk wel zoomen. (Nu zijn het nog Shapefiles die via een database en Photoshop in een webpagina worden gecombineerd. Performt wel lekker snel.)
  • Kaarten live: zodra ze live gaan, worden ze benaderbaar vanaf www.imergis.nl/asp/44.asp, een pagina die vooral door hulpverleners wordt gebruikt. Er komt natuurlijk een speciaal dankwoord voor alle leden van HVForum, ook op de inidividuele kaartpagina's!  ;)
  • Gasontzwavelingsfabriek Emmen: risicocategorie "Overig" lijkt dus onjuist. Zal ik doorgeven aan de gemeente Emmen, zij moeten hun deel van de risicokaart bijhouden.
  • Actieve legenda: de thema's in blauwe tekst zijn actief. Dat zijn idd kazernes, ambuposten, gemeentehuizen, BRZO, gev.stoffen, en C2000 masten. Andere thema's lijken me minder relevant om actief te maken (en kost ook weer tijd).
  • Campings: dit is de dataset van het landelijk Kenniscentrum Recreatie. Mijn indruk is dat die niet supercompleet is, maar iets beters heb ik niet. Ik heb toestemming van ze om deze set voor de hulpverleners beschikbaar te maken. Helaas is het Kenniscentrum Recreatie echter zelf wegbezuinigd per 1-1-2012. Daarmee hangt deze dataset een beetje in de lucht. Het bijhouden daarvan heeft wat mij betreft minder prio dan kazernes/posten, risico-locaties etc.
  • R18 Regiokantoor Politie Vissersdijk: heb ik ietsje aangepast, kijk eens of het nu beter is.
  • Browserpagina zelf zoomen tot 400%: klopt, maar... je krijgt dus niet méér pixels. Het kan trouwens ook handig zijn om naar 75% te zoomen, voor de actieve legenda's. Is vooral bij Fryslân en Noord-en Oost-Gelderland wel nodig...  0098
  • Firefox geeft tooltips als één regel: jammer, maar dat kan ik niet verhelpen. Firefox interpreteert de html dus (nog) niet correct. Zelf heb ik getest in Internet Explorer en Google Chrome, en ik hoorde dat Safari ook goed werkt.
  • Camping Bruggehof: dat bedoel ik nou met de kwaliteit van de camping dataset van het Kenniscentrum. Ik zal de foutieve verwijderen, is zo gebeurd.
  • Kazernepost Arnhem-Elderveld: prima, wordt verwijderd. Er is geen andere voor in de plaats gekomen, d.w.z. alles is binnen normtijd aan te rijden vanaf Arnhem-Z?
  • Natuurgebied De Plijmen: zal ik aanpassen, maar staat zoals je begrijpt niet bovenaan de prio lijst.
  • Hoge resolutie: Ja, elke kaart is in drukwerkresolutie verkrijgbaar, maar je hebt dan geen klikbare objecten, je krijgt dan gewoon een platte TIFF file. Stuur me een mailtje als je het TIFF bestand van je regio wilt om te printen. Zo heb ik aan Meldkamer Oost-Nederland in Apeldoorn een TIFF geleverd van hun werkgebied

Nogmaals reuze bedankt voor alle reacties. Ik neem zeker een dankwoord op zodra de pagina's live komen.
En alle correcties (zeker van kazernes/posten en risico-objecten) blijven van harte welkom.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst