Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's

Auteur Topic: Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's  (gelezen 197676 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #140 Gepost op: 6 november 2011, 10:27:01
@jwva

Je blijft wel lekker bezig zo he!  ;)
Misschien is het ook handig om een totale kaart van NL te maken zodat je een totaaloverzicht krijgt als je b.v. alle brandweerkazerne's in NL wilt zien of alle C2000 zendmasten.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #141 Gepost op: 6 november 2011, 10:38:27
Een testje voor de regio Drenthe:

R03 Drenthe

Als je je muisknop ingedrukt houdt op een object (van een type dat in de legenda blauw is), lichten al die objecten in de regio op.
Als je je muis wegbeweegt, wordt het beeld weer normaal. Maar natuurlijk kun je ook klikken ipv wegbewegen  0098
Bestandsgrootte van de code voor Drenthe is nu 400Kb ipv 360Kb, dus dat valt mee.
Laat maar weten of dit prettig is, dan voer ik 't in alle regio's door.

@skippy02: op www.imergis.nl/asp/44.asp heb ik inderdaad landelijke kaarten staan. Het wordt nu een koud kunstje om dit op het landelijke beeld ook zo te doen. Nu alleen nog tijd zien te vinden..  ;D
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #142 Gepost op: 6 november 2011, 10:46:30
Een testje voor de regio Drenthe:

R03 Drenthe

Als je je muisknop ingedrukt houdt op een object (van een type dat in de legenda blauw is), lichten al die objecten in de regio op.
Als je je muis wegbeweegt, wordt het beeld weer normaal. Maar natuurlijk kun je ook klikken ipv wegbewegen  0098
Bestandsgrootte van de code voor Drenthe is nu 400Kb ipv 360Kb, dus dat valt mee.
Laat maar weten of dit prettig is, dan voer ik 't in alle regio's door.

@skippy02: op www.imergis.nl/asp/44.asp heb ik inderdaad landelijke kaarten staan. Het wordt nu een koud kunstje om dit op het landelijke beeld ook zo te doen. Nu alleen nog tijd zien te vinden..  ;D

Voor de brandweerkazerne's werkt dit. Voor de gemeentehuizen (nog) niet.
Op zich werkt het wel prettig, alleen werk ik op een laptop. Als ik de rechtermuisklik doe dan komt het scherm tevoorschijn waarin ik de Windows-Vista menu's krijg (openen in een nieuw tablad enz...).
Of iedereen daar blij mee is weet ik niet. Ik kan er wel mee leven want het is nog een keer klikken op de kaart en weg is die keuze.

Dat van de kaart van NL is mooi dat je dat al klaar hebt.
Scheelt je weer tijd.  ;D
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #143 Gepost op: 6 november 2011, 10:49:46
Snel gewerkt  O0
Bij gemeentehuis en opslag gev. stoffen werkt het nog niet, bij de andere wel. Getest op XP sp1 met Firefox 7.
Ik ben om  098uo

Toevoeging - gemeente grenzen lichten ook goed op - heel duidelijk


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #144 Gepost op: 6 november 2011, 12:50:24
Gemeenten werken nu ook (Drenthe).
Opslag Gevaarlijke stoffen werkt alleen als het type risico-object ook echt begint met "Opslag", dat heeft een technische reden.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #145 Gepost op: 6 november 2011, 13:10:11
Hij is helemaal geweldig.
Citaat
Opslag Gevaarlijke stoffen werkt alleen als het type risico-object ook echt begint met "Opslag", dat heeft een technische reden.
Is ook duidelijk.


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #147 Gepost op: 6 november 2011, 17:26:22
Met dank aan een briljante suggestie van 750_Katana (Paultje)  O0
Eindelijk iemand die het doorheeft.  :-\  O0  998765  098uo


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #148 Gepost op: 6 november 2011, 20:43:28
Even wat aanpassingen betreffende Noord Holland Noord, Hoorn.

Brandweerkazerne van de Grote Waal is al een aantal jaar niet meer in gebruik. Sinds 1 november is de brandweerkazerne "Zwaag" aan de Dorpsstraat ook niet meer in gebruik, en de kazerne "Risdam" aan de Geldelozeweg is ook niet meer in gebruik.

Posten Zwaag en Risdam zijn sinds 1 november samengevoegd tot post "Oude Veiling", met een compleet nieuwe brandweerkazerne aan de Oude Veiling in Zwaag.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #149 Gepost op: 7 november 2011, 07:34:36
Kijk, dit soort updates zijn goud waard!  O0
Ik vond Hoorn al zo vol met kazernes...
Dank, wordt nog meegenomen per 12 november a.s.!
Wie volgt?  0098
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst