Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's

Auteur Topic: Samen naar de beste overzichtskaarten van de regio's  (gelezen 197613 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #160 Gepost op: 19 november 2011, 22:29:41
Klopt, ik heb de kaarten gemaakt op verzoek van iemand die ze in de eigen site wilde opnemen. Omdat ik zelf geen losse kaarten van waterschappen heb, wist ik even niet waar naar toe te linken. Maar het principe zal duidelijk zijn. Je kunt zelf de hyperlinks in de html veranderen als je een beetje bekend bent met websites bouwen.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #161 Gepost op: 19 november 2011, 23:39:47
Klopt, ik heb de kaarten gemaakt op verzoek van iemand die ze in de eigen site wilde opnemen. Omdat ik zelf geen losse kaarten van waterschappen heb, wist ik even niet waar naar toe te linken. Maar het principe zal duidelijk zijn. Je kunt zelf de hyperlinks in de html veranderen als je een beetje bekend bent met websites bouwen.
Steekt het zo in elkaar. Duidelijk!


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #162 Gepost op: 8 december 2011, 21:11:24
Beste hulpverleners,

Zo tegen kerst volgt een update van de kaarten. Ik heb nu het volgende op de lijst staan:

- Correctie locaties brandweerkazernes Texel (Den Burg) en Alkmaar, met dank aan Veiligheidsregio N-H-N
- Stadhuis Nieuwegein verhuisd naar Stadsplein 1
- Brandweerkazerne Barendrecht Londen toch maar verwijderen (wel brw eigendom, maar geen uitrukken meer)
- Locaties van 4 ambuposten in Rotterdam-Rijnmond bijgewerkt, met dank aan meldkamer Rotterdam-Rijnmond
- Twee extra C2000 masten in gemeente Almere er bij.

Als er nog meer wijzigingen zijn, hoor ik ze graag.
Dank!
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #163 Gepost op: 10 december 2011, 13:40:29
Beste allen,
Ik kon 't niet laten en heb onderstaande updates maar alvast live gezet.
Zie http://www.imergis.nl/asp/44.asp#Regs, kies "detail".

De lokale wegen en kaartteksten heb ik iets meer naar de achtergrond gezet. De klikbare symbolen komen zo nog wat duidelijker uit.

De blauwe teksten in de legenda's zijn nog steeds 'actief'.

JW

Beste hulpverleners,

Zo tegen kerst volgt een update van de kaarten. Ik heb nu het volgende op de lijst staan:

- Correctie locaties brandweerkazernes Texel (Den Burg) en Alkmaar, met dank aan Veiligheidsregio N-H-N
- Stadhuis Nieuwegein verhuisd naar Stadsplein 1
- Brandweerkazerne Barendrecht Londen toch maar verwijderen (wel brw eigendom, maar geen uitrukken meer)
- Locaties van 4 ambuposten in Rotterdam-Rijnmond bijgewerkt, met dank aan meldkamer Rotterdam-Rijnmond
- Twee extra C2000 masten in gemeente Almere er bij.

Als er nog meer wijzigingen zijn, hoor ik ze graag.
Dank!
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #164 Gepost op: 10 december 2011, 17:58:22
In Noord Holland Noord, Blokker. Risico Object Ammoniak Vleesch du Bois is gekocht door Plukon. Heet nu Plukon Blokker.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #165 Gepost op: 11 december 2011, 16:45:46
Hoi,

Risico-object Blokker: ik ga er vanuit dat de eigenaar de verandering doorgeeft aan de gemeente, en dat deze dus automatisch meekomt bij mijn volgende update. Ik hou kwaliteit graag zoveel mogelijk bij de bronhouder zelf  ;)

NB Toen ik met de lokale wegen bezig was, zag ik dat mijn bron nog onderscheid "Hoofdweg" en "Lokale weg" heeft. Ik heb de hoofdwegen nu geel gemaakt. Een stuk beter vind ik. Kijk maar eens. Misschien moet je even je cache leegmaken en de pagina verversen.

R01 Groningen
R02 Fryslân
R03 Drenthe
R04 IJsselland
R05 Twente
R06 Noord- en Oost-Gelderland
R07 Gelderland Midden
R08 Gelderland-Zuid
R09 Utrecht
R10 Noord-Holland-Noord
R11 Zaanstreek-Waterland
R12 Kennemerland
R13 Amsterdam-Amstelland
R14 Gooi en Vechtstreek
R15 Haaglanden
R16 Hollands Midden
R17 Rotterdam-Rijnmond
R18 Zuid-Holland-Zuid
R19 Zeeland
R20 Midden- en West-Brabant
R21 Brabant-Noord
R22 Brabant-Zuidoost
R23 Limburg-Noord
R24 Zuid-Limburg
R25 Flevoland
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #166 Gepost op: 28 december 2011, 08:25:31
Kaarten update:

De klikkaarten zijn bijgewerkt en uitgebreid! De legenda is opnieuw ingedeeld en heeft nu de volgende extra items, die zichtbaar worden op de kaart als je je muis er over beweegt:
- Waterschappen: grenzen en kantoren (Overstromingsmodel heeft nu aparte knop)
- GSM en UMTS masten/antennes, uit het antenneregister.nl
- Postcodegebieden (4 cijfers)
- Politiebureaus, van www.politie.nl
- Rijksmonumenten, van de Rijksdienst Cultureel Erfgoed
- Kinderopvang, basisscholen en overig onderwijs, via de kwetsbare objecten op risicokaart.nl
- Verpleeghuizen, bejaardenoorden en zorgtehuizen, via de kwetsbare objecten op risicokaart.nl

Ik hoop dat deze extra lagen vooral handig zijn voor mensen in de pro-actie/preventie/planvorming, bijv. voor het regionale risicoprofiel.

Omdat veel regiokaarten groter zijn dan één scherm, heb ik per kaart een extra "mini-legenda" toegevoegd aan de tegenoverliggende zijde.
Dus als een legenda rechtsboven staat, vind je de extra mini-legenda linksonder. Probeer maar eens:

R01 Groningen
R02 Fryslân
R03 Drenthe
R04 IJsselland
R05 Twente
R06 Noord- en Oost-Gelderland
R07 Gelderland Midden
R08 Gelderland-Zuid
R09 Utrecht
R10 Noord-Holland-Noord
R11 Zaanstreek-Waterland
R12 Kennemerland
R13 Amsterdam-Amstelland
R14 Gooi en Vechtstreek
R15 Haaglanden
R16 Hollands Midden
R17 Rotterdam-Rijnmond
R18 Zuid-Holland-Zuid
R19 Zeeland
R20 Midden- en West-Brabant
R21 Brabant-Noord
R22 Brabant-Zuidoost
R23 Limburg-Noord
R24 Zuid-Limburg
R25 Flevoland

De detailkaarten van de provincies zijn nu ook klikbaar. Ook daar is de legenda uitgebreid, maar iets minder dan de regiokaarten.

Op 1 januari gaat een grote mailing de deur uit. Als jullie nog dingen zien die gecorrigeerd moeten worden, hoor ik 't graag vóór die tijd.
Alvast bedankt!
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #167 Gepost op: 28 december 2011, 13:45:15
Beste jwva,

Mijn complimenten voor het mooie werk en ik ga er zeker gebruik van maken.
Ik heb echter wel 1 kleine opmerking nl. wordt het voor een kwaadwillende niet heel erg gemakkelijk maakt om een doelwit uit te zoeken?

Groetjes,
Hans.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #168 Gepost op: 28 december 2011, 13:45:49
Beste jwva,

Mijn complimenten voor het mooie werk en ik ga er zeker gebruik van maken.
Ik heb echter wel 1 kleine opmerking nl. wordt het voor een kwaadwillende niet heel erg gemakkelijk maakt om een doelwit uit te zoeken?

Groetjes,
Hans.
Alle informatie is al publiekelijk beschikbaar, kwestie van Google. :)


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Reactie #169 Gepost op: 28 december 2011, 17:59:06
Dat is inderdaad wel een belangrijk punt. Ik zal nooit gegevens op kaarten zetten die niet al ergens officieel publiekelijk beschikbaar zijn.

Sowieso speelt altijd het dilemma "informeren van de burger" versus "informeren van de terrorist". Kijk maar eens op nederland.risicokaart.nl. We hebben tegenwoordig een publieke en een professionele versie, juist vanwege dit dilemma. De professionele versie, waar je apart voor moet inloggen, bevat allerlei gegevens die als te gevoelig voor terrorisme zijn bestempeld. Maar ook met de huidige publieke versie - waar dus echt iedereen bij kan - zou je als terrorist nog een hoop kwaad kunnen doen. Maar ja, je wilt als overheid ook je burgers goed informeren over risico's in de leefomgeving. Daarom heet het ook een dilemma  0098
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst