PreCom pager met beschikbaarheid bevestiging (terugmelding)

Auteur Topic: PreCom pager met beschikbaarheid bevestiging (terugmelding)  (gelezen 93656 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frits

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #20 Gepost op: 8 april 2012, 12:32:46
Vind het wel opvallend dat ze dan de Ovd`s en HOvD`s die pagers laten testen ::) Die mensen draaien toch gewoon piket diensten en zijn dus toch ''altijd'' beschikbaar? Wat is dan de toegevoegde waarde van het terugmelden voor hun? in de meeste gevallen hebben ze nog een dienstauto met een Mob/porto der in voor de deur staan.

Geef ze gewoon aan een wat meer vrijwilligers korpsen, die zijn veel meer gebaat bij dit systeem!


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #21 Gepost op: 8 april 2012, 12:55:29
Vind het wel opvallend dat ze dan de Ovd`s en HOvD`s die pagers laten testen ::) Die mensen draaien toch gewoon piket diensten en zijn dus toch ''altijd'' beschikbaar? Wat is dan de toegevoegde waarde van het terugmelden voor hun? in de meeste gevallen hebben ze nog een dienstauto met een Mob/porto der in voor de deur staan.

Geef ze gewoon aan een wat meer vrijwilligers korpsen, die zijn veel meer gebaat bij dit systeem!

Ze zullen het vast niet voor niets doen, denk je ook niet? Het is een test en volgens mij maakt het weinig uit of de HOvD's het daadwerkelijk gaan gebruiken, het gaat om het testen van het systeem, niet de dagelijkse praktijk. Hoe snel reageert men, hoe lang duurt het voordat men een terugmelding heeft, etc. Daarnaast wordt er getest met de groepscodes, dus het is niet alleen de piket HOvD, maar alle HOvD's die deze testen ontvangen (en dus ook terug moeten melden, mag ik aannemen). Vervolgens kan het zo zijn dat dit systeem wel degelijk door HOvD's en andere piketfuncties gebruikt gaat worden, namelijk voor de eventuele opkomst van een extra HOvD, die inderdaad op de groepscode gepiept zal worden.

Dus je kunt het probleem groter maken dan het is, maar je wekt meer de indruk dat je een stukje speelgoed mis loopt ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #22 Gepost op: 8 april 2012, 16:07:26
Vind het wel opvallend dat ze dan de Ovd`s en HOvD`s die pagers laten testen ::) Die mensen draaien toch gewoon piket diensten en zijn dus toch ''altijd'' beschikbaar? Wat is dan de toegevoegde waarde van het terugmelden voor hun?

Ondanks dat deze mensen piket draaien, is het ook prettig om te weten dat ze daadwerkelijk opkomen. Je kan legio redenen bedenken waarom een piketteur een keer een alarm niet ontvangt. Het is dus wel fijn om te weten dat je naar een ander op zoek moet.

Dus mooi systeem voor vrije instroom, maar zeker niet minder mooi voor mensen die piket draaien! :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Frits

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #23 Gepost op: 11 april 2012, 10:24:06
Dus je kunt het probleem groter maken dan het is, maar je wekt meer de indruk dat je een stukje speelgoed mis loopt ;)

Je hebt inderdaad gelijk als het gaat om het testen van het technische aspect.
Maar ik zie het vaker gebeuren dat officieren in de praktijk een apparaat/iets testen wat ze feitelijk amper gebruiken, de mensen op de  ''werkvloer'' die zitten te springen op zulke oplossingen moeten dan met lede ogen aanzien hoe officieren heel makkelijk een project zo de prullebak ingooien om dat het in hun ogen onzin is en/of niet werkt  :-X

Ik ga er bij dit project wel gewoon vanuit dat uiteindelijk alle vrijwilligers met zo`n pieper gaan lopen, en dat vind ik een goeie ontwikkeling  :)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #24 Gepost op: 2 september 2012, 00:15:37
Brandweer test nieuwe pager

Brandweer test nieuwe pager - RTV Noord
Published on Jul 23, 2012 by rtvnoord
De brandweer Zuid-Groningen experimenteert met een pieper, die niet alleen kan ontvangen, maar ook kan zenden. - Kijk hier voor meer informatie: http://www.rtvnoord.nl/?p=111970
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #25 Gepost op: 5 september 2012, 11:02:17
Nieuwe pager (Precom)

http://www.rbzg.nl/particulieren/nieuws/33-nieuwe-pager-precom.html

Brandweer Zuid-Groningen en de P2000shop zijn overeengekomen dat ons korps voor de P2000shop gaat meedoen in hun project met een pager met twee-weg verkeer. De P2000shop heeft in nauwe samenwerking met het brandweerveld een pager ontwikeld die niet alleen ontvangt, maar ook terug kan zenden. Hierdoor is het mogelijk om bij het ontvangen van een alarm direct aan te geven of naar de kazerne zal gaan of dat je daar niet toe in staat bent. Het is in no-time dan inzichtelijk of er voldoende mensen onderweg zjn naar de kazerne of dat er al een tekort is. In dat laatste geval wordt de bevelvoerder van dienst in kennis gesteld én wordt er zonder tussennkomst van de alarmcentrale extra personeel gealarmeerd.

De P2000shop wenst ook in de regio Groningen een pilotkorps, de post Stadskanaal zal met deze pager nog voor de zomervakantie al gaan testen. Binnen de post Stadskanaal wordt gedifferentieerd gelarmeerd, dat wil zeggen redelijk op maat per gevraagd voertuig, daarbij is de post Stadskanaal de drukste niet-beroepspost in de regio Groningen. Dit maakt het interessant om hier -voor Groningen- de pilot neer te zetten.
Samen sterk in de hulpverlening!


mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Reactie #26 Gepost op: 30 december 2012, 13:01:03
Vind het wel opvallend dat ze dan de Ovd`s en HOvD`s die pagers laten testen ::) Die mensen draaien toch gewoon piket diensten en zijn dus toch ''altijd'' beschikbaar? Wat is dan de toegevoegde waarde van het terugmelden voor hun? in de meeste gevallen hebben ze nog een dienstauto met een Mob/porto der in voor de deur staan.

Geef ze gewoon aan een wat meer vrijwilligers korpsen, die zijn veel meer gebaat bij dit systeem!
Als je als organisatie iets goed wil testen, dan dien je het testen te laten plaatsvinden door een zo breed mogelijke testgroep. Dus niet alleen (H)OvD's, maar ook manschappen en eventuele koude functionarissen. Een manschap zal andere ervaringen opdoen als een (H)OvD.
Assumption is the mother of all fuck-ups


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #27 Gepost op: 30 december 2012, 13:17:01
Zijn er eigenlijk al collega's of korpsen hier op het forum die het gebruiken of er ervaring mee hebben?  Ik heb het idee dat dit systeem bijna niet in gebruik is, maar daar kan ik natuurlijk helemaal mee naast zitten 0098
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


pm2008

  • BHV / Manschap B / Plotter / chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #28 Gepost op: 30 december 2012, 13:39:48
Volgens mij lopen er in NHN ook een paar test-projecten (Bergen) en wordt daar op korte termijn gemeente Hollands Kroon aan toegevoegd.


kevin27

  • Manschap A | Aspirant N4 Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 441
Reactie #29 Gepost op: 3 januari 2013, 11:37:56
Ik  heb hem nu bijna 3kwart jaar in gebruik (pilot loopt af in februari en begon in April) en ik vind het een prima pager.
Het makkelijke is dat je meteen kan zien wie er opkomt en ook in de kazerne hangt een scherm zodat je kan zien of er voldoende mensen opkomen en wie er precies opkomen.
Het enige nadeel eraan is vind ik persoonlijk dat hij wat aan de grote kant is.
Sollicitatie Hoofdagent Amsterdam