PreCom pager met beschikbaarheid bevestiging (terugmelding)

Auteur Topic: PreCom pager met beschikbaarheid bevestiging (terugmelding)  (gelezen 93660 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Chauffeur1503

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #30 Gepost op: 14 februari 2013, 10:52:01
ook wij in post Loenen gaan er mee werken binnenkort meer nieuws. O0


leon1e

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #31 Gepost op: 14 februari 2013, 11:04:07
Ik  heb hem nu bijna 3kwart jaar in gebruik (pilot loopt af in februari en begon in April) en ik vind het een prima pager.
Het makkelijke is dat je meteen kan zien wie er opkomt en ook in de kazerne hangt een scherm zodat je kan zien of er voldoende mensen opkomen en wie er precies opkomen.
Het enige nadeel eraan is vind ik persoonlijk dat hij wat aan de grote kant is.

Hoe gaat het synchroniseren tussen Pager <> Website bij jullie? Hier komt het nog regelmatig voor dat agenda's "leeg" raken na een wijziging op de pager agenda. De (gsm) ontvangst is wel mager en dit kost veel accu capaciteit (zoeken netwerk), maar is natuurlijk afhankelijk van je gebied (vodafone). Hopelijk zijn de opvolgers smaller en vooral lichter, het is toch een behoorlijk ding aan je broekriem.

Verder prima pager! Mooi overzicht wie er opkomt, en de agenda is nuttig om genoeg bezetting te houden.


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Reactie #32 Gepost op: 14 februari 2013, 19:15:54
Volgens mij lopen er in NHN ook een paar test-projecten (Bergen) en wordt daar op korte termijn gemeente Hollands Kroon aan toegevoegd.

Opmeer heeft de pagers ook aangeschaft, ze worden over een paar maanden pas uitgedeelt en gebruikt.


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Reactie #33 Gepost op: 9 maart 2013, 21:06:31
Opmeer heeft de pagers ook aangeschaft, ze worden over een paar maanden pas uitgedeelt en gebruikt.

De streefdatum is 1 april.

Even een foto (zelf gemaakt):

Het is geen echte P2000 melding maar een mededeling via de pager.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #34 Gepost op: 9 maart 2013, 21:15:28
1 april wat was er ook alweer met die datum  ::)
Oh ja, 2e paasdag.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #35 Gepost op: 9 maart 2013, 22:01:57
1 april wat was er ook alweer met die datum  ::)
Oh ja, 2e paasdag.

Tsja, als het een niet-bestaande melding is dan zou ik het ook bijna gaan geloven :D


REvW

  • Manschap, Hoogwerkerbediener, Oefenleider, Voorlichter BVL
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #36 Gepost op: 19 maart 2013, 16:10:33
Lijkt me een mooi systeem, maar zit er ook een vangnet in voor situaties waarbij men per ongeluk de melding accepteert?
Dat het systeem bijvoorbeeld alleen pagers binnen een bepaalde straal van de kazerne selecteert?


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Reactie #37 Gepost op: 11 april 2013, 21:12:59
De streefdatum is 1 april.

Even een foto (zelf gemaakt):

Het is geen echte P2000 melding maar een mededeling via de pager.

Volgens mij zouden ze vorige week worden uitgedeeld aan het korps, maar heb daar niks meer van vernomen. Wel hangt er in de uitrukhal een groot digitaal bord waarop je kan zien welke leden (manschap/bevelvoerder/chauffeur) afwezig & aanwezig zijn. Wanneer je dan op de agenda invult dat je weg gaat/bent zie je dat ook gelijk op het bord verschijnen. De pagers zijn makkelijk in gebruik en niet veel groter dan de huidige galaxy IP54's. Wel maken ze veel meer herrie, wordt er nu (s'nachts) ook wakker van  :-\    

Ik zal morgen kijken of ik die foto's van dat bord kan uploaden.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #38 Gepost op: 11 april 2013, 23:19:54
Wel maken ze veel meer herrie, wordt er nu (s'nachts) ook wakker van  :-\    
Da's fijn, dat men wakker wordt van de pieper! Wel praktisch dat men ook 's nachts opkomt ipv het blussen van de woningbrand uitstelt tot na 09.00 uur..  ::)


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Reactie #39 Gepost op: 12 april 2013, 08:40:03
Ik zal morgen kijken of ik die foto's van dat bord kan uploaden.


Foto gemaakt met mobiel, slechte kwaliteit.

Heb de namen van de korpsleden onherkenbaar gemaakt ivm privacy.


Als je je afmeld, komt er achter je naam ipv een groen bolletje, een rood bolletje te staan. Wanneer er tekort manschappen / bevelvoerders / chauffeurs zijn, geeft het bord een signaaltje naar degene die zich als laatste afmeldde. Hij of zij krijgt dan een bericht dat ie op de kazerne moet blijven. Wanneer er dan een melding is, kan je direct op het bord zien of je als manschap of als bevelvoerder nodig bent. Ook houdt het bord rekening met de personen die zijn opgeleid voor de WvD.