PreCom pager met beschikbaarheid bevestiging (terugmelding)

Auteur Topic: PreCom pager met beschikbaarheid bevestiging (terugmelding)  (gelezen 93707 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #50 Gepost op: 23 juni 2013, 21:53:30
Citaat van: RUIJ link=msg=1177034 date=1372016523
Er zit wel degelijk een bezettingsrooster in de PRECOM pager.

Je kunt je via een agenda en adhoc aan en afmelden.
Bij een onderbezetting krijgt de postcommandant een onderbezettingsmelding zodat hij iets kan regelen.
Die onderbezettingsmelding is zelfs op functie.

Je weet dus al voor de alarmering of er een onderbezetting is of niet...

Kijk, en dat is dan de ervaring van anderen die wat meer kennis er van hebben. Ik heb het voorlopig van verhalen van andere posten en zelf nog nooit zo'n ding in mijn handen gehad  -alhoewel ik het systeem graag een maandje op proef zou willen hebben hoor.

Bedankt voor de info en ik ga eens kijken of ik me daar de komende maandjes verder in kan verdiepen :P
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


kevin27

  • Manschap A | Aspirant N4 Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 441
Reactie #51 Gepost op: 17 juli 2013, 01:29:15
Wij (brandweer Houten) krijgen de precom piepers nu als vervanging van de galaxy pieper.
Vanaf September worden ze uitgedeeld aan de andere 2 posten Schalkwijk en Houten West.
De piepers zijn ook geupdate zo kan er nu worden aangegeven hoe lang je weg bent zodat je vanzelf weer word aangemeld na bijv. 2 uur of 3 uur maar je kan ook instellen dat je jezelf weer aan moet melden.
Wat mij betreft een goede ontwikkeling en bij ons op de post is al een paar keer gebleken dat je dankzij deze pieper en het scherm kan zien dat er toch nog een bevelvoerder opkomt en daardoor geen andere post hoeft te alarmeren.
Sollicitatie Hoofdagent Amsterdam


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #52 Gepost op: 3 oktober 2013, 21:36:25
Bij ons maakt de brandweer al gebruik van het PreCom systeem.



Pieter112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #53 Gepost op: 2 januari 2014, 10:42:29
Volgens bovenstaande berichten zijn er steeds meer korpsen overgestapt naar de Precom pager. Wat zijn jullie ervaringen? Zijn jullie ook allemaal zo positief?

Een vraagje, er komt een melding binnen, alle chauffeurs drukken op 'afwijzen', gaat dan automatisch de pager van andere chauffeurs af? Of moet hier iemand een handeling voor doen? Gebeurt dit alleen indien er helemaal geen chauffeur opkomt of is dit ook in te stellen vanaf opkomtst van 1 chauffeur?

Hoe gaan jullie om met de opkomsttijd naar de kazerne. Stel; en bevelvoerder is net buiten het dorp (of hij woont verder van de kazerne af, waardoor je hem eigenlijk niet mee kunt tellen voor de 1e uitruk) en zijn pager gaat af (circa 6 minuten rijden van de kazerne) drukken jullie dan op accepteren of afwijzen? --> hij komt wel op (om te voorkomen dat je lang op een bevelvoerder / chauffeur moet wachten).


owb

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #54 Gepost op: 9 februari 2014, 20:18:12
Citaat van: Pieter112 link=msg=1233505 date=1388655749
Hoe gaan jullie om met de opkomsttijd naar de kazerne. Stel; en bevelvoerder is net buiten het dorp (of hij woont verder van de kazerne af, waardoor je hem eigenlijk niet mee kunt tellen voor de 1e uitruk) en zijn pager gaat af (circa 6 minuten rijden van de kazerne) drukken jullie dan op accepteren of afwijzen? --> hij komt wel op (om te voorkomen dat je lang op een bevelvoerder / chauffeur moet wachten).

Goede vraag! Ben ik ook erg benieuwd naar...


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #55 Gepost op: 9 februari 2014, 20:21:50
Citaat van: Pieter112 link=msg=1233505 date=1388655749
Hoe gaan jullie om met de opkomsttijd naar de kazerne. Stel; en bevelvoerder is net buiten het dorp (of hij woont verder van de kazerne af, waardoor je hem eigenlijk niet mee kunt tellen voor de 1e uitruk) en zijn pager gaat af (circa 6 minuten rijden van de kazerne) drukken jullie dan op accepteren of afwijzen? --> hij komt wel op (om te voorkomen dat je lang op een bevelvoerder / chauffeur moet wachten).

Je zal toch inzichtelijk kunnen krijgen wie er opkomen, dus dan is op accepteren drukken geen probleem. Als er een andere bevelvoerder is en de TS kan sneller de deur uit is dat prima, anders weet je dat er één onderweg is, maar dat het even duurt.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


owb

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #56 Gepost op: 9 februari 2014, 20:25:53
Citaat van: Danny722 link=msg=1243281 date=1391973710
Je zal toch inzichtelijk kunnen krijgen wie er opkomen, dus dan is op accepteren drukken geen probleem. Als er een andere bevelvoerder is en de TS kan sneller de deur uit is dat prima, anders weet je dat er één onderweg is, maar dat het even duurt.

Als de opkomsttijd van deze bevelvoerder nou langer is dan de maximale opkomsttijd? Alarmeert de AC dan alsnog de buurpost? Of laten ze het over aan de kazerne?


Jesper

  • Persfotograaf
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
  • Canon EOS 650D - Sigma 18-55mm - Sigma 70-300mm
Reactie #57 Gepost op: 30 maart 2014, 13:42:12
Brandweer Doetinchem heeft ze nu ook in gebruik


kevin27

  • Manschap A | Aspirant N4 Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 441
Reactie #58 Gepost op: 21 juli 2014, 22:32:25
Inmiddels is er ook een Precom app op Android beschikbaar en voor IOS in ontwikkeling, daarop kan je zien hoeveel mensen er beschikbaar zijn, aan en afmelden, opkomst bij alarmering bekijken, agenda invoeren en nog meer.
Sollicitatie Hoofdagent Amsterdam


Frits

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #59 Gepost op: 31 oktober 2014, 23:29:19
Iemand al meer ervaring met de app? Of met het systeem in het algemeen