Politie opleiding

Auteur Topic: Politie opleiding  (gelezen 6467 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

keylogger

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Gepost op: 11 mei 2011, 18:43:58
Hallo iedereen,

Ik heb hier een aantal vragen, ik hoop dat iemaand ze beantwoord.

Ik had gelezen dat je 17 moet zijn om te kunnen solliciteren, als ik solliciteer en alle tests doorsta kan ik dan gewoon verder studeren? Dus ik hoef dan niet naar Arcus ofzo om mijn MBO diploma te halen of wat dan ook? Op dit moment heb ik een vmbo-t diploma dus ik kan naar niveau 4 politie agent solliciteren zeg maar.




Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1 Gepost op: 11 mei 2011, 19:04:06
Bij sommige regio's wel, bij andere regio's niet. Sommige regio's eisen havo, anderen vmbo-gt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


keylogger

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #2 Gepost op: 11 mei 2011, 19:33:55
Bij sommige regio's wel, bij andere regio's niet. Sommige regio's eisen havo, anderen vmbo-gt.

Maar kun je dan gewoon arcus enz. overslaan?
Dus je kan gewoon op je 17de met de opleiding beginnen, en je hoeft niet meer naar een mbo school ofzo?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #3 Gepost op: 11 mei 2011, 20:19:09
Neen, lees eerst de andere topics in dit board even door alvorens te vragen naar de bekende weg.

Je moet minimaal 17,5 jaar oud zijn om aan de politieopleiding te beginnen. Ik heb geen flauw idee wat Arcus is.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 12 mei 2011, 16:59:06
De kans dat je met een VMBO-T en (net) 17.5 jaar naar niveau vier mag/kan is niet zo heel erg groot. Veel korpsen kiezen er voor om dan iemand op niveau 3 te laten beginnen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #5 Gepost op: 14 mei 2011, 14:11:18
A-A eist voor niv 4 een HAVO of een MBO opleiding. Zelfs niet elke MBO-opl wordt geaccepteerd. Volgens mij moet je min. een MBO-2 opl hebben.

Anders kan je alleen de niv 2 opl in. Voor nwe instroom is er geen niv 3 opl. Deze staat alleen open voor doorstromers vanuit niv 2.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #6 Gepost op: 14 mei 2011, 22:17:03
Zag laatst ook dat ZHZ nu ook min HAVO vraagt voor hoofdagent, waar dat eerst
MAVO/VMBO-T was. Misschien dat dit te maken heeft met het feit dat ZHZ met RR samengaat,
of dat men over de gehele breedte een hoger opleidings niveau wil hebben. Want ik
zie steeds minder vaak bij hoofdagent staan dat je met MAVO/VMBO-T kan soliciteren
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #7 Gepost op: 19 mei 2011, 16:49:52
A-A eist voor niv 4 een HAVO of een MBO opleiding. Zelfs niet elke MBO-opl wordt geaccepteerd. Volgens mij moet je min. een MBO-2 opl hebben.

Anders kan je alleen de niv 2 opl in. Voor nwe instroom is er geen niv 3 opl. Deze staat alleen open voor doorstromers vanuit niv 2.

Sterker nog, Amsterdam heeft al haar vacatures voor hoofdagent van dit jaar al opgevuld dus die vacature is gesloten. Alleen niveau 2 staat daar nog open.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #8 Gepost op: 8 juni 2011, 20:41:28
A-A eist voor niv 4 een HAVO of een MBO opleiding. Zelfs niet elke MBO-opl wordt geaccepteerd. Volgens mij moet je min. een MBO-2 opl hebben.

Anders kan je alleen de niv 2 opl in. Voor nwe instroom is er geen niv 3 opl. Deze staat alleen open voor doorstromers vanuit niv 2.
Ik zou graag bij A-A (Amsterdam-Amstelland, right?) willen werken als agent aangezien wij daar waarschijnlijk over ong. 2 jaar heen zullen gaan verhuizen. Ik ben dan 18. Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met MBO-2? Als ik wil solliciteren voor agent in Amsterdam zou een MBO opleiding bij 't ROC (mijn opleiding wordt: 'Juridisch Medewerker Zakelijke Dienstverlening') toch OK moeten zijn?  ???
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #9 Gepost op: 8 juni 2011, 20:51:18
Op dit moment worden er geen mensen aangenomen in de rang van agent. Alleen surveillanten en hoofdagenten (niv 2 en niv 4)

Even googlen zegt mij dat Juridisch Medewerker Zakelijke Dienstverlening een mbo-4 opleiding is? (dat kan je even navragen bij je ROC)
Een mbo-4 opleiding is meer als voldoende voor niveau 4. Bij een lagere opleiding wordt het twijfelachtig.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.