Kwaliteitservaringen met LED-verlichting (verbetering of niet?)

Auteur Topic: Kwaliteitservaringen met LED-verlichting (verbetering of niet?)  (gelezen 8791 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 12 mei 2011, 00:01:55
LED zaklampen vind ik erg goed bevallen, beter als de oudere type zaklampen.


Gast

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 12 mei 2011, 00:11:49
In dit topic ook passend, gekopieerd uit het topic Voorrangssignalen identiek voor alle voertuigen


Dit is een Ultra Freedom op een Golf vanaf 2:00 zo'n beetje
Doden en gewonden bij schietpartij
Vanaf 2:07 zie je hem van achteren. Toegegeven, zonlicht, camera, allemaal dingen die bijdragen aan een bepaalde kwaliteit maar hoe goed zie jij die 2 corner lampjes nog..

Dit is OOK een Ultra Freedom op de London Ambulance Service, volgehangen
London Ambulance Service - Vauxhall Zafira Rapid Response Vehicle On Shout Compilation

Bij LED is het simpel, hoe MEER, hoe beter.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 12 mei 2011, 12:34:34
Let ook op de blauwe steady burn achterin (voor snelheidscamera's) en het oranje pitje op het dak (bij mijn weten voor inzetten op het vliegveld verplicht)

Als je de freedom uit het NL filmpje vergelijkt, is het beetje appels met peren vergelijken. De Vista in de film is volgehangen met 2 rijen sputnik corners, 2 rijen links en rechts met extra flitsers. Dus daar zitten simpelweg meer leds in.

De Whelen freedom in het filmpje zitten 2 strookjes,met leds. Dus logisch dat deze iets minder fel zijn...

Groeten, Ruud


Gast

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 12 mei 2011, 13:13:26
Het was ook niet de Ultra met de Vista vergelijken maar een Ultra met 2 halve corner modules in het blauw versus een Engelse Ultra met vol blauw op de hoeken en extra blauw voor/achter ;)


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #24 Gepost op: 12 mei 2011, 17:05:29
In dit topic ook passend, gekopieerd uit het topic Voorrangssignalen identiek voor alle voertuigen


Dit is een Ultra Freedom op een Golf vanaf 2:00 zo'n beetje
Doden en gewonden bij schietpartij
Vanaf 2:07 zie je hem van achteren. Toegegeven, zonlicht, camera, allemaal dingen die bijdragen aan een bepaalde kwaliteit maar hoe goed zie jij die 2 corner lampjes nog..

Dit is OOK een Ultra Freedom op de London Ambulance Service, volgehangen
London Ambulance Service - Vauxhall Zafira Rapid Response Vehicle On Shout Compilation

Bij LED is het simpel, hoe MEER, hoe beter.


Het is overigens een Touran he, geen Golf...  8)


Het was ook niet de Ultra met de Vista vergelijken maar een Ultra met 2 halve corner modules in het blauw versus een Engelse Ultra met vol blauw op de hoeken en extra blauw voor/achter ;)

Hoe meer hoe beter, dat is zeker waar.
Ook vind ik het flits patroon van de Engelse balk beter opvallen (en mooier om te zien).
De NL balk zoals in het filmpje voldoet aan de eisen maar daar is ook alles mee gezegd.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #25 Gepost op: 12 mei 2011, 17:21:56
Vanaf 2:07 zie je hem van achteren. Toegegeven, zonlicht, camera, allemaal dingen die bijdragen aan een bepaalde kwaliteit maar hoe goed zie jij die 2 corner lampjes nog..

Aan de andere kant... hoe goed zie jij de ouderwetse draaiertjes op de ambu nog? Nog veel minder imo.

Ik heb nu regelmatig met zowel de Vista als Freedom gewerkt en ook regelmatig naast elkaar staan. Vooral in de zon en bij nacht vind ik de Freedom veel beter zichtbaar. De flits lijkt feller en intenser dan die van de Vista hoewel die dan weer meer licht meebrengt in de balk. Storingen heb ik aan beide nauwelijks gehad.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #26 Gepost op: 15 mei 2011, 18:48:30
Er is trouwens een enorm kwaliteitsverschil tussen leds onderling, vergeet dat niet.
De wat goedkopere Chinese ledbakken gaan veel eerder stuk dan fatsoenlijke bakken, die dan ook drie keer zo duur zijn.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #27 Gepost op: 18 mei 2011, 01:58:08
Alsof de duivel ermee speelt, ik heb de led's in de gril en achter op de TMA vervangen. Nog geen drie weken later zit er alweer vocht in....... die krengen zijn nog  € 120,- p/st. en ik heb er maar 6.....

Maar goed, na een telefoontje met Wieghel maar weer andere besteld gelijk conform de nieuwe regels.

Ik had de ouden nog weer besteld in de veronderstelling dat deze ook goed waren voor de nieuwe regeltjes... maar nee dus.

De vertegenwoordiger aldaar gaf wel aan dat ook het soort gebruik meespeelt bij de levensduur van LED.
Op een vrachtauto die veel in het terrein, slechte wegen rijd gaan ze vaker en sneller kapot, zo ook van voertuigen die veel en hard over drempels gaan....

Maar goed, er staat weer een dagje hobien aan te komen. Lampjes vervangen YOUPIE :-\
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Gast

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 18 mei 2011, 02:00:35
Zet eens een extra strip rubber of "gummi" tussen de LED en de montageplaat of, als je rechtstreeks op de grille monteert, tussen de LED en de grille.
Alle absorptie van schokken kan helpen bij een langere levensduur.


Gast

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 18 mei 2011, 02:04:49

Het is overigens een Touran he, geen Golf...  8)
Ik heb verstand van balken, niet van auto's   98uiye  98uiye excuus, dat VW ding was een Touran dus.

Aan de andere kant... hoe goed zie jij de ouderwetse draaiertjes op de ambu nog? Nog veel minder imo.

Ligt helemaal aan het soort draaier, het klinkt afgezaagd maar de perfectie focus van de H1 in de reflector van een Hella KL710 (en verwanten) of een Vama LR135, die "crisp snap of light" haal je niet met een LED, in my honest opinion that is!

Citaat
Ik heb nu regelmatig met zowel de Vista als Freedom gewerkt en ook regelmatig naast elkaar staan. Vooral in de zon en bij nacht vind ik de Freedom veel beter zichtbaar. De flits lijkt feller en intenser dan die van de Vista hoewel die dan weer meer licht meebrengt in de balk. Storingen heb ik aan beide nauwelijks gehad.

De enige manier om oprecht te meten wat er aan (flits)licht en intensiteit vanaf komt is met een lichtsterkte-meter of hoe zoiets dan ook moet heten. Inderdaad, de inval van zonlicht scheelt enorm qua zichtbaarheid.
Ik heb het plan om samen met LSV balken te vergelijken nog altijd niet laten vallen, we wachten op nog wat meer type balken om te kunnen testen, die we zelf niet in de respectievelijke collecties hebben  ^-^