Stage bij hulpdiensten?

Auteur Topic: Stage bij hulpdiensten?  (gelezen 5018 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #10 Gepost op: 14 mei 2011, 16:59:43
Ik heb op de Middelbare school ook 2 keer stage gelopen, en beide bij de politie.

Eerste keer was een stage van 5 dagen bij de Politie Zeist, district Binnensticht. Tweede stage was 3 dagen bij de Spoorwegpolitie Amersfoort.

Mijn ervaring is dat je er veel makkelijker in komt als je mensen kent die er werken. Bij beide stage's van mij was dit wel het geval in ieder geval. Zomaar een brief sturen naar een (voor jou) onbekend politiebureau kan ook, maar de kans is dan een stuk kleiner.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #11 Gepost op: 14 mei 2011, 17:29:56
En in dit topic even vermelden welke opleiding je volgt, wat voor baantje je straks ambieert etc. kan ook geen kwaad.

Want iemand die kapper of bakker wil worden heeft niet veel te zoeken bij een HV-dienst, toch?


ricie

  • Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #12 Gepost op: 14 mei 2011, 17:46:33
ik volg de opleiding sport dienstverlening en veiligheid, en wil later bij de brandweer.
Ofdat dat lukt is een 2e, want ik heb diabetes.
Ricardo Ernst Fotografie | Canon 40D | Sigma 17-70 F2.8 - 4 | Sigma 70-300 F4 - 5.6 | http://ricardoernstfotografie.nl | http://112-gouda.nl


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #13 Gepost op: 15 mei 2011, 23:10:03
Zelf loop ik stage bij de politie, maar dat is vanuit een totaal andere invalshoek. Zaken als verzekering, screening e.d. zijn dan allemaal geregeld. Ik weet niet wat jouw stage precies inhoudt, maar op operationeel gebied (dus echt dagelijks mee de straat op e.d.) zal waarschijnlijk lastig worden. Je kunt natuurlijk altijd proberen of je kunt regelen dat je een dienst mee mag draaien. Zoals Roy al aangeeft is het dan wel handig dat je al wat contacten hebt. Maar goed, een beetje initiatief tonen wordt misschien ook wel beloond. Succes ermee!
Senior GGP / Oost-Brabant


pavdhu

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 21 mei 2011, 15:52:16
Ik ga op 20 juni een week bij de brandweer van Vlaardingen stage lopen. Dus ik zal zeggen dat als je een beetje een goede brief kan maken je dat kan proberen. Natuurlijk kan je ook gewoon even een belletje plegen.