3 agenten gewond door granaatexplosie bij anti-terreuractie Antheunisstraat - Den Haag 10-09-2004

Auteur Topic: 3 agenten gewond door granaatexplosie bij anti-terreuractie Antheunisstraat - Den Haag 10-09-2004  (gelezen 7276 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.



RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Sigma haaglanden is volgens de berichten ook ingezet.


Karim

  • Gast
Volgens de Belgen had dit incident te maken met "de recente moord op Vincent van Gogh"   

Aldus een belgische journalist net tijdens 't 8 uur journaal.  ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Volgens de Belgen had dit incident te maken met "de recente moord op Vincent van Gogh"   

Aldus een belgische journalist net tijdens 't 8 uur journaal.  ;D
mnja,dat heb ik dus ook gezien.Moest er ondanks de situatie er wel om lachen


kluivingh

  • Gast
Sigma haaglanden is volgens de berichten ook ingezet.

Ik kan bevestigen dat ze er zijn geweest... wordt hopelijk vervolgd...


kluivingh

  • Gast
Volgens de Belgen had dit incident te maken met "de recente moord op Vincent van Gogh"   
Is Vincent niet betrokken geweest bij de Kruithuis explosie in Delft  ???


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Voor de belangstellenden heb ik 2 vrij grote bestanden van de communicatie. Het is van het begin van de actie 20 minuten en van de opvang van de EOD.
Ik wil het doormailen naar degene die belangstelling hebben. Mail even naar mij, dan mail ik als antwoord de bestanden door. >> cvdweele@xs4all.nl

Christian


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891

Is Vincent niet betrokken geweest bij de Kruithuis explosie in Delft  ???

Hij* zei toch nog, "dan liever de lucht in!".  Toen was dat nog bijzonder.  :(

Henk

* of was dat toch iemand anders... :-\


sylvester1986

  • Gast
Terrorist Jason W. mag met bewaking op verlof

DEN HAAG -
Jason W., die werd veroordeeld omdat hij lid was van de Hofstadgroep, mag op korte termijn onder bewaking op verlof. Dat heeft een woordvoerder van staatssecretaris Fred Teeven woensdag desgevraagd tegen het ANP gezegd. Eerder weigerde Teeven het verlof nog.

Maar volgens de zegsman zijn er sindsdien enkele zaken veranderd. Zo zien politie en justitie hem niet langer als een vluchtgevaarlijke gedetineerde. „Tevens komt W. op korte termijn vrij. Het is verstandiger hem eerst - onder bewaking - op verlof te laten gaan dan hem na ruim 8 jaar gevangenisstraf op straat te zetten.” De bewaking houdt in dat iemand tijdens het verlof constant bij hem is.

W. werd in december 2010 in hoger beroep veroordeeld tot 13 jaar cel. Hij gooide op 10 november 2004 in Den Haag een handgranaat naar leden van een arrestatieteam, dat hem en zijn handlanger Ismaël A. wilde arresteren. W. was destijds 19 jaar. De Hoge Raad bevestigde de straf nog in juli, maar trok er 3 maanden af omdat de procedures te lang hebben geduurd.

Advocaat Bart Nooitgedagt spreekt van goed nieuws. „Het is logisch dat hij op verlof mag”, zei hij. Maar hij noemde het „zielig” dat dit verlof onder bewaking moet plaatsvinden. „Hij heeft afstand genomen van zijn gedachtegoed en publiekelijk en bij herhaling excuses aangeboden”, zei de raadsman. „Hij is niet gek. Als hij niet terugkomt of zich niet gedraagt, dan brengt hij zijn vrijlating in gevaar.”
Nooitgedagt wil nog met W. bespreken of ze bezwaar maken tegen de bewaking.

Omdat hij zijn straf bijna heeft uitgezeten, vroeg W. of hij op verlof mocht. Naar verwachting komt hij in de loop van dit jaar op vrije voeten. Teeven wees het verzoek zoals gezegd eerder af. Maar de beroepscommissie van de RSJ oordeelde dat het gedrag van W. in de gevangenis positief is. En zijn belang om zijn terugkeer in de maatschappij voor te bereiden, gaat steeds zwaarder wegen dan de risico's die een verlof met zich meebrengt. De commissie heeft niet de indruk gekregen dat W. tijdens een eventueel verlof wil vluchten.

Teeven heeft daarom „dan ook besloten het oordeel van de RSJ op te volgen en W. op korte termijn onder begeleiding verlof toe te kennen”.