Is er al een Politiekaart waarin huidige en nieuwe situatie zijn samengevoegd ?

Auteur Topic: Is er al een Politiekaart waarin huidige en nieuwe situatie zijn samengevoegd ?  (gelezen 2785 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Zoals iedereen weet zou over een kleine 6 maanden het zover moeten zijn dat de 25 regio’s verdwenen zijn en er 10 gebieden
voor in de plaats komen.
Ik zou het persoonlijk gewoon 10 regio’s willen noemen maar oké het gaan gebieden heten dat is niet anders.
Nu heb ik het internet al afgezocht ( misschien verkeerde zoek termen gebruikt ) maar nog geen nieuwe kaart kunnen vinden
waarin alle plaatsen zijn ingetekend in de nieuwe gebieden.

De kaarten die ik bedoel kan ik helaas niet als foto invoegen maar vind je op:
http://www.politiebestel.nl/images/stories/politieregios.pdf

Daarom mijn vragen:
1. Ik ben op zoek naar een nieuwe kaart waarin de oude en nieuwe kaart zijn samengevoegd.
Dus alle namen die nu in de huidige kaart met Politieregio’s staan zijn verwerkt in de nieuwe kaart die per
01-01-2012 gaat gelden.

2. Heb ik verkeerd gezocht ? En waar kan ik het dan wel vinden ?

3. Ben ik te vroeg met het zoeken naar de nieuwe kaart of gaat de kaart die ik zoek er niet komen ?

4. Is de overheid misschien traag hier mee ?

Voor mijn gevoel moet het niet moeilijk zijn om de nieuwe kaart te maken.
Ik weet dat je kaarten over elkaar kan leggen en dan samenvoegen maar dan moet je waarschijnlijk de
originele bestanden hebben.
Helaas ben ik niet handig genoeg om het zelf te doen maar wie weet waar ik het kan vinden ?
En dan hoop ik ook dat de afgrijselijke kleuren die nu in de nieuwe kaart zijn gebruikt ook zijn verdwenen en de
kleuren hebben die nu in de regiokaart zijn gebruikt.

Iedereen op voorhand alvast bedankt voor de reacties.


In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


jwva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
  • OOV adviseur, trainer, cartograaf
    • Imergis organisatiebloei
Hoi, kijk eens op mijn OOV-kaartenpagina:
http://www.imergis.nl/asp/44.asp#just

Je vindt daar per nieuw politiegebied een kaart (basis + detail), en verder naar onderen ook een kaart van de huidige 25 regio's en een kaart van de nieuwe 10 gebieden.

Als je een kaart zoekt waar zowel de 25 oude als de nieuwe 10 gecombineerd in staan, dan zou ik die voor je kunnen maken.
Met hartelijke groet,  Jan-Willem van Aalst ________________________________ tw: janwillemvaalst


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Hoi jwva,

Dank voor je reactie. Ik had je site al in een ander onderwerp gezien en gekeken maar niet gevonden wat ik zoek.
Wat je hebt ziet er goed uit maar voor mijn gevoel net te veel van het goede zeg maar.

Ik zoek echt de kale versie zoals het nu is op mijn link maar dan in de nieuwe 2012 uitvoering zeg maar dat vind ik het fijnste kijken.
Denk dat ik te vroeg ben en dat men dat nog moet gaan maken.
Zag trouwens dat je gebied 3 als Midden - Nederland heb staan maar het wordt Flevoland - Utrecht volgens BZK.
Aardig dat je hem voor me wilt maken maar ik wacht wel even tot wanneer RIVM of BZK met de nieuwe komt.
Heb er geen haast mee.

Misschien wel handig voor op je site een kaart van NL met alleen Rijkswegen.
Kaart met alleen Provinciale wegen is misschien ook nog een optie voor je site.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Aangezien de politiedistricten (zoals ik ze gewoon noem inplaats van gebieden)
dezelfde grote krijgen als de arronidisementsregio's van de rechtbanken kan je
de gerechtelijke kaart ook gebruiken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:2011-Justitie-Regs-versie10-0650.png
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
@Customs,

Ik denk dat je mij niet begrijpt.
In de huidige kaart die nu nog geldig is heb je per regio plaatsnamen ingetekend staan in elke regio.
In de nieuwe kaart heb je alleen de grote gebieden zonder de plaatsnamen ingetekend staan.
En dat is nou net wat ik zoek. Maar misschien komt het RIVM of BZK daar nog mee.
Was alleen benieuwd of iemand die kaart al gevonden had.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen