Politieagent schiet verdachte dood op Weteringschans - Amsterdam 14-05-2011

Auteur Topic: Politieagent schiet verdachte dood op Weteringschans - Amsterdam 14-05-2011  (gelezen 54926 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
http://www.at5.nl/embed/at5player.swf?c=62244

Hier is een filmpje van Martin Damen te vinden met daarin aardig wat beelden van zeer kort na het incident. Onder andere beelden van de reanimatie van een SO.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255

En een foto'tje via AT5
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.




enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig


Meer foto's: http://www.michelvanbergen.nl/2011/05/14/politie-schiet-man-dood-op-weteringschans-in-amsterdam/

Ik vind de titel van je onderwerp nog al de in druk wekken dat het expres gedaan is door de politie terwijl je de exacte reden niet eens weet.
Lijkt me beter als er had gestaan man komt om door schot(en) van politie dat zou al veel objectiever overkomen.
Je kent tenslotte de oorzaak nog helemaal niet en met jou onderwerptitel wek je de indruk dat het de bedoeling was om te doden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Ik vind de titel van je onderwerp nog al de in druk wekken dat het expres gedaan is door de politie terwijl je de exacte reden niet eens weet.

Zeg je dat ook tegen AT5 en al die andere media?

POLITIE SCHIET MAN DOOD IN CENTRUM

De politie heeft zaterdagavond op de Weteringschans een man dood geschoten.

(...)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat
'Schietende agent aangevallen door groep'

De agent die zaterdagavond op de Spiegelgracht iemand doodschoot en twee anderen verwondde, werd aangevallen door een grote groep mannen.

Dat vertelt een anonieme, maar betrouwbare bron aan AT5. Het verhaal komt in grote lijnen overeen met ooggetuigenverslagen. De agent, een hondenbegeleider, reed volgens de bron langs de Spiegelgracht en zag vanuit zijn busje hoe twee mannen een fiets vernielden. Hij besloot te stoppen en het duo aan te houden.

Terwijl de mannen geboeid op de grond zaten, liep de agent even terug naar zijn busje. Op dat moment werd hij aangevallen door een groep van ongeveer tien vrienden van de aangehouden mannen en werd hij het busje ingewerkt.

De situatie was dusdanig bedreigend dat de agent zijn pistool trok en drie van zijn belagers neerschoot. Het dodelijke slachtoffer zou zijn geraakt in zijn keel. Agenten hebben hem later op straat nog tevergeefs proberen te reanimeren. Een van de twee gewonden werd in zijn buik geschoten. Hij raakte zwaargewond. Een andere verdachte kreeg een kogel in zijn been.
http://www.at5.nl/artikelen/62259/schietende-agent-aangevallen-door-groep
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
http://www.at5.nl/embed/at5player.swf?c=62244

Hier is een filmpje van Martin Damen te vinden met daarin aardig wat beelden van zeer kort na het incident. Onder andere beelden van de reanimatie van een SO.

Wat een hectiek, wat een materiaal dat nog steeds aankomt, en wat lijkt er toch een rust en organisatie onder de vele hulpverleners.
Er gebeurd veel in het filmpje, er zijn veel mensen zichtbaar met taken bezig. Ik zag veel politie-overhemden ( lekker weer) en dan valt het des te meer op dat er geen kogelvrije vesten ( meer ) nodig waren ?  Was de situatie al zover onder controle op dat moment ?
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
het eerste kogelwerende vest wordt onder het overhemd gedragen. Ik zelf draag het tactische vest bijna nooit. Het kogelwerende vest houdt het meeste wel tegen en dus wordt er vaak voor gekozen om niet nog eens het tactische vest aan te trekken omdat dit behoorlijk beperkt in de beweging...

Sneu verhaal voor de betrokkenen.... sterkte allen.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
het eerste kogelwerende vest wordt onder het overhemd gedragen. Ik zelf draag het tactische vest bijna nooit. Het kogelwerende vest houdt het meeste wel tegen en dus wordt er vaak voor gekozen om niet nog eens het tactische vest aan te trekken omdat dit behoorlijk beperkt in de beweging...

Het valt mij op dat veel collega's dezelfde insteek hebben en (eigenlijk) niet weten wat het vest nu wel en niet tegen houd ... Het standaard vest beschermt tot eigen munitie (9mm dus), mes & injectienaaldsteken. Daarnaast zijn er bepaalde regio's (zoals Amsterdam) waar het fabeltje gaat dat je de vesten niet over elkaar kunt/mag dragen omdat dat de werking zou kunnen schaden ....
Het tactische vest beschermt veel meer (qua oppervlakte) en heeft een veel zwaardere protectie. De (extra) flap aan de tactische vesten is voor de lies(slag)aders (en dus niet voor de kroonjuwelen zoals vaak gedacht wordt).

Ík vind het in ieder geval een raar & onbegrijpelijk verhaal/standpunt, vuurwapen én mes dreiging = tactisch vest.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Een ietwat gekleurd verhaal op at5:

'Groep mannen was voetbalelftal'
De groep mannen die zaterdagavond betrokken was bij het schietincident met de agent was een voetbalelftal uit Amstelveen. Ze vierden feest omdat ze kampioen waren geworden. Na een boottocht door de grachten liepen ze op de Weteringschans.
Foto: ikkeamserdamer1978

Twee ploeggenoten trapten uit baldadigheid een fiets kapot, net op het moment dat de agent voorbij reed. Andere ploeggenoten hebben verklaard aan een anonieme, maar betrouwbare bron dat het nooit zo uit de hand hoeven lopen. Toen een jongen werd gearresteerd zou een ploeggenoot de agent met een kampioensschaaltje op zijn rug hebben geslagen, waarop de agent meteen zou hebben geschoten. Aldus het verhaal van de voetbalploeg. Eerder vertelde een getuige aan AT5 dat de groep mannen de agent had aangevallen.

Drie mannen werden geraakt, twee van hen zijn broers. Eenvan deze broers is het dodelijke slachtoffer.
http://www.at5.nl/artikelen/62271/groep-mannen-was-voetbalelftal
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.