Politieagent schiet verdachte dood op Weteringschans - Amsterdam 14-05-2011

Auteur Topic: Politieagent schiet verdachte dood op Weteringschans - Amsterdam 14-05-2011  (gelezen 54730 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Ehm, het wordt van ons verwacht dat wij schietende personen in winkelcentra, scholen, ed. uitschakelen. Maar dit is ot.
Digitaal onderzoek


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Dus jij duikt straks alleen in een groep van 10 man?  O0

Ho ho, dat is hier ook niet gebeurd hč.. Het ging in het begin om twee personen. Dat het uiteindelijk een groep werd toen zat 'ie al in de penarie.

Bovendien, procedures voor massale belaging? De wapenstok was al geprobeerd en het gevecht eindigde zelfs in het busje (was de agent al proberen weg te komen?).

Niet te veel conclusies trekken dat we allemaal maar rambo's zijn die dit soort ellende opzoeken.


jacksriver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Conclusies mogen alléén worden getrokken m.b.t.het slachtoffer?
De toon maakt óók nogal eens de muziek in veel situaties....


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Conclusies mogen alléén worden getrokken m.b.t.het slachtoffer?
Nee ook niet.

Omdat er conclusies worden getrokken m.b.t. het slachtoffer (trouwens, qoute ze eens, ik kan ze niet vinden) moeten er ook maar conclusies over de agent getrokken worden?

"Ja maar zij doen het ook..."


jacksriver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Quote: Ik vond eigenlijk nog dat het lang duurde voordat een van de advocaten of families reageerde maar hier is hij dan. En precies zoals altijd hetzelfde verhaal dat het allemaal wel mee viel.
Totdat ik de feiten ken ga ik er vanuit dat er terecht is geschoten uit noodweer. einde quote

Ik trek geen conclusies maar vaak ligt de waarheid ergens in het midden.........


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geďnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
@Jacksriver:
Het is ook niet onlogisch dat er op deze manier gereageerd wordt. Advocaten zijn namelijk keien in het schoonvegen van andermans straatje (oké, dit klinkt kort door de bocht, maar ze worden betaald om mensen vrij te pleiten) en dat haalt het bloed bij sommige mensen onder de nagels vandaan.

Op dit moment heeft de advocaat waarschijnlijk nog niet alle onderzoeksresultaten tot zijn beschikking, maar durft hij wel te zeggen dat het GEEN noodweer was.
Dat is aan de rechter om te bepalen.

Zelf ben ik van mening dat de agent ter goede trouw heeft gehandeld, wat helaas is geëscaleerd. Dat er hierbij slachtoffers zijn gevallen, maakt het er voor de diender ook niet leuker op. Agenten willen het namelijk zo rustig mogelijk oplossen.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
RKAVIC is in rouw
Iedereen heeft natuurlijk alles met ongeloof gevolgd in de pers.
Wij, als bestuur, hebben ons qua informatieverstrekking op de vlakte gehouden om ervoor te zorgen dat de juiste berichtgeving naar jullie toe kan komen.
 
Na winst in de uitwedstrijd is onze zaterdag 4 elftal kampioen geworden. Hierna is het hele team ‘s middags voor een huldiging naar RKAVIC gekomen. Later op de avond is het heel erg misgegaan, zoals jullie allen inmiddels uit de media hebben kunnen vernemen.
 
Het team had zelf in de namiddag een boottocht door de grachten van Amsterdam georganiseerd. Na deze boottocht is het uit de hand gelopen. Wij beschikken niet over de feiten en baseren ons op niets anders dan wat momenteel in de media en door het OM naar buiten wordt gebracht, wij  kunnen en willen hierover ook géén oordeel vellen. Wij hopen dat goed onderzoek duidelijkheid gaat geven over het gebeuren.
 
Voorop staat dat het team samen met andere vrienden naar Amsterdam is gegaan voor een gezellig feest. Het is verschrikkelijk hoe dit geëindigd is.
 
Wij kunnen niet benadrukken hoe wij het betreuren dat dit zo gelopen is.
Ons diepste medeleven en zorg gaat uit naar de ouders van Michael Koomen die hun zoon hebben verloren en dat hun andere zoon Nicky gewond in het ziekenhuis ligt. Een 3e speler, waarvan de naam in de media nog niet is genoemd, is getroffen in zijn buik en ligt ook nog in het ziekenhuis. Wij hopen dat zowel Nicky als hij spoedig herstellen.


Zoals de berichtgeving momenteel doet uitwijzen is juist Michael ertussen gekomen om de geëscaleerde situatie te sussen en de partijen uit elkaar te halen. Het is ongelofelijk dat hij dat met dood heeft moeten bekopen. Onze gedachten gaan uit naar alle betrokken en naar hem in het bijzonder.


Wij zullen jullie op onze website op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen en informatie geven wanneer en op welke wijze de vereniging iets gaat doen.
 
Bestuur RKAVIC


Bron: http://www.rkavic.nl/1/welkom-bij-rkavic/


guest4965

  • Gast
Hulpverlener: Voetbalteam stijf van de coke

Het voetbalteam van RKAVIC dat zaterdagavond betrokken was bij de dodelijke schietpartij met de politie, stond stijf van de cocaďne en de drank. Dat zegt een hulpverlener die ter plaatse was bij het incident aan de Spiegelgracht tegen AT5.

"Ik stoor me vreselijk aan de berichtgeving dat die politieagent zomaar zou zijn gaan schieten. Die voetballers stonden namelijk stijf van de coke en de drank. Dat hebben ze die avond zelf aan ons toegegeven."

Hij gaat nog verder: "Daarnaast is er bij hen ook nog heel veel coke in hun zakken gevonden, 30 wikkels. Die agent heeft echt gevochten voor zijn leven, die jongens waren in alle staten."

Dit verhaal staat haaks op de lezing van Rob Meerman, advocaat van enkele leden van het voetbalteam. Volgens hem handelde de agent niet uit noodweer, en heeft hij een grote mate van schuld.

Twee spelers zitten op dit moment nog vast. In het belang van het onderzoek willen justitie en politie niet op deze nieuwe feiten ingaan.

http://www.at5.nl/artikelen/62452/hulpverlener-rkavic-team-stijf-van-de-coke


jacksriver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Laat ik nog maar één keer advocaat van de duivel spelen:
 Als je weet dat het een flinke groep betreft en dat kon ie door observatie weten dan wacht je op assistentie,dát leer je toch tijdens de opleiding?
Nóóit alleen!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Laat ik nog maar één keer advocaat van de duivel spelen:
 Als je weet dat het een flinke groep betreft en dat kon ie door observatie weten dan wacht je op assistentie,dát leer je toch tijdens de opleiding?
Nóóit alleen!

Een situatie kan ineens escaleren. Je opmerking slaat dus kant noch wal. Sterker: je opmerking is hoogst irritant (zelfs kwetsend?) voor mensen die in het vak zitten, gok ik.