Gebruik van quads bij de reddingsbrigade

Auteur Topic: Gebruik van quads bij de reddingsbrigade  (gelezen 38217 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Niels Student

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Gepost op: 17 mei 2011, 11:11:18
Eerst zal ik mijzelf voorstellen.
Ik ben een derdejaars student Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft.

Ik ben bezig met mijn bachelor eind project.
Hiervoor moet ik een product ontwerpen voor Schuurman BV, die handelt in quad en kart onderdelen.

Voor de mensen die niet weten wat een quad is:



Nu wil ik kijken of ik wat voor de reddingsbrigade kan ontwerpen.
In het buitenland worden er al quads gebruikt voor slachtoffer vervoer, ik wil kijken of ik onderdelen kan ontwerpen om deze te verbeteren.

Ik had een paar vragen, en zou blij zijn als jullie die willen beantwoorden.
Opmerkingen of suggesties zijn ook welkom!


Hebben jullie wel eens problemen met het vervoeren van slachtoffers uit lastig bereikbare gebieden?

Is het belangrijk dat het slachtoffer stabiel en schokvrij kan liggen (ivm met het moeilijk begaanbare terrein, bij huidige  quads liggen de slachtoffers zonder vering achterop)
Welke spullen zouden er minimaal mee moeten kunnen met de quad?

Wat is het huidige gebruik van quads bij de reddingsbrigade in Nederland?


Alvast bedankt!




Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #1 Gepost op: 17 mei 2011, 19:46:20
Citaat
Hebben jullie wel eens problemen met het vervoeren van slachtoffers uit lastig bereikbare gebieden?

Dit is, met name voor kustbrigades, één van de hoofdtaken van de Reddingsbrigade. We worden dus ingezet om slachtoffers, materialen en dergelijke van en naar lastig bereikbare plekken te brengen. Denk aan; duinen, strand, bos, ondergelopen gebied, recreatiegebieden.  

Citaat
Is het belangrijk dat het slachtoffer stabiel en schokvrij kan liggen (ivm met het moeilijk begaanbare terrein, bij huidige  quads liggen de slachtoffers zonder vering achterop)