Gebruik van quads bij de reddingsbrigade

Auteur Topic: Gebruik van quads bij de reddingsbrigade  (gelezen 38208 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #40 Gepost op: 16 juni 2011, 00:27:30
Los onderstel met een opbouw wat doormiddel van een systeem met een gyroscoop horizontaal gehouden wordt zou ook wel wat zijn.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #41 Gepost op: 16 juni 2011, 23:21:09
Los onderstel met een opbouw wat doormiddel van een systeem met een gyroscoop horizontaal gehouden wordt zou ook wel wat zijn.

Zolang het maar hufterproof blijft...


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #42 Gepost op: 17 juni 2011, 08:18:39
En niet al te zwaar wordt, de kracht van een quad is dat dit een licht voertuig is waardoor het goed beweegt over het strand.
9910001


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #43 Gepost op: 17 juni 2011, 09:52:25

Wat vinden jullie er van?
Alvast bedankt,
Niels

Op zich een leuk idee, maar er zitten wat haken en ogen aan. Vervoer van personen in een aanhanger is in principe verboden. Daarnaast dient iedereen over een eigen zitplaats met veiligheidsriem te beschikken. Dat is van toepassing op de openbare weg. Of het strand openbare weg is verschilt per gemeente. In IJmuiden is het strand officieel als fietspad ingedeeld.

Maar hoe dank ook, ik zie er  wel wat in om er een artikel over te maken voor Vakblad Incident. Na de zomer moeten we maar even contact hebben.


Niels Student

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #44 Gepost op: 21 juni 2011, 19:33:16
Ik ben nu volop aan het stressen voor de deadline, ik zal later op de comments reageren.
En dat artikel lijkt me leuk.

Nog een vraag: weet iemand hoeveel reddingsbrigades er in Nederland zijn?
Nu de laatste update:


Ongeveer 200 kilo zwaar.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #45 Gepost op: 21 juni 2011, 19:49:55
Tja, een vierwielige aanhanger levert nog meer schokken op dat een tweewieler op oneffenterrein..

Dan is dit een beter alternatief.



Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #46 Gepost op: 21 juni 2011, 20:02:58
Tja, een vierwielige aanhanger levert nog meer schokken op dat een tweewieler op oneffenterrein..

Dan is dit een beter alternatief.



Cascade Levitator

In ieder geval de huif er af, en maar max twee wielen..


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #47 Gepost op: 21 juni 2011, 20:29:12
Nog een vraag: weet iemand hoeveel reddingsbrigades er in Nederland zijn?

Om en nabij de 185 ;)


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #48 Gepost op: 21 juni 2011, 21:05:53
word het geheel ook daadwerkelijk gebouwd?


Niels Student

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #49 Gepost op: 21 juni 2011, 21:25:35
De overkapping zit er op op verzoek van de ambulancedienst (heb veel overleg met hun gepleegd) en meerdere leden van de reddingsbrigade hebben ook aangegeven dat ze dat belangrijk vonden  (afscherming regen/wind en zicht).
Er is voor vier wielen gekozen om het anders desastreus zou zijn als hij een keer los zou schiet.
Je zit ook heel goed in het filmpje dat de aanhanger juist doordat het een twee asser is erg heen en weer schiet.

Het is een mogelijkheid dat het echt gebouwd wordt , maar dat ligt aan het bedrijf waar ik voor ontwerp, het is principe maar een oefen ontwerpopdracht.