OGS bij onopvallende (politie) voertuigen

Auteur Topic: OGS bij onopvallende (politie) voertuigen  (gelezen 99849 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

timovanaagten

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #10 Gepost op: 11 mei 2011, 17:31:16
Maar ik vraag me af of flitsers in de hoofdsteunen, wel echt nodig is. Het gaat erom dat je van voren zichtbaar bent toch?

Toevallig vandaag bij een melding dat een oudere man onwel werd. Om een stuk van de weg af te zetten (met de rug naar het tegemoet komend verkeer) is flitsers in de hoofdsteunen wel makkelijk. Want die blauwe pit valt toch iets minder op dan flitsers.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #11 Gepost op: 11 mei 2011, 18:09:25
Ik zie zelf de toegevoegde waarde daar niet zo van. Doordat de flitsers dan zo laag zitten zijn ze alleen zichtbaar voor het verkeer dat direct achter jou staat. Ik vind het sowieso niet zo prettig om een weg af te sluiten met een onopvallende auto. Je merkt toch dat je met een opvallende auto vele malen beter gezien wordt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


timovanaagten

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #12 Gepost op: 11 mei 2011, 18:14:25
Ik zie zelf de toegevoegde waarde daar niet zo van. Doordat de flitsers dan zo laag zitten zijn ze alleen zichtbaar voor het verkeer dat direct achter jou staat. Ik vind het sowieso niet zo prettig om een weg af te sluiten met een onopvallende auto. Je merkt toch dat je met een opvallende auto vele malen beter gezien wordt.

Jij bent ook van Gelderland-Midden toch? Nee dat snap ik aan de ene kant ook wel, maar de andere opvallende auto stond aan de andere kant. Dus we hadden geen keuze.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #13 Gepost op: 11 mei 2011, 18:23:03
Ja dat klopt, ik ben ook van GLM. Ik snap natuurlijk ook wel dat het zo loopt. Als ik bv een aanrijding tegen kom dan rij ik ook niet door en soms heb je niet meer eenheden...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


timovanaagten

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #14 Gepost op: 11 mei 2011, 18:35:54
Ja dat klopt, ik ben ook van GLM. Ik snap natuurlijk ook wel dat het zo loopt. Als ik bv een aanrijding tegen kom dan rij ik ook niet door en soms heb je niet meer eenheden...

Oke leuk! Ja dat is ook lastig. Maar later heb ik hem even aan de kant gezet. Werd al opgelost door een ondersteunend voertuig :-).


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #15 Gepost op: 11 mei 2011, 19:23:14
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die flitsers aan de achterkant toch wel vaak goed vind op vallen. Zie bijvoorbeeld hier.
http://www.fctwente.nl/wp-content/uploads/2011/05/2011-05-07-9.jpg


sylvester1986

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 11 mei 2011, 19:30:52
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die flitsers aan de achterkant toch wel vaak goed vind op vallen. Zie bijvoorbeeld hier.
http://www.fctwente.nl/wp-content/uploads/2011/05/2011-05-07-9.jpg
Zoiets is ook niet gek en valt achter ook goed op.
Einsatzfahrt mit Polizei Zivilstreife auf der Autobahn
User:MrMcAbe


timovanaagten

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #17 Gepost op: 11 mei 2011, 20:04:23
Bij ons is het helemaal zielig. Alleen maar Polootjes onopvallend, 1.2tdi van het vorige type. Geen signalering. Helemaal niks. Het burgerpersoneel van de organisatie denkt nog steeds dat wij de onopvallende autootjes alleen voor vervoer van a naar b gebruiken.
Dat is dus niet zo. Er zijn dagelijks auto's bij de weg die gewoon meldingen rijden.
Wij zitten nu op het bureau met 5 van die dingen, waar je bijna niks mee kan.

Ik had liever gezien dat wij b.v. 3 kleintjes hadden en 2 onopvallende auto's met alles erop en eraan...
Het het zijn de kosten ook niet hoor... 1000euro per auto voor volledige signalering. Jammer is dat.
Wel hebben in de onze nieuwe wc's wasbakken met drukknopjes die na het handen wassen nog een minuut doorgaan. Hoezo kosten besparen...? Ze snappen het niet. :'(

Wij hebben nog genoeg golfjes. Maar of dat zo blijft??


timovanaagten

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #18 Gepost op: 11 mei 2011, 20:04:49
Zoiets is ook niet gek en valt achter ook goed op.
Einsatzfahrt mit Polizei Zivilstreife auf der Autobahn
User:MrMcAbe

Nee dat is zeker niet gek! Dat valt zeker goed op :-).


Gast

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 11 mei 2011, 20:05:39
Het is alleen niet echt.
Ge-fotoshopte flitsen en geluid eronder gezet, lees de comments en beschrijving maar ;)