OGS bij onopvallende (politie) voertuigen

Auteur Topic: OGS bij onopvallende (politie) voertuigen  (gelezen 100173 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 18 mei 2011, 22:45:53
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die flitsers aan de achterkant toch wel vaak goed vind op vallen. Zie bijvoorbeeld hier.
http://www.fctwente.nl/wp-content/uploads/2011/05/2011-05-07-9.jpg
IK moet zeggen dat ik blij ben dat NL ook niet overdreven is met signalering op politievoertuigen.
Dit is teveel van het goede......
Unmarked emergency vehicle
User:wwwrescue911de


timovanaagten

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #51 Gepost op: 18 mei 2011, 22:46:54
Het kan de HB2100 zijn die je bedoelt, ik heb zo snel even geen foto. ;)

Ja dat zo zo maar kunnen! Ik zie hem alleen niet op de website staan van Honac?


alex97

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
Reactie #52 Gepost op: 18 mei 2011, 23:05:26
IK moet zeggen dat ik blij ben dat NL ook niet overdreven is met signalering op politievoertuigen.
Dit is teveel van het goede......
Unmarked emergency vehicle
User:wwwrescue911de

In Nederland is het natuurlijk minder druk dan daar in Amerika (New York o.i.d.?), daarnaast, ze hebben daar veel (drukke) kruisingen, dus is dat wel handig dat ze je goed zien aankomen.


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #53 Gepost op: 18 mei 2011, 23:09:17
Ja dat zo zo maar kunnen! Ik zie hem alleen niet op de website staan van Honac?

Er is mij verteld dat de HB2100 alweer verouderd is, en dat er tegenwoordig een touchscreen ingebouwd wordt waar alles mee bedient kan worden.

Ik heb wel een foto gevonden van de HB2100:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=14554.msg754030#msg754030

En weer ontopic denk ik maar ;)
Als je nog vragen hebt, doe maar een PM :)


AI4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #54 Gepost op: 18 mei 2011, 23:14:50
In Nederland is het natuurlijk minder druk dan daar in Amerika (New York o.i.d.?), daarnaast, ze hebben daar veel (drukke) kruisingen, dus is dat wel handig dat ze je goed zien aankomen.

Dit gaat niet meer over goed kunnen zien aankomen of niet. dit is gewoon een rijdende kerstboom/disco


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #55 Gepost op: 18 mei 2011, 23:28:07
IK moet zeggen dat ik blij ben dat NL ook niet overdreven is met signalering op politievoertuigen.
Dit is teveel van het goede......
Unmarked emergency vehicle
User:wwwrescue911de

Zoek maar eens de auto's van de SecServ van de President met OGS... dan word je blind!
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #56 Gepost op: 19 mei 2011, 09:16:23
IK moet zeggen dat ik blij ben dat NL ook niet overdreven is met signalering op politievoertuigen.
Dit is teveel van het goede......
Unmarked emergency vehicle
User:wwwrescue911de

2008 Expedition

Of zoiets  :P :D
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Gast

  • Gast
Reactie #57 Gepost op: 19 mei 2011, 10:42:47
Dit gaat niet meer over goed kunnen zien aankomen of niet. dit is gewoon een rijdende kerstboom/disco

Je kunt US voertuigen niet vergelijken met NL voertuigen.
De voertuigen zijn wel even een slagje groter, het verkeer zit anders in elkaar, in een stad als NY heb je gruwelijk veel licht en geluid nodig want iedereen negeert standaard hulpdiensten en daar hebben ze niet van die belachelijke eisen, behalve de NFPA voor ambu's en brandweer waarin de minimale lichtpunten per hoek van een voertuig beschreven zijn in tegenstelling tot de NL eisen waarbij het meer lijkt op de maximale hoeveelheid lichten die je mag hebben (en daardoor minimaal zichtbaar)

Geef mij maar zo'n kerstboom in mijn spiegels dan een scheef op het dak geplaatst magneet LEDje of draaiertje en 2 blauwe floepertjes in de grille.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #58 Gepost op: 19 mei 2011, 17:16:38
Je kunt US voertuigen niet vergelijken met NL voertuigen.
De voertuigen zijn wel even een slagje groter, het verkeer zit anders in elkaar, in een stad als NY heb je gruwelijk veel licht en geluid nodig want iedereen negeert standaard hulpdiensten en daar hebben ze niet van die belachelijke eisen, behalve de NFPA voor ambu's en brandweer waarin de minimale lichtpunten per hoek van een voertuig beschreven zijn in tegenstelling tot de NL eisen waarbij het meer lijkt op de maximale hoeveelheid lichten die je mag hebben (en daardoor minimaal zichtbaar)

Geef mij maar zo'n kerstboom in mijn spiegels dan een scheef op het dak geplaatst magneet LEDje of draaiertje en 2 blauwe floepertjes in de grille.

Dan heb je de 7140 van de DCIV nog niet in actie gezien...... ^-^


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #59 Gepost op: 21 juni 2011, 23:26:53
Vandaag om half twee werd ik op de invoegstrook vanaf de A28 naar de A27 te Utrecht ingehaald over de vluchtstrook door twee Audi's met een soort van hocky puck op hun dak. Ik schrok me de pleuris omdat ze niet opvielen. Pas toen ze voor mij reden zag ik dat dat ding blauw flitste. Mijn vraag: weten de heren hier die rijden met die dingen hoe slecht ze zichtbaar zijn in de spiegels? En/of zijn hier al eens gesprekken over geweest intern? En wat zijn jullie ervaringen qua zichtbaarheid naar het overige verkeer, voelt het aan dat je minder opvalt of niet?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.