Waarom rijdt de politie met Prio1, terwijl er niks aan de hand is?

Auteur Topic: Waarom rijdt de politie met Prio1, terwijl er niks aan de hand is?  (gelezen 23236 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Wat mij vandaag verbaasde

ik was onderweg naar huis toe normaal 80 km/h opeens een mercedes vito denk ik achter me met licht en geluid signalen dat was van korte duur , kruising voorbij en het was weer uit desondanks wel een parkeerhaven opgegaan om ze erlangs te laten
verder bleef ik achter deze mercedes rijden gewoon 80, 90 km/h tot dat ze bij de volgende kruising met verkeers lichten kwamen
daar ging het licht en geluid weer aan over het verdrijvingsvlak en door rood om 100 meter verderop alles weer uit te zetten
tot mijn verbazing kwam ik deze zelfde wagen een paar km verderop weer tegen geparkeerd in een parkeerhaven

is dit een geval van misbruik door de politie zelf? of komt het vaker voor met transport van criminelen? want toen ik erlangs reed keken beide agenten naar achter in de bus


Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Ik zou zeggen, lees de politieboards eens door. Deze vraag is hier al tientallen malen gesteld in diverse topics.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Tsja, wil je een sirieus antwoord of vraag je naar de bekende weg met het oog een discussie uit te lokken ?

In het eerste geval;

In principe is een prio1 rit een rit van a naar b met OGS. Prio 2 ritten worden regelmatig met alleen blauw gereden (of alleen blauw indien nodig). Er zijn legio mogelijkheden van de situatie, collega's die er een auto bij vragen en tijdens het aanrijden blijkt het niet meer nodig te zijn, een overval / inbraak alarm welke correct afgemeld wordt, een lastige verdachte achter in de auto (die meestal nog meer gaan stuiteren bij het rijden met OGS)....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Tsja, wil je een sirieus antwoord


dat wilde ik idd
discussies zijn er genoeg gaande
ik vroeg het me gewoon af waarom bij kruisingen licht en geluid aan gaan en het verder niet gebruikt wordt
en de normale snelheid gereden wordt
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Waarom dat hier gebeurde?
Dat weten we niet en dat zullen we ook nooit weten aangezien de betrokken collega's hier zeer waarschijnlijk niet reageren/lezen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
dat ze hier lezen/reageren is idd een kleine kans
ik hoopte dat de blauwe hoek iets duidelijker kon maken voor me
vandaar ook 2 vraagstellingen
ik ging zelf meer uit van transport, omdat ze naar achter keken toen ik langs reed
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Zou je kunnen kijken of je een foto van het voertuig hier kan krijgen? (even zoeken in het fotoboard) Dan weten we in ieder geval wat voor dienst het is geweest. :)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Wat vreemd ik heb ook zo een situatie mee gemaakt eigenlijk precies zoals dit verhaal alleen dan met een motor agent.

Toen werd direct mn topic gesloten/verwijdert omdat ik geen anti-politie geluiden mocht opwekken oid.  :-\


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Wat vreemd ik heb ook zo een situatie mee gemaakt eigenlijk precies zoals dit verhaal alleen dan met een motor agent.

Toen werd direct mn topic gesloten/verwijdert omdat ik geen anti-politie geluiden mocht opwekken oid.  :-\

Allereerst is jou topic nooit verwijderd, het staat namelijk hier
Het staat inderdaad wel op slot. Dat heeft niets te maken met anti-politie geluiden..... Dat heeft meer te maken met de verzameling topics die tot nu toe van jou hand zijn gekomen en zeer weinig toevoegen aan dit forum. Om eerlijk te zijn wilde ik hier ook een slotje op zetten omdat het een topic wordt waarin alleen maar gespeculeerd gaat worden, aangezien er tientallen redenen te verzinnen zijn waarom dit wel nodig was, of waarom het niet nodig was. Maar deze keer heb ik daar niet voor gekozen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Zou je kunnen kijken of je een foto van het voertuig hier kan krijgen? (even zoeken in het fotoboard) Dan weten we in ieder geval wat voor dienst het is geweest. :)

dacht dat het zoiets was



en nu ik beter kjijk denk ik dar het een VW geweest is
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl