Waarom rijdt de politie met Prio1, terwijl er niks aan de hand is?

Auteur Topic: Waarom rijdt de politie met Prio1, terwijl er niks aan de hand is?  (gelezen 23271 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #100 Gepost op: 28 juli 2011, 20:26:16
Ben zelf erg praktisch ingesteld dus ik natuurlijk snap ik dat een agent niet alles kan maken.
Het punt dat ik probeerde te maken was dat een agent soms dingen moet doen die er niet chique uitzien om zijn taken te kunnen vervullen.

Dus mijn excuses: ik probeerde de advocaat van de duivel te spelen, maar ben daarbij de nuance enigzins uit het oog verloren.
Senior GGP / Oost-Brabant


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #101 Gepost op: 28 juli 2011, 21:10:36
Lees het topic...

Hoe kom je er bij dat ik die niet gelezen hebt? Ik bedoelde met die voorbeelden niet het rijden met OGS maar het feit dat deze mensen er altijd zijn voor een ieder.

Om hierop in te haken geef ik alleen mijn mening dat ik er ''s avonds niet van wakker lig als ik voor mijn neus zie gebeuren dat er blauwe hap gehaald word en die met blauw-blauw naar HB word gebracht.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #102 Gepost op: 28 juli 2011, 21:21:17
Wat ik denk, is dat al die kritiek e.d. voor het grootste gedeelte voortvloeit uit jaloezie  ;)


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #103 Gepost op: 28 juli 2011, 21:22:22
Wat ik denk, is dat al die kritiek e.d. voor het grootste gedeelte voortvloeit uit jaloezie  ;)

Amen!
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #104 Gepost op: 28 juli 2011, 21:25:24
Wat ik denk, is dat al die kritiek e.d. voor het grootste gedeelte voortvloeit uit jaloezie  ;)
Kinderachtig discussiëren zo zeg ::)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #105 Gepost op: 28 juli 2011, 21:39:32
Wat ik denk, is dat al die kritiek e.d. voor het grootste gedeelte voortvloeit uit jaloezie  ;)

welke jaloezie, om door het rood te rijden? Er zijn honderden mensen die je niet zien.........
welke jaloezie, om te worden gehinderd omdat men denkt dat je een patatje haalt.......
welke jaloezie, om te worden uitgescholden omdat/terwijl je de samenleving beschermd......
welke jaloezie, om te zien hoe iemand zichzelf of een ander wat heeft aangedaan......

Denk voor je spreekt, want als het wel jaloezie is dan gaat er iets echt fout. Ik ben 40, ik heb maar 5 jaar bij GodsWapen mogen dienen. Ik heb daar meer gezien dan dat ik een gemiddelde Nederlander toe wens. Dus als het jaloezie is..... sorry, maar laat die mensen een goede psych zoeken.

Ik moet ook zeggen dat ik kan snappen dat mensen niet begrijpen waarom een agent door rood rijd, regels overtreed, een buro binnengaat en vervolgens tien minuten later in zijn personenauto naar buiten komt om naar huis te gaan. Niet uit ervaring, maar wel om aan te geven dat er dingen zijn die ik ook niet snap.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #106 Gepost op: 28 juli 2011, 23:26:32
welke jaloezie, om door het rood te rijden? Er zijn honderden mensen die je niet zien.........
welke jaloezie, om te worden gehinderd omdat men denkt dat je een patatje haalt.......
welke jaloezie, om te worden uitgescholden omdat/terwijl je de samenleving beschermd......
welke jaloezie, om te zien hoe iemand zichzelf of een ander wat heeft aangedaan......

Denk voor je spreekt, want als het wel jaloezie is dan gaat er iets echt fout. Ik ben 40, ik heb maar 5 jaar bij GodsWapen mogen dienen. Ik heb daar meer gezien dan dat ik een gemiddelde Nederlander toe wens. Dus als het jaloezie is..... sorry, maar laat die mensen een goede psych zoeken.

Mensen zien niet het hele plaatje van een instantie. Ze filteren bepaalde dingen en deze gaan ze koppelen aan gebeurtenissen die ze daadwerkelijk in het echt zien.

Neem nou blik op de weg. Allemaal spannend en leuk, geen vervelende dingen zoals aanrijdingen met zwaar letsel enz. Als de zelfde kijker later een politieauto door het rood heen ziet vliegen maken ze die link en niet die met een ongeval met dodelijke afloop.

Ik denk dat mensen daar best jaloers op kunnen zijn. Je kijkt op tegen mensen in functie, in een uniform en sommige mensen willen dat ook. Echter krijgen ze geen juist beeld wat de functie daadwerkelijk inhouden. Ik begrijp jou reactie dan ook volkomen hoor, laat daar geen misverstand over ontstaan!
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"